Gå til innhold

Transkvinne med penis fører til rabalder i kvinnegarderoben

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, altflyter said:

Jeg forstår transpersoner sitt ønske, men samtidig så mener jeg at med tanke på hvor mange kvinner som har opplevd voldtekt og bærer på traumer, så nei.

I kvinnegarderoben skal man føle seg trygg og her burde flertallets trygghet trumfe mindretallet. Det handler ikke om hvorvidt personen med penis har onde hensikter eller ei. Det handler om opplevelsen av trygghet for kvinner som har opplevd overgrep. Den tryggheten forsvinner hvis en penis befinner seg i et rom man er på det mest sårbare.

Er man ikke mer sårbar når man går alene hjem en kveld enn når man er i en garderobe full av mange andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bag skrev (4 minutter siden):

Er man ikke mer sårbar når man går alene hjem en kveld enn når man er i en garderobe full av mange andre?

Hvis man har vært utsatt for overgrep og er naken, så vil jeg si at man i en slik garderobesetting er på sitt mest sårbare ja. 

• Liker 14
Skrevet
Passpartou skrev (18 minutter siden):

Skjønner ikke problemet. De alle fleste kvinner har sett både slappe og stive peniser før. Det er ikke noe nytt.

Kanskje ikke så kult om man er veldig ung og ikke har sett det før, eller har vært traumatisert av det. 

• Liker 12
Gjest Passpartou
Skrevet
Bølle skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke så kult om man er veldig ung og ikke har sett det før, eller har vært traumatisert av det. 

En gang må være den første.

Skrevet
Passpartou skrev (1 minutt siden):

En gang må være den første.

Tror den første gangen skal være med en man elsker, ikke en fremmed mann i garderoben eller dusjen. 

• Liker 11
Skrevet

Kvinner som blir født kvinner vokser opp med at vi ikke kan kle oss for utfordrende, da kan vi bli overfalt.
Være forsiktig med fremmede menn, fordi vi ikke vet hvilke hensikter de har.
Ikke drikke for mye, for da kan vi bli misbrukt.
Ikke gå alene seint på kvelden, for da kan vi bli overfalt.
Skjer det oss noe om vi ikke følger disse reglene, ja da er det vår egen feil.

Ifølge denne siden har 1 av 3 kvinner opplevd overgrep. 1 av 3!
 https://www.overgrep.no/hvor-mange-blir-utsatt-for-seksuelle-overgrep/
Skal vi ta fra disse kvinnene deres rettigheter for trygghet når de skal kle seg nakne og være sårbare?

Kan dere ikke skjønne at en penis kan oppfattes som farlig for endel kvinner? At endel kvinner er utrygg rundt fremmede peniser? 
Jeg kan forstå at menn ikke forstår det, for de har vokst opp som menn, de kan ikke forstå hvordan det er å vokse opp som kvinner. Det er heller ikke noe transkvinner kan forstå.

Men vi som kvinner kan skjønne at også transkvinner er utsatt, at de også opplever overgrep og hets.
De bør få rettigheter de også, men ikke på bekostning av kvinners rettigheter.

Og alle kvinner er heller ikke like, jeg snakker ikke om alle kvinner.

• Liker 17
Skrevet (endret)
Beeblebrox skrev (37 minutter siden):

🤪

Dere er vel ikke barn, og det er vel ikke de fleste andre som svarer her heller?  Har du blitt utsatt for overgrep av en kvinne som barn, så er du også kanskje livredd for pupper og vagina også... lizm...  Hvilken garderobe skal de gå i ? Skal vi innrede garderober etter de som er rett for monstrene under sengen/skapet også, tenker dere? :klo: 

Farlig våpen, faktisk 🤣

Faktisk litt usikker på om dere troller eller ikke, men dere skjønner vel at vi ikke kan ta hensyn til alt mennesker kan finne på å anse som en "trussel"? Spesielt voksne mennesker?🤪

Hva slags garderober er det egentlig folk frekventerer her??? Det er jo ikke normalt å gå rundt å "sprade", eller å  titte folk som prøver å skifte rett i skrÆÆvet heller...  :sprettoy:

Nei. JEG er ikke et barn og JEG har ikke blitt utsatt for noe overgrep eller andre traumer utført av menn men ANDRE har. JEG kan godt dele garderobe med en transkvinne - null stress. Men så svarer jeg basert på annet enn mine egne følelser. Svarer ut fra det jeg synes blir mest riktig for samfunnet generelt. 

Synes vi burde ha egne garderobeløsninger for transkjønnede men enn så lenge får handicap eller trenergarderober duge. 

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 9
Skrevet

Det å være trans, er  å være annerledes. Sånn er det bare. Det at mange mener, tror og vil at det å være trans er "normalt", er litt rart for meg. For "normalt" er det ikke, all den tid det kun er 0,03% av Norges befolkning som er trans. MEN - jeg sier ikke at jeg ikke anerkjenner transer! Men det å være trans ER annerledes, uansett hvordan man snur og vender på det. Å lage egne garderober for Hun, Han og Hen blir for meg umåtelig rart. Skal treningssenteret på bygda være nødt til å bygge tre garderober (der en av garderobene kanskje aldri blir brukt?) med de kostnader det medfører?

Skal vi lage egne garderober for de med utlagt tarm? Disse har jo også en utfordrende garderobesituasjon...?

• Liker 7
Skrevet
Poision-Ivy skrev (45 minutter siden):

Nei. JEG er ikke et barn og JEG har ikke blitt utsatt for noe overgrep eller andre traumer utført av menn men ANDRE har. JEG kan godt dele garderobe med en transkvinne - null stress. Men så svarer jeg basert på annet enn mine egne følelser. Svarer ut fra det jeg synes blir mest riktig for samfunnet generelt. 

Synes vi burde ha egne garderobeløsninger for transkjønnede men enn så lenge får handicap eller trenergarderober duge. 

Mange menn som har blitt utsatt for saker som kan føre til traumer av andre menn (og kvinner), men det forandrer jo ikke mye i denne sammenhengen :klo:  Skjønner bare ikke hvordan man skal sette grensene her. Menn som ser "femi" ut burde ikke få skifte i herre garderobe, kvinner som ser ut som ser "macho" ut burde ikke få gå i herregarderoben . Homofile burde ha egen garderobe osvosv...

Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk har hengt seg så voldsomt opp i kjønnsorganer...

Så lenge man oppfører seg bryr jeg meg ikke om nakenhet.... Jeg stirrer ikke andre i skrittet, og om jeg er naken, så er det kun noen sekunder det er snakk om , og om noen skulle få ett glimt av snoppen min - så må de virkelig ha anstrengt seg, og da er det kun deres egnen skyld om de ble "blendet"... 

For meg er dette en gedigen "IKKE-SAK"... Jeg har jo også forståelse med alle som føler seg ukomfortable med nakenhet, men dette blir VELDIG vanskelig å realisere en løsning for alle om alle skal ha sine helt egne "ting man føler seg ukomfortabel med"...

Løsningen må nesten bli en unisex garderobe, der folk som ikke bryr seg kan gå, men det kommer nok ikke til å funke det heller om man er så prippus på ABSOLUTT alt...  :sprettoy:

Skrevet (endret)

Jeg støtter transpersoner fullt ut, synes alle skal få være den de er og føler seg som. 

Likevel er dette ett av de to utfordringene som jeg synes vi må snakke mer om, en av de er transkvinner i kvinneidrett og den andre er transpersoner i kvinnegarderoben som enda ikke har gått igjennom korrigering.

Spørsmålene handler ikke bare om transkvinners rettigheter, men også alle andres. Cis kvinner, cis menn og cis barn av begge kjønn, bør få lov til å ha cis-garderober -helt til kjønnskorreksjon er fullført. Dette er fordi vi før det ikke kan vite om den personen som kommer inn i garderoben faktisk er trans, -eller om det er en person som utnytter dette til å snike seg inn på kvinner/menn/barn for å kikke eller lignende. 

Inntil videre synes jeg det burde finnes en unisex garderobe slik at vi unngår problemet helt.

Når det gjelder idrett så er det en helt annen diskusjon.

Vi må gi dette tid, vi må diskutere. Jeg tror at de fleste transpersoner forstår utfordringene vi snakker om her, og ja, selv om det er vondt å ikke bli godtatt 100% med en gang på alle nivå, så tror jeg at de fleste også forstår hvilken tyngde de plasserer på andre og at det vil være egoistisk å presse på før verden har fått fordøye det hele. Ja takk til normalisering, men nei til å la det gå for fort slik at det overkjører for mye. Over de neste ti årene finner vi helt sikkert en løsning som gjør at de fleste føler at de blir ivaretatt. 

Edit: skrivefeil

Endret av NenehGoji
  • Liker 6
Skrevet
Beeblebrox skrev (21 minutter siden):

Mange menn som har blitt utsatt for saker som kan føre til traumer av andre menn (og kvinner), men det forandrer jo ikke mye i denne sammenhengen :klo:  Skjønner bare ikke hvordan man skal sette grensene her. Menn som ser "femi" ut burde ikke få skifte i herre garderobe, kvinner som ser ut som ser "macho" ut burde ikke få gå i herregarderoben . Homofile burde ha egen garderobe osvosv...

Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk har hengt seg så voldsomt opp i kjønnsorganer...

Så lenge man oppfører seg bryr jeg meg ikke om nakenhet.... Jeg stirrer ikke andre i skrittet, og om jeg er naken, så er det kun noen sekunder det er snakk om , og om noen skulle få ett glimt av snoppen min - så må de virkelig ha anstrengt seg, og da er det kun deres egnen skyld om de ble "blendet"... 

For meg er dette en gedigen "IKKE-SAK"... Jeg har jo også forståelse med alle som føler seg ukomfortable med nakenhet, men dette blir VELDIG vanskelig å realisere en løsning for alle om alle skal ha sine helt egne "ting man føler seg ukomfortabel med"...

Løsningen må nesten bli en unisex garderobe, der folk som ikke bryr seg kan gå, men det kommer nok ikke til å funke det heller om man er så prippus på ABSOLUTT alt...  :sprettoy:

Du drar den litt langt når du nå trekker inn menn som ser femi ut som eksempel, eller homofile.. Seksuell legning er ikke relevant for spørsmålet. 

Hvis du ikke er villig til eller klarer skjønne at noen kan ha problemer med det (tilsynelatende) motsatte kjønn i garderobesituasjon så er det lite jeg får gjort med det. Jeg med flere her har lagt frem eksempler på hva som menes. 

Hadde det vært et enkelt svar på problemstillingen her hadde den neppe vært et så hett  diskusjonstema. Vi finner nok ikke noen optimal løsning her i dag. 

• Liker 8
Skrevet

Hva du har mellom beina burde bestemme garderoben. Har du forsatt en penis der blir det herregarderoben uansett om du indentifiserer deg som kvinne.

kan godt omdøpe garderobe navn til «med penis garderobe» og «med vagina garderobe» om deg gjør det lettere.

• Liker 12
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Mannfolkene får holde tissefantene sine for seg selv.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Nokia skrev (3 timer siden):

Det å være trans, er  å være annerledes. Sånn er det bare. Det at mange mener, tror og vil at det å være trans er "normalt", er litt rart for meg. For "normalt" er det ikke, all den tid det kun er 0,03% av Norges befolkning som er trans. MEN - jeg sier ikke at jeg ikke anerkjenner transer! Men det å være trans ER annerledes, uansett hvordan man snur og vender på det. Å lage egne garderober for Hun, Han og Hen blir for meg umåtelig rart. Skal treningssenteret på bygda være nødt til å bygge tre garderober (der en av garderobene kanskje aldri blir brukt?) med de kostnader det medfører?

Skal vi lage egne garderober for de med utlagt tarm? Disse har jo også en utfordrende garderobesituasjon...?

Det trenger ikke nødvendigvis være egne garderober for transkjønnede. Det finnes flere grupper som kan ha bruk for et eget sted å skifte og dusje, av vidt ulike årsaker. På små steder vil det være tilstrekkelig om man sørger for garerobebenk og dusj på et handicaptoalett. Det er jo ikke et renn av folk med spesielle behov der så man vil ha mer privatsfære enn i felles dame- og herregarderober. I byene bør man kanskje ha det litt mer forseggjort ja. 

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 1
Skrevet
Beeblebrox skrev (35 minutter siden):

Forskjell på kjønn og seksuell legning da. 

