knulleGuden666 Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det der skjedde med meg en gang for 15 år siden. En idiot av en mann kom i min høyre blindsone og skulle være så smart men jeg kjørte over halve hans bil med min semi-trailer. Synd ikke mannen havnet under mine hjul. Menn må slutte å tro at de kan være smarte, i trafikken eller andre steder. Sånne idioter. hilsen voksen dame med kl 2 lappen Anonymkode: 09f63...5d3 Ble førerkortbeslag for idioten håper jeg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 4. juli 2021 #22 Del Skrevet 4. juli 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du reagert slik hvis det var en Honda i stedet for Tesla? Anonymkode: 73b72...998 Samma åssen bil det er vell. Sjåføren det er noe galt med her. Tesla i seg selv er jo kul. Må bare få på litt feitere dekk og felg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #23 Del Skrevet 4. juli 2021 knulleGuden666 skrev (10 minutter siden): Ja jeg hadde sakt det samme såklart Så da bør vi droppe alle kollektivfelt? For det er jo ingen vits i dem hvis ikke kollektivtrafikken kan gå raskere der. Anonymkode: 9b8f7...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #24 Del Skrevet 4. juli 2021 knulleGuden666 skrev (17 minutter siden): Du bør absolutt se videoen, teslasjåføren kjører forbi i Høyre felt og rett inn foran en trailer i blindsona Mulig det, men hvis du faktisk ønsker diskusjon her inne, må du ordlegge deg bedre. Lekebil, vibrator og generalisering er ikke et bra grunnlag for en seriøs debatt. Du provoserer bare, og ingen tar deg seriøst. Anonymkode: 6386a...674 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #25 Del Skrevet 4. juli 2021 knulleGuden666 skrev (26 minutter siden): Som sakt, den loven som er i Norge er sinnsyk, skulle tro det er dyr eller barn som har vedtatt det….. Ikke alt jeg er enig i heller, men; 1) holder loven, så beholder jeg førerkortet 2) innser at daglige rants på KG om alt jeg er uenig i er bortkastet tid Anonymkode: 2bc3f...0f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 4. juli 2021 Enterprises skrev (33 minutter siden): Samma åssen bil det er vell. Sjåføren det er noe galt med her. Tesla i seg selv er jo kul. Må bare få på litt feitere dekk og felg Så du er enig i at det er teslasjåføren som har all skyld? når det først er en vibrator det er snakk om er tesla absolutt en av de kuleste, det er bare det at den går på feil «drivstoff» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #27 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Så da bør vi droppe alle kollektivfelt? For det er jo ingen vits i dem hvis ikke kollektivtrafikken kan gå raskere der. Anonymkode: 9b8f7...178 Ja for min del kunne vi det, jeg hater offentlig transport. Men tviler på at busser og taxier kjører slik som han i teslaen, enten får man kjøre i kollektivfeltet hele tiden eller la være, kan ikke kjøre sikksakk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mulig det, men hvis du faktisk ønsker diskusjon her inne, må du ordlegge deg bedre. Lekebil, vibrator og generalisering er ikke et bra grunnlag for en seriøs debatt. Du provoserer bare, og ingen tar deg seriøst. Anonymkode: 6386a...674 Har ordlagt meg der jeg skal være, hater elbiler over alt på jord, eller nei unnskyld, jeg mener søplabil. hvis noen lar seg provosere av at jeg sier lekebil, søplabil, vibrator osv om en slik el greie beviser det bare at de er enige, hva folk sier om diesel bryr meg ikke, jeg lar meg ikke provosere 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #29 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke alt jeg er enig i heller, men; 1) holder loven, så beholder jeg førerkortet 2) innser at daglige rants på KG om alt jeg er uenig i er bortkastet tid Anonymkode: 2bc3f...0f6 Garantert noen som har mistet lappen uten å ha gjort noe som helst galt, det gjelder forresten meg også.. mye som er bortkastet tid her i verden 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 4. juli 2021 #30 Del Skrevet 4. juli 2021 Etter mitt syn har uansett ikke lastebiler noe i venstre felt å gjøre, dette er forbudt i mange europeiske land. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #31 Del Skrevet 4. juli 2021 Traktor skrev (2 timer siden): Etter mitt syn har uansett ikke lastebiler noe i venstre felt å gjøre, dette er forbudt i mange europeiske land. Så lastebiler kan derfor ligge i kollektivfeltet, mener du? Anonymkode: 2bc3f...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #32 Del Skrevet 4. juli 2021 Teslaen hadde byttet felt og lå etablert. Lastebilen byttet felt og hadde dermed vikeplikt. At Teslaen lå i blindsonen til lastebilen betyr at lastebilsjåføren gjorde en dårlig jobb med å se at det var klart. Man skal ikke bytte felt med mindre man vet det er helt klart. Og dette tullet med elbil og kollektivfelt. Bilen lå i vanlig kjørefelt da lastebilen byttet felt. Dette hadde ikke han råneren reagert på om det ikke var en elbil som er styggdom på mindre siviliserte plasser. Der diesel er livet. Mange som mener TS bare er et troll med to ambisjoner i livet. Å råne og å opprette sutretråder på KG. Anonymkode: 0c957...389 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #33 Del Skrevet 4. juli 2021 Det er lastebilen sin feil, men det blir litt som å gå ut i fotgjengerovergang uten å se seg for. Man bør aldri legge seg inn i bilers blindsone og spesielt ikke lastebiler. For føreren i Teslaen kunne dette ha endt riktig ille. Defensiv kjøring kan man vel ikke akkurat kalle dette. Anonymkode: 2a8a9...e0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #34 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er lastebilen sin feil, men det blir litt som å gå ut i fotgjengerovergang uten å se seg for. Man bør aldri legge seg inn i bilers blindsone og spesielt ikke lastebiler. For føreren i Teslaen kunne dette ha endt riktig ille. Defensiv kjøring kan man vel ikke akkurat kalle dette. Anonymkode: 2a8a9...e0b Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan du kjører forbi andre biler? Anonymkode: 2bc3f...0f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #35 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan du kjører forbi andre biler? Anonymkode: 2bc3f...0f6 Når du kjører forbi en annen bil, så legger du deg da aldri inn i blindsonen dens. Du er jo et stykke foran når du legger deg inn. Er lov å tenke litt, selv om vi er på Kvinneguiden ... Anonymkode: 14c36...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #36 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når du kjører forbi en annen bil, så legger du deg da aldri inn i blindsonen dens. Du er jo et stykke foran når du legger deg inn. Er lov å tenke litt, selv om vi er på Kvinneguiden ... Anonymkode: 14c36...a8b Jeg skal omformulere meg. Når du kjører på en tofelts motorvei. Hvordan klarer du å aldri være i blindsonen til en lastebil? Og det er lov å diskutere, uten å ty til nedlatende hersketeknikker. Anonymkode: 2bc3f...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #37 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Når du kjører forbi en annen bil, så legger du deg da aldri inn i blindsonen dens. Du er jo et stykke foran når du legger deg inn. Er lov å tenke litt, selv om vi er på Kvinneguiden ... Anonymkode: 14c36...a8b Å si at han la seg i blindsonen er ikke helt riktig heller. Lastebilen lå jo ikke stabilt i sitt kjørefelt, sjåføren kjørte jo forbi en annen lastebil. Dersom teslaen hadde kjørt i samme kjørefelt og krøpet forbi lastebilen - og inn i blindsonen hadde jeg vært enig. Men teslaen lå altså etablert i kjørefelt mens lastebilen tok litt innpå og byttet fil. Teslaen hadde ingen forutsetninger for å vite at lastebilen ville bytte fil. Så dette er helt og holdent lastebilen sin skyld. At det er endringer i trafikkbildet rett etter en påkjøring må lastebilen regne med. Anonymkode: 0c957...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 5. juli 2021 #38 Del Skrevet 5. juli 2021 knulleGuden666 skrev (På 4.7.2021 den 12.20): "ikke til å stikke under en stol at teslasjåfører ofte kjører som idioter mer enn andre bilmerker." Pussig generalisering. Selv mener jeg at internettbrukere med nick KnulleGuden666 kjører som idioter 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #39 Del Skrevet 5. juli 2021 dyptvann skrev (19 minutter siden): Pussig generalisering. Selv mener jeg at internettbrukere med nick KnulleGuden666 kjører som idioter Og du må pusse tenner. Anonymkode: d3e1f...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #40 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal omformulere meg. Når du kjører på en tofelts motorvei. Hvordan klarer du å aldri være i blindsonen til en lastebil? Og det er lov å diskutere, uten å ty til nedlatende hersketeknikker. Anonymkode: 2bc3f...0f6 Når du er på flerfeltsvei, så passer du på å aldri være i blindsonen til en lastebil. Du sørger for å se føreren i speilet. Dette er jo grunnleggende kjøreferdigheter jeg håper alle har fått opplæring i på kjøreskolen/i teoriboken. Gi alltid lastebiler og lange busser plass når de svinger og unngå så langt det lar seg gjøre å være i blindsonen. Det hjelper ikke å ha retten på sin side den dagen man blir kvestet fordi man valgte å drite i lastebilens begrensede utsyn. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å si at han la seg i blindsonen er ikke helt riktig heller. Lastebilen lå jo ikke stabilt i sitt kjørefelt, sjåføren kjørte jo forbi en annen lastebil. Dersom teslaen hadde kjørt i samme kjørefelt og krøpet forbi lastebilen - og inn i blindsonen hadde jeg vært enig. Men teslaen lå altså etablert i kjørefelt mens lastebilen tok litt innpå og byttet fil. Teslaen hadde ingen forutsetninger for å vite at lastebilen ville bytte fil. Så dette er helt og holdent lastebilen sin skyld. At det er endringer i trafikkbildet rett etter en påkjøring må lastebilen regne med. Anonymkode: 0c957...389 Det burde være åpenbart for enhver person med sertifikatet at en lastebil i forbikjøringsfilen før eller siden skal inn i høyrefilen. En av grunnreglene i trafikken er tross alt at man skal holde høyre fil ... Når man i tillegg bruker 1 hjernecelle og forstår at den er i venstrefilen for å komme forbi den lastebilen den kjørte forbi, så trenger man ikke være rakettforsker for å forstå hva det neste trekket til semitraileren var. Teslaen lå i høyrefil og ble helt sikkert sett av lastebilsjåføren da den var der, men Teslaen byttet fil mens den var i lastebilsjåførens blindsone fordi Teslasjåføren ikke klarte å legge sammen 2 og 2. Teslaen hadde med andre ord alle forutsetninger for å forstå at den semien skulle inn der Teslaen valgte å plassere seg. Teslasjåføren tenkte derimot ikke. Heldigvis er det ikke straffbart å glemme å tenke, for ingen av oss er perfekte og alle gjør feilvurderinger fra tid til annen. Anonymkode: 14c36...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå