Marihønepøne Skrevet 4. juli 2021 #101 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Hvis du nekter å ta inn over deg at skremmende mange kvinner og barn skades alvorlig av like skremmende mange menn uansett hvor mange ulike måter vi forteller deg det på, så er det lite vi kan gjøre med det. Du får fortsette å være en mann som ikke synes dette er en spesielt viktig problemstilling og fortsette å gjøre narr av de erfaringene overgrepsofre har med seg videre i livet og deres angst for å utsettes for det samme igjen. De holdningene du viser i denne tråden er holdninger utrolig mange menn har og som de får validert igjen og igjen av andre menn opp gjennom hele oppveksten og videre inn i voksenlivet. Denne holdningen om at kvinner som prøver å beskytte seg fra overgrep er lettskremte, hysteriske, tåpelige og noen man kan gjøre narr av. Og for noen altså også utnytte. Dette er den oppveksten og oppdragelsen også transkvinner flest er blitt utsatt for og de holdningene de er blitt sosialisert inn i, og dette er nettopp det vi ikke ønsker inn i enhver sone hvor kvinner er ment å være trygge, som for eksempel i en garderobe. Og til deg som maser om transmenn med vagina tidligere i tråden: jeg vil heller dusje med ti transmenn enn med en eneste transkvinner hvis jeg kan velge. En (eller ti) person(er) som forstår og respekterer kvinner og deres erfaringer er langt bedre enn en person som er oppdratt til å gjøre det motsatte. Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 5. juli 2021 av Perelandra 14
Gjest havrekaffe Skrevet 4. juli 2021 #102 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Marihønepøne skrev (På 4.7.2021 den 20.37): Hvis du nekter å ta inn over deg at skremmende mange kvinner og barn skades alvorlig av like skremmende mange menn uansett hvor mange ulike måter vi forteller deg det på, så er det lite vi kan gjøre med det. Du får fortsette å være en mann som ikke synes dette er en spesielt viktig problemstilling og fortsette å gjøre narr av de erfaringene overgrepsofre har med seg videre i livet og deres angst for å utsettes for det samme igjen. De holdningene du viser i denne tråden er holdninger utrolig mange menn har og som de får validert igjen og igjen av andre menn opp gjennom hele oppveksten og videre inn i voksenlivet. Denne holdningen om at kvinner som prøver å beskytte seg fra overgrep er lettskremte, hysteriske, tåpelige og noen man kan gjøre narr av. Og for noen altså også utnytte. Dette er den oppveksten og oppdragelsen også transkvinner flest er blitt utsatt for og de holdningene de er blitt sosialisert inn i, og dette er nettopp det vi ikke ønsker inn i enhver sone hvor kvinner er ment å være trygge, som for eksempel i en garderobe. Og til deg som maser om transmenn med vagina tidligere i tråden: jeg vil heller dusje med ti transmenn enn med en eneste transkvinner hvis jeg kan velge. En (eller ti) person(er) som forstår og respekterer kvinner og deres erfaringer er langt bedre enn en person som er oppdratt til å gjøre det motsatte. Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Ser du enhver mann som en overgiper? Er du sosialisert inn i den holdningen? Endret 5. juli 2021 av havrekaffe
Brutex Skrevet 4. juli 2021 #103 Skrevet 4. juli 2021 5 hours ago, Nokia said: Det å være trans, er å være annerledes. Sånn er det bare. Det at mange mener, tror og vil at det å være trans er "normalt", er litt rart for meg. For "normalt" er det ikke, all den tid det kun er 0,03% av Norges befolkning som er trans. MEN - jeg sier ikke at jeg ikke anerkjenner transer! Men det å være trans ER annerledes, uansett hvordan man snur og vender på det. Å lage egne garderober for Hun, Han og Hen blir for meg umåtelig rart. Skal treningssenteret på bygda være nødt til å bygge tre garderober (der en av garderobene kanskje aldri blir brukt?) med de kostnader det medfører? Skal vi lage egne garderober for de med utlagt tarm? Disse har jo også en utfordrende garderobesituasjon...? Nei vi skal lage tre garderober hvorav den siste er for alle. Den skal være en kroppsliberal garderobe som dyrker kroppslig mangfold og hvor alle er velkommen. Der er transgendere velkommem. Der er mor med sin femten år gamle tilbakestående sønn velkommen. Og den lille småbarnfamilien som er lei av at familien må være splittet i to mye av tiden når de vil bade sammen. Og det gamle ekteparet som helst vil være sammen. Og det blanda volleyballaget som gjerne vil slappe av sammen i garderobe og badstu etter trening. Det er mange grupper som ville hatt glede av garderobe, dusj og badstu hvor man kunne heve seg over kulturelle regler som sier at man splittes opp avhengig hvordan man ser ut mellom beina. Det høres kanskje usannsynlig ut, utfra dagens rådende majoritetskulur. Men det er mange kulturer som har praktisert dette med minimale problemer. Noe som er sikkert er at det kan skifte fort og at det vil det, både i liberal og konservativ retning. 2
Justlooking Skrevet 4. juli 2021 #104 Skrevet 4. juli 2021 Jeg skjønner at dette har blitt veldig vanskelig i det siste. Den gangen jeg trente litt dusjet jeg hjemme. Kjenner flere som trener nå og de dusjer også hjemme, problem solved for alle? 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. juli 2021 #105 Skrevet 5. juli 2021 C8H10N4O2 skrev (18 timer siden): For å snu på det, dere som ikke vil dele garderobe med en transkvinner med penis fordi "penis er mann", hvordan stiller dere dere til å dele garderobe med en transmann med vagina? Buck Angel Jeg ville heller delt kvinnegarderoben med en hvilken som helst transkvinne framfor en transmann som på alle måter presenterer som mann, men fortsatt har vagina. Ingen av dem, selvfølgelig. Kan hende resten av verden synes dette er normalt, og ser ned på meg for å mene annerledes, men det kunne virkelig ikke brydd meg. Hva er vitsen med å spørre andre om meningen sin, om de bare skal lynsjes for å ikke være enig med PKgjengen?
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. juli 2021 #106 Skrevet 5. juli 2021 MapleSirup skrev (16 timer siden): Ikke alle, nei. Trenger ikke utdype, forklare eller unnskylde meg og meningene mine ovenfor noen, inkludert deg.
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. juli 2021 #107 Skrevet 5. juli 2021 Beeblebrox skrev (14 timer siden): Mange menn som har blitt utsatt for saker som kan føre til traumer av andre menn (og kvinner), men det forandrer jo ikke mye i denne sammenhengen Skjønner bare ikke hvordan man skal sette grensene her. Menn som ser "femi" ut burde ikke få skifte i herre garderobe, kvinner som ser ut som ser "macho" ut burde ikke få gå i herregarderoben . Homofile burde ha egen garderobe osvosv... Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk har hengt seg så voldsomt opp i kjønnsorganer... Så lenge man oppfører seg bryr jeg meg ikke om nakenhet.... Jeg stirrer ikke andre i skrittet, og om jeg er naken, så er det kun noen sekunder det er snakk om , og om noen skulle få ett glimt av snoppen min - så må de virkelig ha anstrengt seg, og da er det kun deres egnen skyld om de ble "blendet"... For meg er dette en gedigen "IKKE-SAK"... Jeg har jo også forståelse med alle som føler seg ukomfortable med nakenhet, men dette blir VELDIG vanskelig å realisere en løsning for alle om alle skal ha sine helt egne "ting man føler seg ukomfortabel med"... Løsningen må nesten bli en unisex garderobe, der folk som ikke bryr seg kan gå, men det kommer nok ikke til å funke det heller om man er så prippus på ABSOLUTT alt... Du har ikke så mye du egentlig skulle sagt her, da du er en mann som sitter og argumenterer for at menn skal få lov å brase inn i damegarderoben. Det er opp til damene å bestemme om vi synes det er ok eller ikke, uansett om du mener det er greit eller ikke.
Oida Skrevet 5. juli 2021 #108 Skrevet 5. juli 2021 skruttveig skrev (1 time siden): Ingen av dem, selvfølgelig. Kan hende resten av verden synes dette er normalt, og ser ned på meg for å mene annerledes, men det kunne virkelig ikke brydd meg. Hva er vitsen med å spørre andre om meningen sin, om de bare skal lynsjes for å ikke være enig med PKgjengen? Så det er PK å respektere andre mennesker?
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. juli 2021 #109 Skrevet 5. juli 2021 Oida skrev (1 time siden): Så det er PK å respektere andre mennesker? Hahaha så det er respekt å komme busende inn i en damegarderobe med en pikk mellom beina, når damene ikke synes noe om det? Eller går respekt bare den ene veien? Ja det gjør vel det.
Gjest SomeDude32 Skrevet 5. juli 2021 #110 Skrevet 5. juli 2021 26 minutter siden, skruttveig said: Hahaha så det er respekt å komme busende inn i en damegarderobe med en pikk mellom beina, når damene ikke synes noe om det? Eller går respekt bare den ene veien? Ja det gjør vel det. Hvis du sier imot er du trangsynt. Velkommen til galskapen 😂
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. juli 2021 #111 Skrevet 5. juli 2021 Jammen det ER jeg jo, det har jeg ingen problemer med å innrømme. Det er den jeg er født som og identifiserer meg med, og krever av verden å bli respektert som en stolt og trangsynt person.
Brutex Skrevet 5. juli 2021 #112 Skrevet 5. juli 2021 21 hours ago, Maxwell said: Hva er det som gjør at man ønsker og føler at man trenger en felles garderobe mer enn å ha en egen garderobe i fred? Flere grunner: 1. Noen trenger hjelp av andre. Noen ganger er hjelperen av samme kjønn og noen ganger motsatt. 2. Mennesker er sosiale vesener. Man ønsker å være sammen med familie, venner, lagkamerater, turkamerater også i garderobe og badstu. 3. Noen opplever det at man skal dekke seg til og skjule seg som en skampåføring de ikke ønker å være med på. 4. Fellesgarderober er mer effektivt. Det krever mindre plass, er lettere å holde rent og er billigere. 5. Fellesgarderober er tryggere i forhold til overgrep. Folk kommer og går hele tiden. Større sjanse for at noen oppdager det og kan averge i forhold til at noen lurer seg med i et kabinett.
Gjest lurven Skrevet 5. juli 2021 #113 Skrevet 5. juli 2021 så hvis jeg har lyst til å gå inn i en kvinnegarderobe kan jeg bare hevde at jeg er en transperson, det er galskap
Brutex Skrevet 5. juli 2021 #114 Skrevet 5. juli 2021 2 hours ago, lurven said: så hvis jeg har lyst til å gå inn i en kvinnegarderobe kan jeg bare hevde at jeg er en transperson, det er galskap Det kreves nok mer enn det. Du må gjennom en hormonbehandling for å få kvinnelige former, lys stemme og miste skjeggveksten. Har du like lyst? Hvis du har så lyst kan du kle deg ut nå og gå inn og hevde du er rengjøringspersonale. Ellers kan du gå på en nakenstrand så lenge du oppfører deg pent. Ellers er vel det letteste å gå på Internett. Der finner du bilder av kvinner i alle mulige farger, aldre, størrelser, former og vinkler i høyoppløselige bilder så du kan zoome inn på alt du vil. I virkeligheten er nok markedet for menn som vil snike seg inn særdeles overdrevet.
Gjest lurven Skrevet 5. juli 2021 #115 Skrevet 5. juli 2021 Brutex skrev (26 minutter siden): Det kreves nok mer enn det. Du må gjennom en hormonbehandling for å få kvinnelige former, lys stemme og miste skjeggveksten. Har du like lyst? Hvis du har så lyst kan du kle deg ut nå og gå inn og hevde du er rengjøringspersonale. Ellers kan du gå på en nakenstrand så lenge du oppfører deg pent. Ellers er vel det letteste å gå på Internett. Der finner du bilder av kvinner i alle mulige farger, aldre, størrelser, former og vinkler i høyoppløselige bilder så du kan zoome inn på alt du vil. I virkeligheten er nok markedet for menn som vil snike seg inn særdeles overdrevet. klart, det var satt på spissen, men kan skjønne at de andre i garderoben synes det var ubehagelig når det kom inn en person med pikk i damegarderoben
Blitz21 Skrevet 5. juli 2021 #116 Skrevet 5. juli 2021 Det er feminisme som har lagt grunnlaget for sånne ting, så rart at kvinner plutselig skal klage. 4
Perelandra Skrevet 5. juli 2021 #117 Skrevet 5. juli 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, innhold med opphavsrett, latterliggjøring, brudd på retningslinjene for Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. Perelandra, mod.
Nussepus Skrevet 5. juli 2021 #118 Skrevet 5. juli 2021 Bag skrev (På 4.7.2021 den 12.16): Er en person med kvinnekropp, pupper, lys stemme, kvinnefrisyre og kvinnesminke men med penis en mann? Bare på grunn av penisen? Selv om du aldri hadde gjettet det før vedkommende tok av seg trusa? Det er ingen problem å plukke dem ut selv om de har klær på. I hvertfall ikke etnisk norske menn. 5
Gjest Passpartou Skrevet 5. juli 2021 #119 Skrevet 5. juli 2021 Ser ingen problemer med penis i garderoben, så lenge den ikke er seksuelt opphisset (erigrert). Da ville det vært ubehaglig.
Oida Skrevet 5. juli 2021 #120 Skrevet 5. juli 2021 skruttveig skrev (11 timer siden): Jammen det ER jeg jo, det har jeg ingen problemer med å innrømme. Det er den jeg er født som og identifiserer meg med, og krever av verden å bli respektert som en stolt og trangsynt person. Det er godt vi er skrudd sammen forskjellig. Om jeg hadde sett verden og mennesker i sort/hvitt ville jeg vært flau over den personen jeg var. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå