AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 noen som har fått lønnstilskudd for å få en jobb? hva er dine gode og dårlige erfaringer? lett å bli utnytta? eller veien til fast jobb? Anonymkode: f5282...974
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Fikk lønnstilskudd når jeg fikk vikariat etter 3 års sykdom. Merket ikke noe spesielt til det egentlig. Ble ikke utnyttet, jeg jobbet som alle andre, og utførte de arbeidsoppgavene stillingen krevde. Hadde ikke fravær eller behov for ekstra opplæring, så arbeidsgiver valgte avslutte lønnstilskudd etter tre måneder, og etter seks måneder fikk jeg fast stilling. Anonymkode: 7b5f5...542 1
ErGlad Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Fikk lønnstilskudd når jeg fikk vikariat etter 3 års sykdom. Merket ikke noe spesielt til det egentlig. Ble ikke utnyttet, jeg jobbet som alle andre, og utførte de arbeidsoppgavene stillingen krevde. Hadde ikke fravær eller behov for ekstra opplæring, så arbeidsgiver valgte avslutte lønnstilskudd etter tre måneder, og etter seks måneder fikk jeg fast stilling. Anonymkode: 7b5f5...542 Slike historier synes jeg er kjempe hyggelige å høre!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Visum skrev (1 time siden): Slike historier synes jeg er kjempe hyggelige å høre! fordi? Anonymkode: f5282...974
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk lønnstilskudd når jeg fikk vikariat etter 3 års sykdom. Merket ikke noe spesielt til det egentlig. Ble ikke utnyttet, jeg jobbet som alle andre, og utførte de arbeidsoppgavene stillingen krevde. Hadde ikke fravær eller behov for ekstra opplæring, så arbeidsgiver valgte avslutte lønnstilskudd etter tre måneder, og etter seks måneder fikk jeg fast stilling. Anonymkode: 7b5f5...542 åssen type arbeidsavtale hadde du da du jobbet under NAV? Anonymkode: f5282...974
ErGlad Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): fordi? Anonymkode: f5282...974 Det er alltid hyggelig å se at lønntilskudd fører til fast ansettelse. Slik det gjør i dette tilfellet her. Jeg vil legge til at jeg har ingen erfaring med lønnstilskudd eller kjenner noen som har fått lønnskudd. Poenget med innlegget var å sende en gratulasjonen som fikk fast jobb. Endret 4. juli 2021 av Visum
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): åssen type arbeidsavtale hadde du da du jobbet under NAV? Anonymkode: f5282...974 Du jobber ikke under NAV når man har lønnstilskudd. Du er vanlig ansatt i en bedrift, men bedriften får noe av lønnen etterbetalt fra NAV. Personen selv merker altså ingenting til dette. Man kan få lønnstilskudd for å komme i jobb, som langtidsledig. Eller for å beholde jobben, hvis man er syk. Anonymkode: ae8d7...f03 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 min samboer fikk dette i seks måneder. han fikk da jobb i møbelsnekkerbransjen, men med fagbrev innen mekaniske. i utgangspunktet så søkte de etter hans utdannelse (for å kjøre robot/cnc maskin) men grunnet deres erfaring så søkte de etter møbelsnekker fordi det var jo det de drev meg. de valgte å ansette han framfor en med den utdanningen de egentlig søkte fordi nav gav 6mnd lønnstilskudd. i den tiden så de jo at hans utdanning var det som trengtes og han kunne enormt mye mer enn møbelsnekkere e som hadde forsøkt seg på disse maskinene. Anonymkode: e0f00...fbb
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): min samboer fikk dette i seks måneder. han fikk da jobb i møbelsnekkerbransjen, men med fagbrev innen mekaniske. i utgangspunktet så søkte de etter hans utdannelse (for å kjøre robot/cnc maskin) men grunnet deres erfaring så søkte de etter møbelsnekker fordi det var jo det de drev meg. de valgte å ansette han framfor en med den utdanningen de egentlig søkte fordi nav gav 6mnd lønnstilskudd. i den tiden så de jo at hans utdanning var det som trengtes og han kunne enormt mye mer enn møbelsnekkere e som hadde forsøkt seg på disse maskinene. Anonymkode: e0f00...fbb så fint det ordnet seg for han, men ikke alle bedrifter er like seriøse. man kan lure litt på hvorfor en bedrift vil ha penger for å ansette noen fremfor å ansette en person og gi opplæring fra egen regning? hva hvis tilskuddet ikke var aktuelt, ville de vært like villig til å gi personen jobb feks? bedrifter som mottar tilskudd i bytte mot arbeidskraft, virker ikke å være det beste stedet å jobbe. Anonymkode: f5282...974
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Jobbet i en mindre bedrift på lønnstilskudd, mistet jobben på flekken da det utløp. Samme sjappa hadde også flere praktikanter fra NAV. Anonymkode: de045...89c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobbet i en mindre bedrift på lønnstilskudd, mistet jobben på flekken da det utløp. Samme sjappa hadde også flere praktikanter fra NAV. Anonymkode: de045...89c ja, sånn opererer de fleste som takker ja til tilskudd. er jo en vinn vinn situasjon for dem! Anonymkode: f5282...974
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så fint det ordnet seg for han, men ikke alle bedrifter er like seriøse. man kan lure litt på hvorfor en bedrift vil ha penger for å ansette noen fremfor å ansette en person og gi opplæring fra egen regning? hva hvis tilskuddet ikke var aktuelt, ville de vært like villig til å gi personen jobb feks? bedrifter som mottar tilskudd i bytte mot arbeidskraft, virker ikke å være det beste stedet å jobbe. Anonymkode: f5282...974 i bedrifter er økonomi det førende. alt handler om inntekter og utgifter. bedrifter vil jo spare masse på å få penger fra nav. jeg ser mer på det som at bedriften er smarte. de kan jo bruke de lønnsmidlene på noe annet. selvfølgelig vil jo bedrifter se det som bedre for hele bedriften å få dekket midler framfor å bruke egne midler. selvfølgelig er det jo noen som kan utnytte/snylte. tenker det at bedriften har en ledig stilling er et viktig element for å kunne gi jobb videre.for at bedrifter skal kunne gi personen jobb videre krever de jo at de har behov for den stillingen. det er jo veldig dyrt å bare opprette ekstra stillinger uten behov. man må ikke ta for gitt at de har det. ikke sikkert det er personlig. kanskje de kan dekke når de får fra nav, men ikke ut av egen økonomi. det kan jo også være noen tenker at det er en periode arbeidstakeren kan prøve seg i arbeid, og muligens få noen referanser som kan gi den personen jobb et annet sted? burde man heller ta dette framfor å trekke seg ned med "hadde de valgt meg hvis de ikke fikk penger for meg?" heller bruke tiden på å da bevise at man er verd å satse på. det er heller ikke sikkert bedrifter har råd til folk som ikke gjør en bra nok jobb. det tar også ressurser fra andre enn den enkelte. jeg har den tro at bedrifter er egoistiske. for videre jobb krever det at bedriften anser at de som skal jobbe i bedriften er verdt å satse på . hvis de har en kandidat, som er mer kvalifisert og lengre løp kan føre til mer gevinst, betaler de nok heller den personen. hvis man får en som er dekket med nav som har tilsvarende kvalifikasjoner og kompetanse - hvorfor skal de da ikke ta i mot midler fra nav? I denne saken var det utlysning som skulle til for at de valgte han og ikke en med den utdanningen de trodde de hadde behov for. han kunne jo også argumentere med fagbrev i akkurat det de trengte (et fagbrev de ikke visste fantes) - og da var det jo mindre risiko. de sparte 6mnd lønnsmidler og opplæring, og de så jo at avdelingen ble mye mer lønnsom. jeg vil si at tilskudd kan være vinn vinn for bedrifter og ansatte. Anonymkode: e0f00...fbb
MFO Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja, sånn opererer de fleste som takker ja til tilskudd. er jo en vinn vinn situasjon for dem! Anonymkode: f5282...974 Det er ikke sant, så slutt å del slik feilinformasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå