AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Del Skrevet 4. juli 2021 Vi leier, og det har så å si konstant vært noe galt eller noe å fikse med leiligheten fra dag én av leieforholdet. Internett. Varmepumpa. Ventilasjonen. Elektrisiteten. Det har nesten ikke vært en eneste uke der vi ikke har måtte holdt oss hjemme for å ta imot servicemann som må fikse ett eller annet som ikke er i stand. Men, nå har det dukket opp et nytt problem, sikringene går hele tida. Det starta forigårs, da slo plutselig alt i stue og kjøkken seg av, og varmepumpa stoppa helt. Jeg gikk ut i garasjen hvor sikringsskapet står, og der var sikringen til varmepumpe gått. I dag går sikringene til internettet. Flere ganger. Vi opplever også interferens på internettet når naboene (som er hytte) er på hytta i helgene. (Da slås internettilkoblinga vår seg av, og opplever veldig ustabilt nett. Har sagt fra til leverandør flere ganger. Dette er på et veldig avsidesliggende sted, med svært få innbyggere, og en «lokal» internettleverandør.) Det er da problemene med internett og det elektriske i huset her foregår, altså mens det er folk i nabohuset (hytte, som altså er mest i helgene) Har sagt fra så mange ganger at huseier må være drittlei av meg. De finner liksom ingen «feil», mens vi som bor her opplever stadig merkelige ting med elektrisiteten. F eks blinking av lys på badet kun i helgene mens naboene er på hytta. Ustabilt nett mens de er her. Etc. Er det interferens med deres elektriske nett? Det blir ganske prekært når vi blir uten internett og uten tv etc i sommer. Hva er årsaken til at kun internett-sikringen slår seg av? Kan sikringsskapet fjernstyres? Anonymkode: d2613...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg veit ikke, men tipper det er for mye strøm som er i bruk nå og at sikringene går av den grunn, har dere felles nett? kanskje det ikke er sterkt nok. Høres ut som de ikke har leid før? Man kan sette inn en ny "krets" i sikringsskapet eller hva det nå heter 😄 De fjernstyrer ikke sikringsskapet. Anonymkode: 29d65...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg veit ikke, men tipper det er for mye strøm som er i bruk nå og at sikringene går av den grunn, har dere felles nett? kanskje det ikke er sterkt nok. Høres ut som de ikke har leid før? Man kan sette inn en ny "krets" i sikringsskapet eller hva det nå heter 😄 De fjernstyrer ikke sikringsskapet. Anonymkode: 29d65...62c Litt merkelig at det skal brukes mer strøm nå som det er varmere enn ellers. Har leid før, aldri opplevd så mye tull med bolig tidligere. Anonymkode: d2613...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Litt merkelig at det skal brukes mer strøm nå som det er varmere enn ellers. Har leid før, aldri opplevd så mye tull med bolig tidligere. Anonymkode: d2613...1df Mer strøm brukt på den sikringen da, som her om jeg bruker støvsugeren i gangen samtidig som lysene og TVn er på så går sikringen, ikke mye som skal til. Måtte sette inn nytt i sikringsskapet for å sette på nye utelamper, for sikringen kunne ikke holde alle på. Ja det er mye tull her Om dette forsetter så får de fikse det, for man kan ikke leve sånn. Anonymkode: 29d65...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mer strøm brukt på den sikringen da, som her om jeg bruker støvsugeren i gangen samtidig som lysene og TVn er på så går sikringen, ikke mye som skal til. Måtte sette inn nytt i sikringsskapet for å sette på nye utelamper, for sikringen kunne ikke holde alle på. Ja det er mye tull her Om dette forsetter så får de fikse det, for man kan ikke leve sånn. Anonymkode: 29d65...62c Iløpet av det halvåret vi har leid her, har verken sikringen til varmepumpa eller til internettet gått før, men det har vært mye annet tull med det elektriske. Nå har de gått flere ganger på to dager. Anonymkode: d2613...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Del Skrevet 4. juli 2021 Hvis skrusikringer : kan være jordfeil. Få eltilsynet til å utføre kontroll som dem skal, etter at jeg fant ut av det ringte jeg en elektriker for å ordne og jeg aldri hatt en eneste sikring som har gått etter det. Er det moderne skap er saken annerledes. Her må du få ene elektriker til å se på hva som skjer for kursen skal være uavhengig av annet og være tilstrekkelig til å tåle belastningen. Anonymkode: 852bd...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis skrusikringer : kan være jordfeil. Få eltilsynet til å utføre kontroll som dem skal, etter at jeg fant ut av det ringte jeg en elektriker for å ordne og jeg aldri hatt en eneste sikring som har gått etter det. Er det moderne skap er saken annerledes. Her må du få ene elektriker til å se på hva som skjer for kursen skal være uavhengig av annet og være tilstrekkelig til å tåle belastningen. Anonymkode: 852bd...17a Moderne og nytt alt sammen. Anonymkode: d2613...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moderne og nytt alt sammen. Anonymkode: d2613...1df Hmm, da kan jeg ikke si annet til deg uten at du kontakter elektriker bortsett fra at det kan være kortslutning. Jeg har klart å gjort det samme med laderen til laptopen. Måtte kaste den og kjøpe ny. Prøv å se om det ikke er noen av dine elektriske ting som skaper kortslutning... Er det noe som kobles til eller som ofte er i bruk når sikringen går ? Internett: leverandører som er lokale kan være forferdelige å ha med å gjøre. Har opplevd helt utrolig dårlig oppsett av fiber som har gjort at jeg måtte bruke mobilt bredbånd istedenfor... Denne lokale leverandøren tok over for en større leverandør som var dyrere for kommunen og har monopol. Helt elendig service. Jeg hørte mannen der klagde til meg over å måtte gjøre jobben sin! Når jeg ringte. Anonymkode: 852bd...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Del Skrevet 4. juli 2021 Nei, bare de vanlige tingene som jeg til vanlig alltid har brukt. Ja, foreslo til den lokale internettleverandøren (etter forslag fra en større leverandør som sjekka min tilkobling) at det måtte skiftes til en annen port, fordi ifølge den større leverandøren var det koblet til feil port, samt at det var interferens med naboene, nettet, men han svarer bare at han ikke tror det er det. Man føler at man forstyrrer de lokale leverandørene når man kontakter for å få hjelp, samtidig som at vedkommende plutselig kan dukke opp uanmeldt på døra for å sjekke nettet. Har en viss mistanke om at vedkommende ikke har helt peiling på hva han driver på med. Takk for tips, skal sjekke laderne, om det ikke er det men de er på en annen kurs. F eks har varmepumpe egen kurs. Internett en egen kurs. Anonymkode: d2613...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Del Skrevet 4. juli 2021 Hvilken type internettilkobling er det? (Fiber, telefonlinje, koaks, radiobasert, mobilt, satellitt)? Jeg synes det høres spesielt ut at det skal krasje med naboene. På sikringer går det ofte an å se om det er jordfeil eller overbelastning som har slått den ut. Men det er forskjellig fra sikring til sikring så du må gjerne søke opp merket på den. Noen har et lite felt som vil ha en viss farge for å indikere. Andre kan ha en "liten hendel" som enten blir stående oppe eller flipper ut i tillegg til den store "hoved" bryteren som brukes for å skru sikringen av og på. Sjekk det. Hvis det er overbelastning, hvor mange ampere er sikringen og hvor mange ting er koblet til? (du vet vel hvilke apparater som mister strømmen når det går). Anonymkode: 217c7...860 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 4. juli 2021 #11 Del Skrevet 4. juli 2021 Dette er strengt tatt ikke ditt problem. Jeg hadde litt problemer med strømmen i en leilighet vi leier ut. Da ringte leieboer, for hver minste ting, og etter en uke var sikringsskapet skiftet. (Elektriker så på noen andre ting først). Nb! Det bør være 3lektriker som finner ut av det elektriske. Ang nett. Kjør på med klager. Helst på mail. Skriv nøyaktig når det faller ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Del Skrevet 4. juli 2021 Det er ikke tilfeldigvis tomannsbolig eller rekkehus eller likende? Vi hadde selv problem med sikringer som gikk hele tiden, på grunn av naboen koblet seg til vårt strøm for å blant annet lade hybridbilen sin. 😳 Naboen var så dum at hen klagde selv til oss at sikringen vårt gikk, og hen ikke kunne slå den på igjen (i vårt sikringsskap). 😑 Anonymkode: 8e339...15c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke tilfeldigvis tomannsbolig eller rekkehus eller likende? Vi hadde selv problem med sikringer som gikk hele tiden, på grunn av naboen koblet seg til vårt strøm for å blant annet lade hybridbilen sin. 😳 Naboen var så dum at hen klagde selv til oss at sikringen vårt gikk, og hen ikke kunne slå den på igjen (i vårt sikringsskap). 😑 Anonymkode: 8e339...15c Typisk en som ALLTID, skal spare. Og der er slike bileiere helt håpløse, ren el innkludert. Klagde dere på at han lot det være slik, eller flytta dere ut når dere oppdaga dette? Anonymkode: 87eba...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke tilfeldigvis tomannsbolig eller rekkehus eller likende? Vi hadde selv problem med sikringer som gikk hele tiden, på grunn av naboen koblet seg til vårt strøm for å blant annet lade hybridbilen sin. 😳 Naboen var så dum at hen klagde selv til oss at sikringen vårt gikk, og hen ikke kunne slå den på igjen (i vårt sikringsskap). 😑 Anonymkode: 8e339...15c Nei, men det oppstår alltid problemer med en gang det er folk i boligen ved siden av. SS skrev (1 time siden): Dette er strengt tatt ikke ditt problem. Jeg hadde litt problemer med strømmen i en leilighet vi leier ut. Da ringte leieboer, for hver minste ting, og etter en uke var sikringsskapet skiftet. (Elektriker så på noen andre ting først). Nb! Det bør være 3lektriker som finner ut av det elektriske. Ang nett. Kjør på med klager. Helst på mail. Skriv nøyaktig når det faller ut. Det er jo mitt problem når jeg ikke får strøm, eller nett. Har ikke Mail til leverandøren, men Mob nr så har skrevet der men det er alltid svadasvar å få tilbake. Vil ikke plage huseier med mer mas nå, har vært så mye rart at han opplever vel meg som masete, men får vel opplyse at sikringene går om det fortsetter… Er jo merkelig at sikringene skal gå på ting som har egen kurs. Varmepumpe har egen kurs, altså er ingenting annet koblet til fen sikringen. Det samme med internettilgangen. Anonymkode: 09845...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Del Skrevet 4. juli 2021 Er jo merkelig at sikringen på internettet gikk to ganger i natt. Har stikkontakt til lading til bil utenpå huset, og naboens bolig er 1 m unna vår, så er temmelig lett å bare «forsyne seg»… Anonymkode: 09845...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jo merkelig at sikringen på internettet gikk to ganger i natt. Har stikkontakt til lading til bil utenpå huset, og naboens bolig er 1 m unna vår, så er temmelig lett å bare «forsyne seg»… Anonymkode: 09845...8ba Men samtidig er vel den på en annen kurs… Merkelig alt sammen… Anonymkode: 09845...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 4. juli 2021 #17 Del Skrevet 4. juli 2021 Plutselig begynner å ryke er jordfeil eller kortslutning et sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Del Skrevet 4. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Plutselig begynner å ryke er jordfeil eller kortslutning et sted. Men pga av hva Anonymkode: 09845...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 4. juli 2021 #19 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men pga av hva Anonymkode: 09845...8ba Det er bare å lete. Se hvilke kurser som ryker og er det jordfeilbryter? Ryker en kurs må du se hva du har koblet på kursen. Er ingenting feil der er det noe med det elektriske anlegget. Er det gammelt el. anlegg? Nylig gjort oppgraderinger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 4. juli 2021 #20 Del Skrevet 4. juli 2021 Hadde problemer med at sikringer gikk ofte, ringte bare elektrikers fikset det på mindre enn en time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå