Gå til innhold

Transkvinne med penis fører til rabalder i kvinnegarderoben

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Maxwell said:

Jeg stilte bare to spørsmål. 

Og det ene spørsmålet var veldig åpent og diffust. Jeg kan forsøke å svare hvis du konkretiserer spørsmålet ditt.

Endret av Bag
Videoannonse
Annonse
Skrevet
magic carpet skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig skal transkvinner få lov til å bruke kvinnegarderoben. De er kvinner, punktum.

Nja.

• Liker 7
Skrevet

Hvor skal kvinner som utelukkende vil skifte med andre kvinner skifte? Nå er kvinnegarderoben i realiteten unisex. 

Transkvinner burde rette holdningskampanjen sin mot menn - aksept for transkvinner i herregarderoben.

• Liker 8
Skrevet

Jeg forstår transpersoner sitt ønske, men samtidig så mener jeg at med tanke på hvor mange kvinner som har opplevd voldtekt og bærer på traumer, så nei.

I kvinnegarderoben skal man føle seg trygg og her burde flertallets trygghet trumfe mindretallet. Det handler ikke om hvorvidt personen med penis har onde hensikter eller ei. Det handler om opplevelsen av trygghet for kvinner som har opplevd overgrep. Den tryggheten forsvinner hvis en penis befinner seg i et rom man er på det mest sårbare.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet
Beeblebrox skrev (11 minutter siden):

Ja,-joa.. .Alt er kan jo være en "potensiell trussel", spesielt om men er litt lettskremt..

Spørsmålet var jo enkelt og greit...  Personen på bildet ser ut som en mann, men har vagina - hvordan ville du reagert på denne personen  i damegarderoben ???

Ja. "Lettskremt" eller kanskje tidligere utsatt for overgrep fra menn. Ikke så unaturlig om det finnes barn og kvinner som da koblet penis i damegarderoben som noe truende. Dette gjelder ikke meg personlig men så vet jeg at det finnes andre mennesker med andre livserfaringer der ute... 

Jeg ville nok reagert på dette mennesket i en damegarderobe ja. Tror personen burde skifte i trenergarderobe eller på handicaptoalett om personen skal på svømming akkurat i dag. Et annet forslag er å operere seg slik at en blir "helt mann" men har skjønt at en slik operasjon ikke er noe alle ønsker. Da må en finne reserveløsninger! 

• Liker 11
Skrevet

At folk synes det er «litt ubehagelig» og bruker det som argument for at det er feil er helt patetisk.

Det er mye i livet som er «ubehagelig»…

Det får være kraftigere årsaker enn som så.

Skrevet
Havtorn skrev (43 minutter siden):

Det er forskjell mellom en mann og en transkvinne og en mann som ønsker å ta seg inn i en kvinnegarderobe for å være jævlig vil nok gjøre det uansett. De transkvinnene jeg har skiftet i garderobe med har gjemt seg mer bort enn alle de andre kvinnene tilsammen, så for meg er det en ikke-sak. Det er ingen som står og helikoptrer med tissen sin i en garderobe.

❤️

Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

At folk synes det er «litt ubehagelig» og bruker det som argument for at det er feil er helt patetisk.

Det er mye i livet som er «ubehagelig»…

Det får være kraftigere årsaker enn som så.

Folk har da faktisk kommet med flere argumenter her enn at det er "litt ubehagelig".

• Liker 12
Skrevet
Khadira skrev (Akkurat nå):

Folk har da faktisk kommet med flere argumenter her enn at det er "litt ubehagelig".

Ikke alle, nei.

• Liker 2
Skrevet
Poision-Ivy skrev (1 time siden):

Hvor vil du hen med det bildet?? 

Tror ikke den omvendte problematikken i herregarderober blir helt den samme. Det har med den historiske maktbalansen mellom kjønnene å gjøre... En vagina er ikke "truende". 

Mye blir likt mtp å ikke ville vise seg naken foran det andre (biologiske) kjønn og angående forklaringer for barn, i dette tilfellet gutter. 

Forskjellen er det potensielle "faremomentet" - ellers likt. 

Spørsmålet mitt var om du heller vil dele garderobe med en transmann med vagina, i stede for en transkvinne med penis. Buck Angel som er avbilda er transmann med vagina. Ville du delt garderobe med han? Spørsmålet mitt har ingenting med herregarderoben å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
MapleSirup skrev (Akkurat nå):

Ikke alle, nei.

Nei, ikke alle, men da foreslår jeg at du leser de ordentlige argumentene i stedet for å bruke tid og energi på å irritere deg over folk som argumenterer dårlig for seg. 

• Liker 10
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Beeblebrox skrev (30 minutter siden):

🤣

Er penis "truende" ? :fnise: 

Spørsmålet til brukeren du siterte var jo enkelt nok å forstå. (personen på bildet skal visstnok ha vagina)

For et barn som har har opplevd overgrep kan nok en penis virke truende i seg selv, ja. 

Skrevet
Khadira skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke alle, men da foreslår jeg at du leser de ordentlige argumentene i stedet for å bruke tid og energi på å irritere deg over folk som argumenterer dårlig for seg. 

Men å bruke tid og energi på dette er konstruktivt…?

Jeg mener jeg har et poeng. Dette er et diskusjonsforum. Synes du at du holder deg til sak her? Speil….

• Liker 1
Skrevet
Bag skrev (4 timer siden):

Er en person med kvinnekropp, pupper, lys stemme, kvinnefrisyre og kvinnesminke men med penis en mann? Bare på grunn av penisen? Selv om du aldri hadde gjettet det før vedkommende tok av seg trusa?

Pikk = mann. Slutt å spille dum!

• Liker 12
Skrevet (endret)
C8H10N4O2 skrev (14 minutter siden):

Spørsmålet mitt var om du heller vil dele garderobe med en transmann med vagina, i stede for en transkvinne med penis. Buck Angel som er avbilda er transmann med vagina. Ville du delt garderobe med han? Spørsmålet mitt har ingenting med herregarderoben å gjøre.

Synes personen burde kontakte personal og be om nøkkel til trenergarderobe e.l. Så komplisert og så enkelt. Vil ikke virke hatsk men er man "in between" så må en finne en løsning in between også. Anerkjenner de ulemper og ubehaget det måtte medføre men det endrer ikke min mening om å ta hensyn til flertallet 🤷‍♀️

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 15
Skrevet
Poision-Ivy skrev (14 timer siden):

Er helt åpen for at alle mennesker skal kunne identifisere seg som hva de selv vil - heia alle dere som tør være dere selv når det er tøft... 

Min toleranse stopper der hvor rettighetene og behovene til andre grupper må tråkkes på for å få oppfylt andres. Jeg FORSTÅR at det er sårt men synes ikke det er rettferdig at de som er født menn - uansett hva de måtte identifisere seg som senere - skal kunne konkurrere i kvinneidrett. Her snakker vi jo fysiologi og ikke sosialt gender! Synes heller ikke det er greit om en dame med penis skifter i kvinnegarderoben - av hensyn til barna og ungjenter! We are NOT there yet... 

Det må være en hard kamp å bli født i feil kropp og den lange prosessen det måtte innebære - sikkert utrolig tøft... Men sorry - enkelte ting vil nok fortsette å være tøft fremover også. Ingen synes det er bra men det er altså fler hensyn å ta! 

Enig med deg.

• Liker 5
Gjest Maxwell
Skrevet
Bag skrev (43 minutter siden):

Og det ene spørsmålet var veldig åpent og diffust. Jeg kan forsøke å svare hvis du konkretiserer spørsmålet ditt.

Hva er det som gjør at man ønsker og føler at man trenger en felles garderobe mer enn å ha en egen garderobe i fred? 

Skrevet
Poision-Ivy skrev (41 minutter siden):

Ja. "Lettskremt" eller kanskje tidligere utsatt for overgrep fra menn. Ikke så unaturlig om det finnes barn og kvinner som da koblet penis i damegarderoben som noe truende. Dette gjelder ikke meg personlig men så vet jeg at det finnes andre mennesker med andre livserfaringer der ute... 

Jeg ville nok reagert på dette mennesket i en damegarderobe ja. Tror personen burde skifte i trenergarderobe eller på handicaptoalett om personen skal på svømming akkurat i dag. Et annet forslag er å operere seg slik at en blir "helt mann" men har skjønt at en slik operasjon ikke er noe alle ønsker. Da må en finne reserveløsninger! 

Lille_Krokodille skrev (35 minutter siden):

For et barn som har har opplevd overgrep kan nok en penis virke truende i seg selv, ja. 

🤪

Dere er vel ikke barn, og det er vel ikke de fleste andre som svarer her heller?  Har du blitt utsatt for overgrep av en kvinne som barn, så er du også kanskje livredd for pupper og vagina også... lizm...  Hvilken garderobe skal de gå i ? Skal vi innrede garderober etter de som er rett for monstrene under sengen/skapet også, tenker dere? :klo: 

Bølle skrev (58 minutter siden):

Mange ser på penis som et farlig våpen, med mindre det er en penis man er trygg på og ønsker å se. 

Farlig våpen, faktisk 🤣

Faktisk litt usikker på om dere troller eller ikke, men dere skjønner vel at vi ikke kan ta hensyn til alt mennesker kan finne på å anse som en "trussel"? Spesielt voksne mennesker?🤪

Hva slags garderober er det egentlig folk frekventerer her??? Det er jo ikke normalt å gå rundt å "sprade", eller å  titte folk som prøver å skifte rett i skrÆÆvet heller...  :sprettoy:

• Liker 2
Gjest Passpartou
Skrevet

Skjønner ikke problemet. De alle fleste kvinner har sett både slappe og stive peniser før. Det er ikke noe nytt.

Skrevet (endret)

Problemet er transaktivister og transaktivist-støttespillere. Merk at jeg sier aktivist. De er så ekstreme, og vil nekte å gå i en tredje garderobe. For det er stigmatiserende for de. Her skal altså flertallet underordne seg et ekstremt mindretall.

Hvorfor er det ingen som er "komfortabel med å se en penis" som har lest dette fra FHI?  https://www.fhi.no/nettpub/hin/skader/vold/

Den store majoriteten av overgripere og de som utøver vold, er mennesker med penis.

Plutselig betyr ikke kvinner som føler ubehag, angst, flashback til tidligere hendelser noe som helst. Transkvinner lenge leve. Kvinner må underkaste seg sine nye overmenn, som krever adgang til alle rom som kvinner hadde for seg selv.

Endret av ops2
la til noen ord
  • Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...