AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Vi har leid et stort lokale til bryllupet vårt der vi skal ha runde bord og god avstand mellom bordene og gjestene. Vi plasserer i utgangspunktet familier ved samme bord for å slippe for mye blanding av folk. Vi har også utplassert håndsprit lett tilgjengelig og all mat serveres direkte til bordene av servitør (ingen buffer/koldtbord). Men: Nå leser jeg at den nye Delta-varianten av koronaviruset er på vei. Bryllupet er i slutten av august. De fleste gjestene er vaksinerte men mange kommer fra utlandet (Sverige,USA). Er også utfordret med at bruden selv er gravid og ikke er vaksinert. Hvilke flere forhåndsregler ville dere tatt? Er det f.eks greit at brudgommen danser med flere av gjestene? Bruden sier hun ikke ønsker danse med andre enn brudgom (og evt nær familie). Ønsker også minst 1 meter avstand til gjester, ingen klemming/håndhilsing. Er det noe mer man bør tenke på som forhåndsregler? Anonymkode: 742b6...a10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Det er ikke noe som heter forhåndsregler. Det heter forholdsregler. Anonymkode: 3fe61...0a0 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe som heter forhåndsregler. Det heter forholdsregler. Anonymkode: 3fe61...0a0 Det ser jeg nå. Beklager feil norsk! ts Anonymkode: 742b6...a10
MapleSirup Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Jeg tenker at det høres greit ut. Vi kan ikke slutte å leve…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har leid et stort lokale til bryllupet vårt der vi skal ha runde bord og god avstand mellom bordene og gjestene. Vi plasserer i utgangspunktet familier ved samme bord for å slippe for mye blanding av folk. Vi har også utplassert håndsprit lett tilgjengelig og all mat serveres direkte til bordene av servitør (ingen buffer/koldtbord). Men: Nå leser jeg at den nye Delta-varianten av koronaviruset er på vei. Bryllupet er i slutten av august. De fleste gjestene er vaksinerte men mange kommer fra utlandet (Sverige,USA). Er også utfordret med at bruden selv er gravid og ikke er vaksinert. Hvilke flere forhåndsregler ville dere tatt? Er det f.eks greit at brudgommen danser med flere av gjestene? Bruden sier hun ikke ønsker danse med andre enn brudgom (og evt nær familie). Ønsker også minst 1 meter avstand til gjester, ingen klemming/håndhilsing. Er det noe mer man bør tenke på som forhåndsregler? Anonymkode: 742b6...a10 Beste forholdsregel for uvaksinerte er å ikke delta på innendørs arrangementer. Smitten er luftbåren, det hjelper håndsprit ikke på. Hvis gommen danser med gjestene, så burde han isolere seg fra bruden (som er gravid, uvaksinert) i noen dager etterpå. Han kan videregi smitte selv om han er vaksinert. Anonymkode: 44390...b67 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Hvorfor vaksinerer ikke bruden seg ? Med mindre det er første trimester ville jeg definitivt vaksinert meg om jeg skulle arrangere bryllup i august. Jeg skal også i bryllup i august og tenker det meste er som normalt da Anonymkode: d893c...38b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vaksinerer ikke bruden seg ? Med mindre det er første trimester ville jeg definitivt vaksinert meg om jeg skulle arrangere bryllup i august. Jeg skal også i bryllup i august og tenker det meste er som normalt da Anonymkode: d893c...38b Med tanke på babyen. Pga at langtidseffekten av vaksinen ikke er kjent enda. ts Anonymkode: 742b6...a10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Med tanke på babyen. Pga at langtidseffekten av vaksinen ikke er kjent enda. ts Anonymkode: 742b6...a10 Om du er redd for det bør du ikke arrangere bryllup heller. Enn så lenge er det antatt farligere for fosteret at mor får covid enn vaksinen. Og det er anbefalt at gravide tar den om man risikerer smitte. Så føler du v det er risiko for smitte er det anbefalt vaksine. Anonymkode: d893c...38b 3
GammelKaktus Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Hadde jeg vært gravid og uvaksinert så hadde jeg aldri tatt sjansen på bryllup nå. Hjelper ikke bruden at mange av gjestene er vaksinerte når hun selv ikke er vaksinert, de kan jo bære med seg smitte. 2
likermegher Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Hadde i hvert fall droppa å dra inn folk fra utlandet.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Litt kjipt for besøkende fra utlandet som sannsynligvis må i karantene da. Anonymkode: 84a28...d16
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 Skjønner ikke logikken… dere er redd for hva vaksinen kan gjøre med den gravide bruden. Men dere frykter tydeligvis ikke hva delta varianten kan gjøre med den gravide bruden? Siden dere inviterer til storfest nå. Mener ikke være frekk, men jeg blir litt forundret. Gå for sommerbryllup 2023 dere. Anonymkode: 50d75...aef 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 20.28): Om du er redd for det bør du ikke arrangere bryllup heller. Enn så lenge er det antatt farligere for fosteret at mor får covid enn vaksinen. Og det er anbefalt at gravide tar den om man risikerer smitte. Så føler du v det er risiko for smitte er det anbefalt vaksine. Anonymkode: d893c...38b Der er ikke anbefalt nei. FHI vil ikke hverken anbefale eller fraråde vaksine til gravide. Anonymkode: 742b6...a10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Der er ikke anbefalt nei. FHI vil ikke hverken anbefale eller fraråde vaksine til gravide. Anonymkode: 742b6...a10 Om man risikerer smitte er det anbefalt jo. Men hva som er stor sjans for smitte er ikke definert, så det er opp til tolkning Anonymkode: d893c...38b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå