Gå til innhold

Når ha sex og når er det for sent i forhold til LH- utslag ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk to tykke streker på eggløsningstesten kl 10 på fredag. Det var dag 12 i en 28- dagers syklus.

Dagen før kl 10 var det ikke noe utslag, og ikke dagen før. 

Testen fredag på kvelden igjen for å se om den var positiv fortsatt, men nei. Da var streken mye lysere.

Tenkte vi fikk ha sex på lørdag morgen fordi vi hadde hatt sex på torsdag, og annenhver dag er visst en grei regel,  men kjente sterke smerter fredag kveld som minnet om eggløsningssmerter. Vi hev oss på med det samme, for var da redd lørdag ville bli for sent.

Lørdag var jeg borte hele dagen, men så at jeg hadde blødd litt. Det kan ha vært eggløsningsblod eller spor etter rift pga sex.

Uansett så hadde vi sex i går lørdag kveld da jeg kom hjem. Det var litt blod da også, men bare bittelitt.

Hvis LH- økningen ville gitt meg positiv eggløsningstest fra torsdag og inntil jeg testet kl 10 på fredag, kan det ha betydd at eggløsning faktisk har vært mye nærmere enn 24-48 timer. Grunnen til at jeg tror det, er jo at den så fort ble negativ. Tester bare en gang om dagen, så da var det kanskje selve eggløsningen jeg kjente på fredag kveld. I så fall hadde det vært dumt å vente i 36 timer, som faktisk står at er greit i pakningsvedlegget.

Hva med sex nå? Søndag formiddag? For sent?

Anonymkode: 1b970...53f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden sæd kan leve i 5-7 dager så holder det fint med annenhver dag, vi fulgte ikke med på eggløsning, og fikk treff begge gangene vi prøvde, med annenhver dag metoden. Er ikke nødvendig å måle eggløsning med mindre man har prøvd veldig lenge, eller har veldig ustabil mens. Det lureste er bare å ikke tenke på det, sånn at man bli stressa, vet det er lett å si, men stress fører ikke til noe godt😅👍

Anonymkode: 1b8ed...941

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Siden sæd kan leve i 5-7 dager så holder det fint med annenhver dag, vi fulgte ikke med på eggløsning, og fikk treff begge gangene vi prøvde, med annenhver dag metoden. Er ikke nødvendig å måle eggløsning med mindre man har prøvd veldig lenge, eller har veldig ustabil mens. Det lureste er bare å ikke tenke på det, sånn at man bli stressa, vet det er lett å si, men stress fører ikke til noe godt😅👍

Anonymkode: 1b8ed...941

Takk for svar. Det satt for meg også i fjor, men mistet. Skal ta prorgresterontilskudd, så var viktig å vite at eggløsning var vel overstått før jeg starter. Hater å holde på sånn.

Prøvd en god stund. Mannen skal teste seg

Anonymkode: 1b970...53f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde sex på torsdag og egget slapp fredag så burde jo det gjøre susen 😄 det beste er jo å ha sex før el for da sædcellene venter på egget. Jeg hadde også el torsdag og smerter fredag kveld så vi ligger helt likt i syklusen. Lykke til! 😊

Anonymkode: 0b72d...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...