Gå til innhold

Noen andre her som er avhengige av selvbruning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært avhengig av å ha farge i mange år. Min hud tåler sol veldig dårlig, jeg er egentlig blek og blir fort brent. Solarium gir meg litt farge, men solarium er jo ikke bra så det har jeg sluttet med. 

Å smøre meg inn med selvbruning er noe jeg har blitt flink til med årene. Jeg blir ikke superbrun men får en frisk farge. 

Nå i det siste og spesielt i sommer har jeg lagt merke til hvor mye styr det er med selvbruning. De siste dagene før jeg skrubber meg og legger ny bruning ser ikke fargen spesielt bra ut. Hyppig håndvask gjør dessuten at fargen falmer /forsvinner fra hendene og gir skille ved håndleddene. Er det områder som er skjoldete, spesielt føttene, albuer og knær, må jeg skjule dette. For ikke å snakke om selve smøredagen, det er jo stress å smøre flere områder, tørke og vente. 

Jeg har lenge ønsket å slutte med selvbruning, men jeg er en av de som ser ut som ei grå mus uten farge. Har også mye aknearr og generelt dårlig hud i ansiktet, som blir maskert når fargen kommer på. Føler meg naken og stygg uten farge. Marerittet hadde vært å gå ut i sommerværet nå med min likbleke og naturlige farge, blant alle andre som er så sommerbrune og freshe nå. 

Det hadde vært noe annet om jeg hadde fin hud i ansiktet, det er jo mange med porselenshud som kler å være hvite. 

Føler meg rett og slett ikke som meg selv uten brunfargen, og jeg ser vemmelig ut. Samtidig er jeg så lei av å smøre meg..... 😔

Anonymkode: ecc38...918

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler den!!

Åssen selvbruning bruker du? Jeg har seboreisk eksem og kviser så jeg må være forsiktig med hvilken produkter jeg bruker. Ufffff!

Anonymkode: aa25c...29a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem som synes blek hud er det fineste. Tror kanskje du må jobbe litt med selvbildet ditt og lære deg å gi litt f…. Det høres slitsomt ut med all den smøringen. Har lagt merke til at enkelte ser litt oransje og «skitne» ut også. Sier ikke at det ser slik ut på deg altså. Bare prøv å venn deg til det gradvis uten selvbruningen. Om du er misfornøyd med huden i ansiktet kan du feks prøve en BB krem for å jevne ut. Dr. Schrammek sine skal være gode. Jeg prøvde selvbruning selv på mine hvite legger for var litt nysgjerrig på om det funket. Var hekta i ca 14 dager. Så ok ut men gadd ikke mer. Merket hvordan det «prikket» i huden etter påføring og tenkte det umulig kunne være bra, så da lever jeg heller fint uten. Tror det handler om å bare bli vant til det og ikke sammenligne seg med andre. 

Anonymkode: ca926...5c3

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en av dem som synes blek hud er det fineste. Tror kanskje du må jobbe litt med selvbildet ditt og lære deg å gi litt f…. Det høres slitsomt ut med all den smøringen. Har lagt merke til at enkelte ser litt oransje og «skitne» ut også. Sier ikke at det ser slik ut på deg altså. Bare prøv å venn deg til det gradvis uten selvbruningen. Om du er misfornøyd med huden i ansiktet kan du feks prøve en BB krem for å jevne ut. Dr. Schrammek sine skal være gode. Jeg prøvde selvbruning selv på mine hvite legger for var litt nysgjerrig på om det funket. Var hekta i ca 14 dager. Så ok ut men gadd ikke mer. Merket hvordan det «prikket» i huden etter påføring og tenkte det umulig kunne være bra, så da lever jeg heller fint uten. Tror det handler om å bare bli vant til det og ikke sammenligne seg med andre. 

Anonymkode: ca926...5c3

Mye sannhet i dette. Bare synes jeg ser så grå ut uten farge. Med brunfarge kommer øyefargen min mye bedre frem. Hårfargen også, og den vil jeg ikke farge. Hjelper å ta på litt rouge i kinnene, men ellers ser jeg kjedelig og anonym ut uten selvbruningen. Ser egentlig syk ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg stusser når noen er melkehvite midt på sommeren, vet det er noen som ikke tåler sol i det hele tatt men ikke så mange.  De velger heller å se nærmest syke ut enn å se sommerfriske ut som oss resten. 

Anonymkode: c3e4e...ecd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må si jeg stusser når noen er melkehvite midt på sommeren, vet det er noen som ikke tåler sol i det hele tatt men ikke så mange.  De velger heller å se nærmest syke ut enn å se sommerfriske ut som oss resten. 

Du tror vi bleikfiser VELGER å se sånn ut? 🤣 Desverre er det bare sånn vi er. 😅 For min del så hjelper det ikke mye å sitte i solen. Jeg blir bare brent, og har både føflekkreft og hudkreft i familien, så tar ikke sjansen på steke meg i solarium heller.

Heldigvis finnes det selvbruning sier jeg bare! 🙈😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg velger det ikke, hvorfor tror du det?

Men jeg har ikke pigmenter i huden og blir ikke brun. Selv ikke da jeg bodde lenge nær ekvator fikk jeg farge...

Anonymkode: 1f4a5...1ac

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 9.52):

Jeg har vært avhengig av å ha farge i mange år. Min hud tåler sol veldig dårlig, jeg er egentlig blek og blir fort brent. Solarium gir meg litt farge, men solarium er jo ikke bra så det har jeg sluttet med. 

Å smøre meg inn med selvbruning er noe jeg har blitt flink til med årene. Jeg blir ikke superbrun men får en frisk farge. 

Nå i det siste og spesielt i sommer har jeg lagt merke til hvor mye styr det er med selvbruning. De siste dagene før jeg skrubber meg og legger ny bruning ser ikke fargen spesielt bra ut. Hyppig håndvask gjør dessuten at fargen falmer /forsvinner fra hendene og gir skille ved håndleddene. Er det områder som er skjoldete, spesielt føttene, albuer og knær, må jeg skjule dette. For ikke å snakke om selve smøredagen, det er jo stress å smøre flere områder, tørke og vente. 

Jeg har lenge ønsket å slutte med selvbruning, men jeg er en av de som ser ut som ei grå mus uten farge. Har også mye aknearr og generelt dårlig hud i ansiktet, som blir maskert når fargen kommer på. Føler meg naken og stygg uten farge. Marerittet hadde vært å gå ut i sommerværet nå med min likbleke og naturlige farge, blant alle andre som er så sommerbrune og freshe nå. 

Det hadde vært noe annet om jeg hadde fin hud i ansiktet, det er jo mange med porselenshud som kler å være hvite. 

Føler meg rett og slett ikke som meg selv uten brunfargen, og jeg ser vemmelig ut. Samtidig er jeg så lei av å smøre meg..... 😔

Kjenner meg igjen i det  😅 Hvilken selvbruning bruker du? Kanskje det hjelper å bruke en som gir lysere/mer naturlig farge, og evt bruke en sånn gradual tanner?

Jeg synes feks en fra bondi sands gir mørk og fin farge, men da blir det og litt styggere når fargen begynner å falme som du sier... 🤔 

Har du prøvd Glød fra sophie elise? De gir mer naturlig farge, og falmer finere synes jeg. Bare at kanskje fargen er litt for lys. Men har hørt fra andre at jeg ser mye mer naturlig og finere ut med den enn med de mørkere. 😅

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😅

Vi som er naturlig veldig lyse blir ikke solbrune uansett hvor lenge en oppholder seg i sola.

Man får kun en ting etterhvert, og det er hudkreft.

Men til TS:

Hva med en mellomting? Farget dagkrem og gradual lotion på kropp? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...