Gå til innhold

Transkvinne med penis fører til rabalder i kvinnegarderoben

Anbefalte innlegg

Skrevet
Brutex skrev (6 timer siden):

Og skal vi legge oss på amerikansk linje hvor det er et mål at "underage girls" ikke skal ha sett en vanlig, slapp penis?

Det er jo ikke en vanlig slapp penis - det er en penis på en dame... Dvs. en som identifiserer seg som dame. Hvordan personen ser ut, med all respekt, er jo varierende. 

Jeg mener at vi bør ha et MÅL om mer åpenhet for transgender i garderobene i fremtiden. Det er feil at grupper skal indirekte utestenges fra diverse aktiviteter pga garderobeproblem! Men vi må tenke timing. Vi er IKKE i mål med å opplyse barna våre (f.eks. gjennom skolen men også rundt om i hjemmene). Ting tar litt tid. Jeg tror mitt barn hadde reagert med stor forvirring og kanskje redsel om en mann eller en kvinne med penis plutselig sto ved siden av henne i garderoben - ikke fordi jeg har et spesielt trangsynt og fordømmende barn 😆 Men fordi hun knapt vet at slikt finnes og jeg tror hun hadde blitt engstelig. 

Vi må få temaet inn i skolen fra start og vi voksne må snakke med dem hjemme - må innrømme at jeg ikke har nådd så langt ennå! Vi kommer dit... Etterhvert. 

Hvis de forresten skal opereres så er det jo uansett et midlertidig problem. Skal mange ikke opereres? Da MÅ vi jo nesten ha en tredje garderobe... 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Døtrene mine er stadig med sin far inn i herredusjen, og min lille sønn er med inn i damegarderobe. Null stress for min del. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tåler fint å se en penis, men penis hører til i garderoben for menn. Jeg hadde ikke likt å skifte i garderobe med folk med penis.

Er du gæern nok så kan du påberope deg å være transe bare for å få gå i garderoben til det motsatte kjønn. Bare for å få se nakne damer/menn.

Jeg synes heller ikke om at barn skal se personer med penis i damegarderoben og omvendt. Verden er forskrudd nok fra før, så kan fint skåne barna for transer en stund til.

• Liker 18
Skrevet
Brutex skrev (6 timer siden):

Selv ville jeg foretrekke blanede garderober. Jeg er vant med kjønnsblanede garderober. Jeg vet fra før hvordan både det motsatte kjønn og mitt eget kjønn ser ut. For meg er det ingen seksuell situasjon. Jeg bryr meg heller ikke om hva andre måtte mene om meg. Hun ene som jeg bryr meg om ser meg stadig naken hjemme uansett. Jeg tenker at for hver mann som ville oppføre seg uakseptabelt er det hundre menn som ville grepet inn og stoppet vedkommende.

Og alle kvinner vet dessverre at du  tar feil.

• Liker 21
Skrevet (endret)
Realverdien skrev (20 minutter siden):

Ikke drit deg ut. Å nevne Indonesia og "tolerant" i samme setning, slik du gjør retorisk her, er bare uærlig

Hvor har jeg sagt at de er tolerant?  Jeg har poentert at det er en stort forskjell på hvor intolerant muslimske land er. Nå sporer du forresten helt av. 

Endret av Chomsky89
  • Liker 2
Skrevet

Nå er det slik at det mest normale her i verden er å være enten mann eller kvinne, og at man identifiserer seg som det kjønnet man er født som. Transseksuelle avviker fra normalen, det er å være påtvunget politisk korrekt å si at det å være transseksuell er normalt - for det er det faktisk ikke. Det er ikke hate speech å si at det å være transseksuell er unormalt, for faktisk så er det aller fleste her i verden komfortable med det kjønnet man er født som.

Så, skal samfunnet da tilpasse seg 100% et fåtall som enten identifiserer seg som det motsatte kjønn, eller de som ikke identifiserer seg som hverken man eller kvinne? Speaking of de som ikke identifiserer seg som hverken mann eller kvinne, hvilken garderobe skal de bruke? Er dette storsamfunnets problem å løse? Jeg synes ikke det, i all fall. 

I Norge kan man forvente at man går rundt på gata kledd som man vil, med det utseendet man vil ha, og den legningen man har, uten å bli hverken banket opp eller lynsjet for dette. Når det er sagt - skal transseksuelle forvente at man forandrer mindsettet til en hel befolkning, bare for at de skal føle seg vel selv?

Hadde jeg hatt en datter og hun var i garderoben med meg - jeg hadde også laget drama ut av en annen verden om noen plutselig stod i dusjen eller gikk rundt i garderoben med en penis. Visse ting bør barn faktisk beskyttes for, ærlig talt. 

• Liker 16
Skrevet

Hærregud!!!! For en dramaquuuuuueeeeeeeeeeeen hun dama som filmer er🤣

Kjempestor "IKKE-SAK", synes jeg...  Trenger da ikke gå rundt å titt folk i skrittet uansett 🤪

• Liker 2
Skrevet (endret)

For å snu på det, dere som ikke vil dele garderobe med en transkvinner med penis fordi "penis er mann", hvordan stiller dere dere til å dele garderobe med en transmann med vagina?

Buck Angel

Jeg ville heller delt kvinnegarderoben med en hvilken som helst transkvinne framfor en transmann som på alle måter presenterer som mann, men fortsatt har vagina.

Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Gjest loveli
Skrevet (endret)
Poision-Ivy skrev (På 4.7.2021 den 2.44):

Er helt åpen for at alle mennesker skal kunne identifisere seg som hva de selv vil - heia alle dere som tør være dere selv når det er tøft... 

Min toleranse stopper der hvor rettighetene og behovene til andre grupper må tråkkes på for å få oppfylt andres. Jeg FORSTÅR at det er sårt men synes ikke det er rettferdig at de som er født menn - uansett hva de måtte identifisere seg som senere - skal kunne konkurrere i kvinneidrett. Her snakker vi jo fysiologi og ikke sosialt gender! Synes heller ikke det er greit om en dame med penis skifter i kvinnegarderoben - av hensyn til barna og ungjenter! We are NOT there yet... 

Det må være en hard kamp å bli født i feil kropp og den lange prosessen det måtte innebære - sikkert utrolig tøft... Men sorry - enkelte ting vil nok fortsette å være tøft fremover også. Ingen synes det er bra men det er altså fler hensyn å ta! 

Enig.

Alle er født med begrensninger i livet uansett hvem man er født som. Sånn er det.

Vi får helle lage egne garderobeløsninger for transpersoner. Eventuelt gi transpersoner mulighet til å skifte på handicap-toalettene eller noe. 

Jeg som kvinne hadde ikke følt meg komfortabel med å skifte foran en ikke-opererert transkvinne. Beklager. Pikker i kvinnegarderoben er ikke greit, ferdig snakket.

Det er uansett ikke her transbevegelsen burde sette krav til samfunnet. Vi må finne nye måter å leve sammen på, ikke rote borti noe som funker for 99% av befolkningen som kjønnsinndelte garderober. 

Jeg er 100% for inkludering og like rettigheter, men det gjelder jo meg selv. Mine rettigheter som biologisk kvinne burde veie like mye som en transkvinnes rettigheter. Så når en transkvinne ikke er kjønnsoperert føler jeg ikke at det blir riktig at mine rettigheter skal vike for hennes rettigheter slik at hun får skifte foran meg. Dette er ikke viktig for inkluderingen for transpersoner generelt at hun skal skifte foran meg. Selv om den enkelte transkvinne ikke føler at penisen er en del av hennes kropp så fakta er at den fortsatt er det og da har man ikke noe i en damegarderobe å gjøre.

Dette handler ikke om seksualitet, da det garantert er både lesbiske og bifile kvinner som skifter i damegarderoben, men det handler om at de aller aller fleste føler seg som de kjønnene de er født som og da føles det gjerne feil for de fleste å blande kjønnene når man skal være naken og sårbar. Jeg hadde virkelig hatet å se en ståpikk i garderoben mens jeg skiftet. Og ståpikker kan oppstå ufrivillig, så det handler fortsatt ikke om seksualitet, men om hva jeg synes er greit å se og ikke. En slapp pikk er også uvelkommen når jeg skifter I damegarderoben.

Mannfolk vil uansett kunne utnytte ordningen om man tillater transkvinner å skifte i damegarderoben, det er kanskje min største frykt. Skal innrømme at mye av min mening er påvirket av denne muligens irrasjonelle frykten. 

Endret av loveli
Skrevet (endret)
C8H10N4O2 skrev (På 4.7.2021 den 14.59):

For å snu på det, dere som ikke vil dele garderobe med en transkvinner med penis fordi "penis er mann", hvordan stiller dere dere til å dele garderobe med en transmann med vagina?

Buck Angel

Jeg ville heller delt kvinnegarderoben med en hvilken som helst transkvinne framfor en transmann som på alle måter presenterer som mann, men fortsatt har vagina.

Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 

Hvor vil du hen med det bildet?? 

Tror ikke den omvendte problematikken i herregarderober blir helt den samme. Det har med den historiske maktbalansen mellom kjønnene å gjøre... En vagina er ikke "truende". 

Mye blir likt mtp å ikke ville vise seg naken foran det andre (biologiske) kjønn og angående forklaringer for barn, i dette tilfellet gutter. 

Forskjellen er det potensielle "faremomentet" - ellers likt. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Skrevet
2 hours ago, Brunello said:

Hvordan bevise at en person er trans. En mann som vil se nakne damer kan bare sminke seg litt og kle seg feminint og si han er trans. Sikkert noen som er syke nok til å gjøre det. Eventuelt challeng’er eller spøker i utdrikningslag.

Det er forskjell mellom en mann og en transkvinne og en mann som ønsker å ta seg inn i en kvinnegarderobe for å være jævlig vil nok gjøre det uansett. De transkvinnene jeg har skiftet i garderobe med har gjemt seg mer bort enn alle de andre kvinnene tilsammen, så for meg er det en ikke-sak. Det er ingen som står og helikoptrer med tissen sin i en garderobe.

• Liker 3
Gjest SomeDude32
Skrevet

Kvinner støtter alltid noe som virker bra på papiret, helt til de ser hvordan det egentlig påvirker dem selv negativt.

Så fordi jeg elsker schadenfreude tenker jeg at alle menn som føler at de er kvinner kan bruke damegarderoben

Hvis du er imot er du en trangsynt faen og burde oppsøke psykolog for å få orden på hodet ditt

Kos dere damer 😂

Skrevet
Poision-Ivy skrev (33 minutter siden):

En vagina er ikke "truende".

🤣

Er penis "truende" ? :fnise: 

Spørsmålet til brukeren du siterte var jo enkelt nok å forstå. (personen på bildet skal visstnok ha vagina)

Skrevet
Beeblebrox skrev (Akkurat nå):

🤣

Spørsmålet til brukeren du siterte var jo enkelt nok å forstå. (personen på bildet skal visstnok ha vagina)

Ja. Hvis du evner å overføre konseptet kjønn til slektsorganer, så er penis et symbol på en potensiell trussel ja. 

Gikk også ut fra at personen på bildet har en vagina men forsto fortsatt ikke helt formålet bak å inkludere det... 

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner en kvinne med penis, og hun skifter på eget rom når hun er på jobb eller skal på treningsstudio. Det blir vanskelig for henne å gå i herregardroben, og det er ikke riktig for henne å gå i kvinnegarderoben. 

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, Maxwell said:

Hvorfor ønsker man det egentlig? Hva er vitsen med det? Man klarer seg et kvarter/20 min alene i en garderobe. Har man med seg barnet sitt så blir det med i garderoben. Har man med flere barn kan de dele garderobe. Det er sånn det blir gjort på camping. 

Hva spør du om? Hvilke av de fire alternativene vil du ha begrunnet?

• Liker 1
Skrevet
Beeblebrox skrev (6 minutter siden):

🤣

Mange ser på penis som et farlig våpen, med mindre det er en penis man er trygg på og ønsker å se. 

• Liker 11
Gjest Maxwell
Skrevet
Bag skrev (1 minutt siden):

Hva spør du om? Hvilke av de fire alternativene vil du ha begrunnet?

Jeg stilte bare to spørsmål. 

Skrevet
Poision-Ivy skrev (3 minutter siden):

Ja. Hvis du evner å overføre konseptet kjønn til slektsorganer, så er penis et symbol på en potensiell trussel ja. 

Gikk også ut fra at personen på bildet har en vagina men forsto fortsatt ikke helt formålet bak å inkludere det... 

Ja,-joa.. .Alt er kan jo være en "potensiell trussel", spesielt om men er litt lettskremt..

Spørsmålet var jo enkelt og greit...  Personen på bildet ser ut som en mann, men har vagina - hvordan ville du reagert på denne personen  i damegarderoben ???

Skrevet

Selvfølgelig skal transkvinner få lov til å bruke kvinnegarderoben. De er kvinner, punktum.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...