• Liker 3
Skrevet

Problemet er igrunnen ikke hva transene gjør, ikke gjør, føler eller ikke føler. Problemet med denne situasjonen er hvordan lovverk som det i USA åpner oppfor at en rekke mennesker med andre he sikter enn de loven er ment for, utnytter denne loven for å oppnå noe helt sykt (snikfotograferte nakne barn, kvinner, utnytte barn eller oppføre seg truende fordi de har våpenet penis med seg inni en garderobe full av nakne og sårbare kvinner og små jenter)

det andre problemet med lovverket er hvordan vi nå svikter lesbiske jenter som føler seg butch. Istedenfor å være som de er, skal de nærmest overtales til å operere vekk brystene og kastrere segistedefor å få aksept i samfunnet og hos seg selv om at det er helt greit å være en kvinne som dem. Det er en annen debatt, og jeg skal ikke avspore mer. Men skulle ønske både transer selv og alle andre skjønte at de egentlig var på samme lag….

• Liker 3
Skrevet

En penis i garderoben hadde ikke gjort meg noe som helst. Det er oppførselen til den som eier penisen som avgjør om det er greit eller ikke. Tviler på at denne personen ville oppført seg ekkelt. Men amerikanere reagerer ofte på nakenhet vel?

Skrevet
Beeblebrox skrev (3 timer siden):

🤣

Er penis "truende" ? :fnise: 

Hvis hver fjerde mannlige slektning av deg, hver fjerde kamerat, mannlige kollega, mannlige nabo, gutt du gikk i klasse med osv hadde blitt skadeskutt med ei hagle innen de fylte 18, mange av dem alvorlig og igjen og igjen. Noen av dem ble skadeskutt som voksne også, både av de som var blitt skadeskutt som barn og de som aldri hadde opplevd det. Kanskje du også ble skadeskutt som barn, eller som voksen? Hadde du da kanskje følt det litt truende hvis noen plutselig dro fram ei hagle i en situasjon du følte deg spesielt sårbar i? I hvert fall bittelitt? 

• Liker 8
Skrevet
Poision-Ivy skrev (2 minutter siden):

Du drar den litt langt når du nå trekker inn menn som ser femi ut som eksempel, eller homofile.. Seksuell legning er ikke relevant for spørsmålet. 

Hvis du ikke er villig til eller klarer skjønne at noen kan ha problemer med det (tilsynelatende) motsatte kjønn i garderobesituasjon så er det lite jeg får gjort med det. Jeg med flere her har lagt frem eksempler på hva som menes. 

Hadde det vært et enkelt svar på problemstillingen her hadde den neppe vært et så hett  diskusjonstema. Vi finner nok ikke noen optimal løsning her i dag. 

Tja, hvorfor er det "litt langt" ? Det går jo kun på erfaringer, følelser, og hva som "føles truende" osv, slik som du har lagt det frem...   Jeg har jo allerede sagt jeg "skjønner" at noen kan ha problemer med det, men det forandrer FORTSATT ingenting i praksis... Sikker på at en "transkvinne" kan føle det truende og skummelt i herregarderoben også. Hva nå?

Du trenger ikke gjøre noe med mine meninger heller, og det du og  "flere her menes"  om saken forandrer jo heller ikke stort for min del heller.. :klo: 

Dette er ikke noe "hett diskusjonstema", de fleste mennesker bryr seg VIRKELIG ikke... Det er bare noen få som har veldig sterke meninger i den ene eller andre retning. Enkel løsning - slutt å se folk i skrÆvet, oppfør deg, og ta det kuuuuuuli. Easypeasylemmonysquuuezy, eller.no :opplyser:

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å være på for eksempel en nudiststrand, og mener kropp er fint og naturlig. Men hadde det plutselig "dukket opp" en penis ved siden av meg i dusjen hadde det mest sannsynligvis vært svært triggende (jeg har seksuelle traumer). Om jeg blir trigget kan det gå flere dager før jeg "lander" igjen, og ofte kan det til og med føre til ukevis eller lenger med depresjon etterpå. Dette er selvsagt "mitt problem", men jeg er veldig langt unna å være den eneste med "penisrelaterte traumer". 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...