AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Del Skrevet 3. juli 2021 Vi skal reise mellom Norge og Danmark og skal for første gang ha hund med. Vi kan velge mellom å ha henne i bilen under overfarten eller å ha henne i bur i deres «kennel» ombord. Det er veldig lite informasjon om hva denne kennelen er, så jeg vil spørre om noen her inne har prøvd det? Eller om dere har hatt hund i bilen på sånn nesten 4 timers fergetur? Hvordan gikk det? Anonymkode: bdf3a...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 4. juli 2021 #2 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) Jeg velger å ha hundene i bil under overfarten. Der kan de ligge uten forstyrrelser. Det går også an å gå ned for å sjekke til hundene, dersom du vil det. Endret 4. juli 2021 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 4. juli 2021 #3 Del Skrevet 4. juli 2021 Den "kennelen" er et trist syn. På båten fra Larvik er dette et lite, sterilt rom på kanskje 2x3 meter eller noe i den duren der det er bur på en siden. Rommet er plassert midt i båten og det er ikke noen vinduer. Jeg fikk følelse av at dette var en omgjort bod/vaskebod som var ominnredet for å kunne skryte på seg en "kennel". Da vi plasserte vår hund der, satt han i gang med et hyl som kunne høres på hele båten. Vi plasserte ham i bilen i steden og alle var fornøyd. Hadde jeg visst hvor stusselig den "kennelen" var, så hadde jeg aldri brukt ekstra penger på å booke plass der. Merk at jeg har i hele innlegget skrevet "kennel", og det er fordi standarden er altfor lav til å kunne faktisk bli kalt kennel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 dyptvann skrev (20 minutter siden): Rommet er plassert midt i båten og det er ikke noen vinduer. Jeg fikk følelse av at dette var en omgjort bod/vaskebod som var ominnredet for å kunne skryte på seg en "kennel". Tror nok det bare er positivt for hundene at det ikke er noen vinduer der. Det er jo en fordel for hundene om det er få ting som gjør inntrykk der, så de heller kan slappe av uten forstyrrelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 Takk for svar! Jeg er også fristet til å ha henne i bilen (hun er jo også noen ganger alene hjemme like lenge og det går helt fint), men er livredd for det med at det kan bli for varmt. Noen erfaringer med det? Man hører jo så mye om hunder i bil om sommeren. Vi vil selvfølgelig ha åpne vinduer og vann i buret, men jeg er helt usikker på hvor varmt det blir i bilen. Det er jo ikke sol rett på bilene 🤨 Anonymkode: bdf3a...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 4. juli 2021 #6 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Jeg er også fristet til å ha henne i bilen (hun er jo også noen ganger alene hjemme like lenge og det går helt fint), men er livredd for det med at det kan bli for varmt. Noen erfaringer med det? Man hører jo så mye om hunder i bil om sommeren. Vi vil selvfølgelig ha åpne vinduer og vann i buret, men jeg er helt usikker på hvor varmt det blir i bilen. Det er jo ikke sol rett på bilene 🤨 Anonymkode: bdf3a...429 Det er jevn temperatur på bildekket. Ikke for varmt. Så lenge du åpner vinduer og har krok på bakluka går det greit. Har du vifte som kan sirkulere luften, så er det enda bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå