Gå til innhold

Hva er egentlig karantene reglene nå ved innreise Norge fra utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endres jo hele tiden. Noen sier 3 dager, 7 eller 10😳 Tok test i utlandet dagen før reise, og ved ankomst Norge. Begge negativt. Må jeg testes igjen i Norge? Dag? Er jo helt tullete og unødvendig strengt. Fritt ellers i Norge og vrimler av folk. Der hvor jeg og familien har bodd i utlandet er det ingen smitte. 

Når ville du som forelder til vennene til barn latt dine barn truffet barn som kom fra utlandet? 
Familie da? 

Anonymkode: e1af0...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket land dro du fra? Er du vaksinert? 

Skrevet (endret)

Hvis du ikke er fullvaksinert så skal du teste deg igjen tre døgn etter ankomst, med PCR-test. Er den negativ, så er du ute av karantene. 

De er ganske rutinerte på dette på Gardermoen nå, og de sender også melding/ringer til alle som er registrert som innreisende etter de er ankommet. Enig i at de endrer reglene hyppig, men det er jo ikke vanskelig å få med seg hva som gjelder når man selv har vært utenlands.

Edit: For komplett oversikt, les pressemeldinger fra Regjeringen eller Covid 19-forskriften. IKKE nyhetene. Mediene har sin egen agenda, og de forkludrer ofte folks oppfatning av reglene.

Endret av Lønnesirup01
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 22.35):

Endres jo hele tiden. Noen sier 3 dager, 7 eller 10😳 Tok test i utlandet dagen før reise, og ved ankomst Norge. Begge negativt. Må jeg testes igjen i Norge? Dag? Er jo helt tullete og unødvendig strengt. Fritt ellers i Norge og vrimler av folk. Der hvor jeg og familien har bodd i utlandet er det ingen smitte. 

Når ville du som forelder til vennene til barn latt dine barn truffet barn som kom fra utlandet? 
Familie da? 

Anonymkode: e1af0...56f

Nye regler fra midnatt nå. De letter på alt fra Schengen og til og med en del land langt utenfor. Lettelsen gjelder også de uvaksinerte. Ikke lett å finne ut eksakt men innreiseskjema må vel fylles ut.

Skrevet

Er man ikke fritatt fra alt av karantene/testing nå så lenge man reiser til/fra grønne land?

å når ting ikke kunne bli mer forvirrende så kom de lilla land🤣🤷🏻‍♀️

• Liker 3
Skrevet
lisaleah skrev (1 minutt siden):

Er man ikke fritatt fra alt av karantene/testing nå så lenge man reiser til/fra grønne land?

😂

Gjest Robin666
Skrevet
lisaleah skrev (4 minutter siden):

Blir man forvirret av dette har man større problemer enn covid 

Skrevet
Robin666 skrev (3 minutter siden):

Det kan være. Har ikke gjennomgått covid så har dessverre ikke mulighet til å sammenligne for å så gi deg en tilbakemelding 😉

• Liker 3
Skrevet
Robin666 skrev (5 minutter siden):

Da anbefaler jeg at du forklarer til de som lurer, siden du har full oversikt.

Ja, de fleste av oss har faktisk større problemer enn covid 😊

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, lisaleah said:

Må testes på grensen om man ikke er fullvaksinert.

• Opprett ny...