Gå til innhold

Noen andre som hallisunerte pga søvnmangel da de fikk baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sov veldig lite da jeg fikk baby. Ting som stod i ro beveget på seg. Mye i øyekroken, men også rett foran meg. Feks en lyktestolpe som sank ned i asfalten.

Noen andre som har opplevd å hallisunere pga søvnmangel?

Anonymkode: f7123...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hallusinere.

Anonymkode: 85ce6...d20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hallusinere.

Anonymkode: 85ce6...d20

ah, var derfor jeg følte det var noe rart med ordet 😂 jeg googlet det til og med

skylder på søvnmangel 🤪

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt sånn, men var mye svimmel og følte ofte at rommet snurret litt rundt. 

Anonymkode: 36791...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte stemmer og svarte i hytt og vær. Varte ikke så lenge. Mange år siden, heldigvis. 

Minner meg om da jeg en gang hadde nattevakt, og var så sliten, at jeg så figurer som bevegde seg i boken jeg satt å leste. Heldigvis har jeg ikke nattevakt mer. Grøss....

Anonymkode: 447d4...4fd

Skrevet

Ja jeg så en elg løpe over veien. Gikk å la meg.

Skrevet

Ja, her kom ting ut av veggene… Skummelt hva søvnmangel kan gjøre med deg - og ikke rart at det blir regnet som torturmetode!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sov veldig lite da jeg fikk baby. Ting som stod i ro beveget på seg. Mye i øyekroken, men også rett foran meg. Feks en lyktestolpe som sank ned i asfalten.

Noen andre som har opplevd å hallisunere pga søvnmangel?

Dette kalles synsforstyrrelser, og kan forekomme ved stress/lite søvn/vestibulære tiltander/enkelte typer migrene osv. Som gjerne utløses av hormoner og ekstrem søvnmangel. 

Det er sannsynligvis ikke hallusinering.

Jeg har krystallsyke og opplever flere av tingene som nevnes her. 

Anonymkode: ace53...09e

AnonymBruker
Skrevet

Hallusinerte ikke, men hadde problemer med å formulere ord og setninger skikkelig når det sto på som verst. Glemte ut hva ting het osv.

Anonymkode: 330ba...3f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette kalles synsforstyrrelser, og kan forekomme ved stress/lite søvn/vestibulære tiltander/enkelte typer migrene osv. Som gjerne utløses av hormoner og ekstrem søvnmangel. 

Det er sannsynligvis ikke hallusinering.

Jeg har krystallsyke og opplever flere av tingene som nevnes her. 

Anonymkode: ace53...09e

Ja, det er synsforstyrrelser/illusjoner/sanseforvrengning, ikke hallusinasjoner. 

Anonymkode: 66848...31c

AnonymBruker
Skrevet

Ja!! Jeg fikk sånn søvn delirium. Hørte stemmer og så syner. Varte heldigvis ikke så lenge. Turte ikke si noe til pleierne, for jeg var så redd de skulle ta fra meg ungen!

Anonymkode: 23422...dba

AnonymBruker
Skrevet

Ja syntes ting beveget på seg. Vegger og gjenstander «dirret» litt. Så innbilte jeg meg hele tiden at det stod noen på terrassen.

Anonymkode: bce90...7d3

AnonymBruker
Skrevet

Eigentlig ikkje men vart svimmel, kvalm og husket ingenting. 

Anonymkode: 0adf6...723

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 4004d...445

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hallusinerte når jeg jobbet nattevakter pga lite søvn. Heldigvis ikke så ille med søvnmangel når jeg har hatt små babyer. Håper du får litt avlastning. 

Anonymkode: a0091...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg opplevde det samme. Slet også med å lage setninger, var konstant svimmel og ør, og lite med. Null hukommelse. Følte meg egentlig full, altså beruset. Turte ikke kjøre bil feks 🤷🏽‍♀️ Utrolig ubehagelig tid. 

Anonymkode: 15fec...01a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet og så helt tydelig ansiktet til enn mann ved sengen. 

Anonymkode: 549d5...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...