AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Er en voksen dame med to store barn, eier en nedbetalt bolig til 5 Mill og har tilstrekkelig pensjon. Bør jeg spare mer til barna etc? Til at de kommer seg inn på boligmarkedet? Har spart barnetrygden i fond som et tilskudd til der. Anonymkode: dd768...475
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har ca 7 mill i bolig, men sparer likevel til pensjon, og nye biler for å slippe lån. Har da regnet på hva jeg ønsker som pensjonist. Både i form av sekundærbolig, og forbruk. Men du skriver du har tilstrekkelig i pensjon, så da er kanskje ikke behovet der? Barn har jeg ikke, men ja, ville nok spart nok til egenkapital til bolig, som de først fikk vite om når de hadde vist at de var ansvarlige og kunne forvalte midler uten å sløse. Er nok av de som sparer i barnas navn, for så å oppleve at de kjøper bil og lever over evne som studenter... kjedelig å se sparepenger forsvinne på den måten. Anonymkode: 0c4ce...df9 3
klondrik Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ca 7 mill i bolig, men sparer likevel til pensjon, og nye biler for å slippe lån. Har da regnet på hva jeg ønsker som pensjonist. Både i form av sekundærbolig, og forbruk. Men du skriver du har tilstrekkelig i pensjon, så da er kanskje ikke behovet der? Barn har jeg ikke, men ja, ville nok spart nok til egenkapital til bolig, som de først fikk vite om når de hadde vist at de var ansvarlige og kunne forvalte midler uten å sløse. Er nok av de som sparer i barnas navn, for så å oppleve at de kjøper bil og lever over evne som studenter... kjedelig å se sparepenger forsvinne på den måten. Veldig enig, og dersom de bor gratis hjemme så ville jeg satt som krav at de selv satt av litt penger hver mnd (i fond). Da får dem kjenne litt på konsekvensene av å disponere egen saldo, med en selvfølge at de har inntekt.
PM75 Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er en voksen dame med to store barn, eier en nedbetalt bolig til 5 Mill og har tilstrekkelig pensjon. Bør jeg spare mer til barna etc? Til at de kommer seg inn på boligmarkedet? Har spart barnetrygden i fond som et tilskudd til der. Anonymkode: dd768...475 Hva ønsker du ut av ditt liv? Er det sparing til barna du har glede av eller har du andre drømmer? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Bruk litt på deg selv også , du vet ikke hvor lenge du lever eller har helse til å glede deg over god økonomi ☀️ Anonymkode: 9bd17...449 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Syns du skal spare til deg selv jeg. Det er så mange som syr puter under armene på barna sine ved å spare opp store summer til dem. Lær dem heller verdien av penger gjennom å måtte jobbe for dem Anonymkode: 00d5e...e2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå