Gå til innhold

Hvilken av Østfoldbyene er best?

Østfold  

29 stemmer

1. 1. Hvilken by i Østfold er best?

• Halden
      2
    • Fredrikstad
      18
    • Sarpsborg
      2
    • Moss
      7

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det totale tilbudet, hvis man skal bosette seg i en av disse. Det gjelder altså Halden, Fredrikstad, Sarpsborg og Moss. 

Anonymkode: 7ed80...d74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad. 

Det dummeste er den litt kronglete veien til Oslo, men bortsett fra det er den vel soleklart byen med flest tilbud. 

Anonymkode: 987bc...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart Fredrikstad. 

Anonymkode: ca15c...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ingenting med Østfold jeg egentlig... men Fredrikstad er vel det jeg ville valgt om jeg måtte

Anonymkode: ac91b...2c0

AnonymBruker
Skrevet

Du glemte Askim og Mysen på lista også.

Hvilken som er best, vet jeg ikke helt. 
Jeg bor selv i Moss og her har politikerne i samarbeid med boligutbyggere osv ødelagt store deler av byen og gjort det ganske utrivelig. Gamle og koselige hus og bydeler er revet og nye, stygge leilighetsbygg satt opp. Det er ganske trist..

Det er fint i Fredrikstad! Der er de flinke til å ta vare på historien og har endel gammel bebyggelse.

Anonymkode: 9254f...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 7ed80...d74

AnonymBruker
Skrevet

Velg Fredrikstad. Glem Mysen. Liker gamle Vestfold-fylke bedre hvis jeg skal være ærlig. 

Anonymkode: bab7d...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad er finest og har best muligheter. Fin bryggepromenade, kort vei ut til Hvaler og andre kystperler. Bra fritidstilbud, både sport og kultur. Gamlebyen er sjarmerende. Kort vei til Sverige hvis det er viktig. Litt kronglete veier inn og ut av byen. Litt lengre med tog inn til Oslo. Fin marka med mange fine ferskvann.

Moss er kjedelig, men har jo Jeløya som er fin. Kortere vei til Oslo, flere togavganger (går lokaltog herfra).

Sarp er også kjedelig, innlandsby med et stykke ut til sjøen.

Halden, fin festning, ellers ikke så mye spennende. Skjer lite der.

Anonymkode: 84f6d...663

AnonymBruker
Skrevet

Moss by har ikke noe sentrum. i hvert fall har ikke jeg klart å finne det. Er det bak storsenteret? ved vansjø? ved brygga kanskje? (men hvordan kommer man fram dit..?) ved kinoen? Et torg pleier å definere hvor 'sentrum' er, men Moss har ikke noe torg?

Anonymkode: a7e9a...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil Fredrikstad. 

Anonymkode: 564d5...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Moss by har ikke noe sentrum. i hvert fall har ikke jeg klart å finne det. Er det bak storsenteret? ved vansjø? ved brygga kanskje? (men hvordan kommer man fram dit..?) ved kinoen? Et torg pleier å definere hvor 'sentrum' er, men Moss har ikke noe torg?

Anonymkode: a7e9a...bd8

Joda, ligger blant annet en gågate her. Området rundt kirken er det litt torg og slikt.

https://goo.gl/maps/1zZTfe2mQ67XTwY57

Anonymkode: 84f6d...663

AnonymBruker
Skrevet

Østfold? Hvor er det? Aldri hørt om.

Anonymkode: 257c7...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart Fredrikstad. Godt kulturliv, nydelige Gamlebyen og kort vei til Hvaler.  

Anonymkode: d0ce7...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...