Gå til innhold

Transkvinne med penis fører til rabalder i kvinnegarderoben

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg hadde syntes det var ubehagelig og upassende, og det er jeg i min fulle rett til å mene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Havtorn skrev (9 timer siden):

Kjør på. Har skifta i garderobe med transkvinner før uten å ta skade av det, de er der for å skifte som alle andre. En faktisk mann som går inn i en kvinnegarderobe er noe annet.

Hvorfor det? Lurer oppriktig… 

Har skifta i garderobe med både menn og lesbiske kvinner, uten å ta skade av det, så jeg har ikke noe problem med å skifte med en transkvinne eller transmann heller, men jeg anser det da som en unisex-garderobe (som er helt ok for meg).

• Liker 4
Skrevet

Respekterer transpersoner men skjønner at noen synes det er ubehagelig. Slike steder burde ha en egen liten garderobe for personer som ikke kan eller vil skifte i verken herre eller dame garderoben av ulike årsaker. 

• Liker 14
Gjest GulSol
Skrevet

Jeg hater menn, vil ikke ha noe form for pikk i garderober jeg er i noen gang. Inntil transpersoner faktisk fullfører operasjonen, så nei. Du som transkvinne med pikk hører ikke til i garderobe for kvinner. I would leave heldigvis. Ikke starte det dramaet her. 

Skrevet
Brutex skrev (3 timer siden):

Hva er det egentlig vi snakker om her?  En person som på alle måter ser ut som en mann eller en person som på alle måter ser ut som en kvinne inntil vedkommende tar av seg trusa? I det første tilfelle skal vedkommende selvfølgelig ikke gå i damegarderoben. I det andre tilfelle er det mer komplisert siden feminin figur, bryster, lys stemme og påkledning ville gjøre at vedkommende heller ikke ville gli inn i en herregarderobe. Konsekvensen av dette er dessverre at mange transgendere ikke oppsøker offentlige bad, treningsanlegg eller lignende.

Det beste ville selvfølgelig være om man kunne fjerne kjønnsfordommene og seksualiseringen rundt nakenhet i disse situasjonene og ha en fellesgarderobe for alle. Det er nok av kulturer hvor kjønnsblandet nakenhet har fungert greit nok. Men det er nok urealistisk slik majoriterskulturen er nå. Man bør heller innføre tre garderober, d.v.s. en for menn, enn for kvinner og en for begge. Den siste kan benyttes av transgendere, blandede par og vennegrupper, handikapede med assistenter av motsatt kjønn, forelder med barn av motsatt kjønn, finner, sveitsere, tyskere, eldre japanere, naturister, anti-kjønnsaparteidere, folk som er motstandere av kulturelle regler som ikke er rasjonelt begrunnet, folk som vil utfordre kulturelt påført skam m.m.

At man skal nekte transgendere av hensyn til at det kan sjokkere unge vil jeg tillegge begrenset vekt. Man hører om unge jenter som blir sjokkert av å møte normale 70 år gamle damer i dusjen, damer med bare et bryst, ekstra tykke damer og damer med full dusk i underlivet. Disse jentene bør heller få utvidet sin horisont enn å bli beskyttet mot å se annet enn jevnaldrede dusje i undertøyet på skolen.

Det var ikke dumt med en blandet garderobe. Denne garderoben kunne hatt båser slik at man ikke trenger være naken fremfor andre. Var i en blandet garderobe i Polen med båser både for skift og for dusj,funket helt fint selv om det var litt uvant. 

• Liker 4
Skrevet

Dette tyder bare på at det er på tide med 3 garderober.

1 til kvinner,  1 til menn og 1 til transpersoner..  Ikke for å gjøre stigmaet større enn hva det er,  men en transperson trenger også trygghet og det må være vondt å bli uglesett uansett hvilket toalett eller garderobe man velger å bruke.

Det at flere av dere synes dette er vanskelig, så kan man bare forestille seg hvor jæ... vanskelig det må være for selve personen.

i dag så er vi Hun, Han og Hen,  da bør vi også ha garderobemuligheter slik at ingen ser på dette som noe problem.

La folk få være slik de er..      Størst av alt er kjærligheten,  både overfor seg selv og andre mennesker. ❤️

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 timer siden):

Nja, for min del så kunne menn og kvinner gjerne delt garderobe, hadde ikke gjort meg noen ting sånn personlig, guttungen hadde daua ,men det er en annen sak. 😄 

Men man skal respektere at det finnes mange kvinner og barn som har opplevd traumer og faenskap når det kommer til det motsatte kjønn og da synes jeg at man må ha seperate garderober. Samme med de yngre de skal og slippe å forholde seg til noen som ikke er helt "korrigert" når det kommer til kjønnet. 

Altså hadde guttungen vært i guttegarderoben og truffet på en med pupper og pikk så hadde han blitt jævlig forvirret altså, nå er han relativt informert om det ene og det andre men han ville nok synes det var ubehagelig. Samme for småjentene å treffe på en som ser ut som en kvinne men plutselig ser de en penis mellom beina på en, det er ikke helt greit altså.

Så lenge en ikke har operert seg og ser ut som en ekte kvinne/mann både oppe og nede så kan en heller ikke gå i garderoben til det kjønnet en "føler" seg som.. Sånn er det bare. 

Helt enig i dette. Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men jeg tror de fleste kvinner ikke ville syntes dette var greit.

Skrevet

Tenker du følger hva du har mellom bena. 

Henger det å dingler så er herregarderoben stedet for deg.

Er det flatt så er dame garderoben noe for deg.

Har du et problem med det, så kan du droppe å dra steder som krever nakenhet.

Slik kan vi ha det frem til alle garderober blir unisex

• Liker 21
Skrevet

Ser ubehaget her, men dette som nevnes flere ganger med å "skåne barn" er jo noe som aldri har blitt sett på som nødvendig, i vertfall hva norske svømmehaller angår.  Der far har med datter i herregarderoben og vice versa.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har brukt fellesgarderobe mange ganger. Har stått naken og dusja foran både nakne kvinner og nakne menn. Det gikk helt fint.

Skrevet
2 hours ago, parmanoia said:

Menn har ingenting i damegarderoben å gjøre. Få dem ut!

Er en person med kvinnekropp, pupper, lys stemme, kvinnefrisyre og kvinnesminke men med penis en mann? Bare på grunn av penisen? Selv om du aldri hadde gjettet det før vedkommende tok av seg trusa?

• Liker 5
Skrevet
Bag skrev (Akkurat nå):

Er en person med kvinnekropp, pupper, lys stemme, kvinnefrisyre og kvinnesminke men med penis en mann? Bare på grunn av penisen? Selv om du aldri hadde gjettet det før vedkommende tok av seg trusa?

Applaus  ❤️

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, Chomsky89 said:

Ser ubehaget her, men dette som nevnes flere ganger med å "skåne barn" er jo noe som aldri har blitt sett på som nødvendig, i vertfall hva norske svømmehaller angår.  Der far har med datter i herregarderoben og vice versa.

Enig! Det er vel den tåpeligste begrunnelsen.

Jeg er også fasinert av at hensynet til barn blir brukt som argument mot toppløshet. Hva er man redd for? At barna skal bli sultne? Snakk om å påføre voksnes tanker på barna!

• Liker 5
Gjest Maxwell
Skrevet

Liker ikke å skifte i felles garderobe uansett, dusje gjør jeg ikke i garderobe. Synes det kunne blitt slutt på felles, og at alle får sin egen garderobe. Sånne garderober som på camping plasser. 

Skrevet
Bag skrev (19 minutter siden):

Ja.

Har man kuk, er du faen ikke mye dame altså.

• Liker 21
Skrevet
1 hour ago, Anonymus Notarius said:

Helt enig i dette. Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men jeg tror de fleste kvinner ikke ville syntes dette var greit.

Det pussige er hvor fort vi venner oss til nye skikker og regler. I dag ville de fleste kvinner ikke synes det er greit med blanede garderober nettopp fordi de ikke er vant med det. Før 1948 var det heller ingen kvinner som kunne tenke seg å bruke bikini. I Øst-Tyskland gikk 80% av befolkningen på nakenstrender. Visste de noe som vi ikke vet? Forskjellen er først og fremst kulturell tilvenning. Vi vet at man kan være et respektabelt menneske selv om man bruker bikini. Vi vet også at menn ikke blir ustyrlige villdyr bare fordi de ser en bikini. Tilsvarende viste de Øst-Tyske kvinnene og mennene.

• Liker 2
Skrevet
Havtorn skrev (11 timer siden):

Hvis du sier det så. Likefullt en transkvinne med kvinnelig kjønnsidentitet og null fare i en garderobe. Har ikke noe behov for å glo på kjønnsorganene til folk mens jeg skifter, det er ikke derfor jeg er i en garderobe. 

Hvordan bevise at en person er trans. En mann som vil se nakne damer kan bare sminke seg litt og kle seg feminint og si han er trans. Sikkert noen som er syke nok til å gjøre det. Eventuelt challeng’er eller spøker i utdrikningslag.

• Liker 22
Skrevet
40 minutter siden, Maxwell said:

Liker ikke å skifte i felles garderobe uansett, dusje gjør jeg ikke i garderobe. Synes det kunne blitt slutt på felles, og at alle får sin egen garderobe. Sånne garderober som på camping plasser. 

Hva med de som ønsker felles? Skal de få lov til det? Hva med fire alternativer: en personskabinetter, felles dame, felles menn og felles alle?

Gjest Maxwell
Skrevet
Bag skrev (29 minutter siden):

Hva med de som ønsker felles? Skal de få lov til det? Hva med fire alternativer: en personskabinetter, felles dame, felles menn og felles alle?

Hvorfor ønsker man det egentlig? Hva er vitsen med det? Man klarer seg et kvarter/20 min alene i en garderobe. Har man med seg barnet sitt så blir det med i garderoben. Har man med flere barn kan de dele garderobe. Det er sånn det blir gjort på camping. 

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Helt enig med dama som filmer jeg. Har du en penis, går du i herregarderoben. Verre er det ikke. 

Å gjøre mange ukomfortable, for å blidgjøre noen få er helt feil. Hvis de absolutt må gå i noe annet, får de ha sin egen garderobe. Unge jenter har heller ikke godt av å se en penis og et sett med baller slenge rundt i garderoben.

Endret av Villfisker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...