AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Hvilke støtteordninger finnes for de som bruker lang tid på å komme i arbeid etter studiene? Ingen? Anonymkode: e8fbd...514 1
Cata Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Hvis det ikke har forandret seg siden "min tid": Ingen. Det blir NAV dersom man ikke eier nåla i veggen.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Master, eller ny master🙈 Anonymkode: caf82...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Master, eller ny master🙈 Anonymkode: caf82...e1c Får ikke jobb hvis du er forferdelig overkvalifisert da det er dårlig tegn Anonymkode: ac98d...516
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 5 hours ago, Cata said: Hvis det ikke har forandret seg siden "min tid": Ingen. Det blir NAV dersom man ikke eier nåla i veggen. Nav er jo ikke "ingen". Hva forventer folk egentlig av støtteordninger? Anonymkode: fcef7...3fc 5
Whistler Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilke støtteordninger finnes for de som bruker lang tid på å komme i arbeid etter studiene? Ingen? Anonymkode: e8fbd...514 Jeg mener å huske at det er de samme støtteordningene som for de som bruker lang tid på å komme seg i arbeid uten å ha studert.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nav er jo ikke "ingen". Hva forventer folk egentlig av støtteordninger? Anonymkode: fcef7...3fc Kjenner mange som fikk familien kastet ut på gata etter å ha tatt på seg gjeld. Da var det høye renter og lite krav til om du faktisk kunne betjene lånet ditt, mern det er veldig mange tiår siden. Huset ble solgt på auksjon til høystbydende. Jeg husker mamma gikk på sine knær og tryglet sosialsjefen i kommunen om å få støtte, men han sa at hun aldri vil få en eneste krone fra hans sosialkassa. Det var et under når hun plutselig klarte å ordne seg jobb etter dette og vi fikk en trygg og stabil oppvekst. Anonymkode: ac98d...516
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Sosialstønad hvis du ikke bor hjemme. Etter jeg var ferdigutdannet og ikke fikk jobb flyttet jeg hjem til foreldrene mine. Da mente NAV at jeg ikke hadde krav på sosialstønad siden foreldrene mine kunne forsørge meg, i en alder av 23 år.... Anonymkode: c3aa9...938
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Først må du bruke opp alle sparepengene dine, inkludert bsu, og så kan du få sosialstønad hvis du ikke bor hos foreldrene dine. Anonymkode: c3569...3c5 1
Ullvott Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 Hvis du har jobbet og hatt nok inntekt i løpet av de siste 12-36 månedene har du rett til dagpenger. https://www.nav.no/arbeid/no/arbeidsledig#hovedvilkar-for-rett-til-dagpenger
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Selvfølgelig ingenting, er da ikke statens ansvar at folk skaffer seg jobb... En må være ute i god tid, gjerne tenke taktisk mtp. deltidsjobb/sommerjobb allerede fra året en starter å studere. Eller så kan en gjøre som de fleste andre som ikke får jobb med en gang, jobb i noe annet til en får noe relevant. Spar penger, det kommer vel ikke som et sjokk for folk i juni at nå er du ferdig å studere. Anonymkode: f6899...d3b 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Selvfølgelig ingenting, er da ikke statens ansvar at folk skaffer seg jobb... En må være ute i god tid, gjerne tenke taktisk mtp. deltidsjobb/sommerjobb allerede fra året en starter å studere. Eller så kan en gjøre som de fleste andre som ikke får jobb med en gang, jobb i noe annet til en får noe relevant. Spar penger, det kommer vel ikke som et sjokk for folk i juni at nå er du ferdig å studere. Anonymkode: f6899...d3b Man får selvfølgelig økonomisk hjelp. Må du gi deg 🙄 Anonymkode: d5be3...40b 2
Knirke Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 45 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig ingenting, er da ikke statens ansvar at folk skaffer seg jobb... En må være ute i god tid, gjerne tenke taktisk mtp. deltidsjobb/sommerjobb allerede fra året en starter å studere. Eller så kan en gjøre som de fleste andre som ikke får jobb med en gang, jobb i noe annet til en får noe relevant. Spar penger, det kommer vel ikke som et sjokk for folk i juni at nå er du ferdig å studere. Anonymkode: f6899...d3b Du har aldri vært arbeidsledig, skjønner jeg... Ingen kan garantere for hvordan arbeidsmarkedet ser ut den dagen man er ferdig å studere. Den dagen er jo minst tre år unna når man velger studier. Hadde folk visst om Corona for tre år siden hadde neppe noen søkt seg inn på reiseliv, f.eks. Det er ikke bare å "jobbe i noe annet". Irrelevante ufaglærte stillinger er det minst tre ganger så mange søkere til som faglært- og stillinger som krever høyere utdannelse. Og nei, man får ikke jobb som oppvaskhjelp hvis man har en bachelor- eller mastergrad. Det er bare å glemme. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Knirke skrev (3 minutter siden): Det er ikke bare å "jobbe i noe annet". Irrelevante ufaglærte stillinger er det minst tre ganger så mange søkere til som faglært- og stillinger som krever høyere utdannelse. Og nei, man får ikke jobb som oppvaskhjelp hvis man har en bachelor- eller mastergrad. Det er bare å glemme. En jeg kjenner søkte jobb i IKEA og det var flere hundre søkere til en stilling... Han haddde ikke kjangs. Anonymkode: ac98d...516 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man får selvfølgelig økonomisk hjelp. Må du gi deg 🙄 Anonymkode: d5be3...40b En får selvfølgelig sosialstønad og nødhjelp, men det gjør jo alle. Jeg tolket det som om TS etterspurte egne ordninger, ikke ordninger som alle statens innbyggere får Det er jo klart at ts får... Anonymkode: f6899...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En jeg kjenner søkte jobb i IKEA og det var flere hundre søkere til en stilling... Han haddde ikke kjangs. Anonymkode: ac98d...516 IKEA må da være en av de vanskeligste plassene å få deltidsstilling/sommerjobb, det er jo hundrevis av søkere! Søker en der, bør en hvertfall ha en plan B, og gjerne en plan C og D og. Anonymkode: f6899...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #19 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 9.35): Hvilke støtteordninger finnes for de som bruker lang tid på å komme i arbeid etter studiene? Ingen? Anonymkode: e8fbd...514 Omtrent ingen😎 Du kan låne penger videre, eller søke krisehjelp.. (små enkeltstønader) Du må tjene penger, opptil en viss G, før du kan ta ut penger av NAV. Et problem for lavtlønnsyrker som ofte ligger på en årslønn under disse G, eller som ikke gir fast ansettelse, og derfor ikke nok opptjening innenfor 3 år. Du må altså bare kaste deg uti det, ta hva som helst av jobb og stå på. Mens du jobber vil det åpne seg for små stønader i form av bostøtte osv.. Så kan du håpe at det går bra, og at du ikke blir utbrent før du når 1 G eller G innenfor 3 år. Det er min erfaring Anonymkode: 67b17...c0e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #20 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Får ikke jobb hvis du er forferdelig overkvalifisert da det er dårlig tegn Anonymkode: ac98d...516 Det går da an å ikke si noe om overkvalifiseringen når man søker jobb da...? Ehm Anonymkode: 67b17...c0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå