AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Svarer tilslutt, blokkerer...? Noen som har prøvd? Spør bare av ren nysgjerrighet Anonymkode: 46b75...036
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Åpner ikke meldingene? Blokkerer? Ikke fortsett å oppsøke noen som åpenbart Ikke ønsker kontakt. Hilsen en som både har blitt forlatt 💔 og av og til selv ghoster 👻 It's the circle of SoMe🎶 Anonymkode: 22ad9...dee
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Pleier å lese meldingene men responderer aldri Mvh ghoster 😘 Anonymkode: 1288b...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Personen jeg ghoster er en jeg mistenker er sosiopat, og det eneste som hjelper mot sånne er å ikke respondere, uansett hvor pågående og usaklige de blir. Det har vært episoder hvor jeg har respondert (fordi jeg ble oppriktig redd for meg og mine nærmeste) og med det helte jeg egentlig bare bensin på bålet, for da fikk han en reaksjon og ble motivert til å fortsette. Etterhvert forstod jeg at jeg bare måtte overse totalt. Og det har etter langt om lenge virket. Og ja, jeg har blokkert overalt. Men visse folk finner deg uansett. Tragisk, men sånn er det. Anonymkode: be543...2fd 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Pleier å lese meldingene men responderer aldri Mvh ghoster 😘 Anonymkode: 1288b...7c7 Omg. Du thriver på å lese meldingene 😝😈 Det er eeeeevil 😆 Jeg føler meg moralsk forpliktet til å ikke åpne, selv om jeg er lyst. #ethicalghosting 👻♻️ Anonymkode: 22ad9...dee 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Hva får man igjen for å ghoste, er det en underliggende angst,konfliktskyhet. Hvordan takler ghostere problemer og utfordringer i livet generelt ? Anonymkode: a4b4b...022 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Bare ignorere dem. Har aldri opplevd at folk har blitt for påtrengene. De gir alltid opp til slutt. Men hadde nok bare blokkert vedkommende om det ble for slitsomt. Anonymkode: 5aa42...0d9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva får man igjen for å ghoste, er det en underliggende angst,konfliktskyhet. Hvordan takler ghostere problemer og utfordringer i livet generelt ? Anonymkode: a4b4b...022 Jeez, bare ta et hint når man ikke svarer Anonymkode: d50e4...3bb 2
Silva Pluvialis Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva får man igjen for å ghoste, er det en underliggende angst,konfliktskyhet. Hvordan takler ghostere problemer og utfordringer i livet generelt ? Anonymkode: a4b4b...022 Noen mennesker har man ikke noe annet valg enn å ikke svare. Det gjelder folk som enten har dystre personlighetstrekk eller rett og slett mennesker som spiser deg opp. Noen mangler grenser og maser i ett sett. Det eneste man kan gjøre er tilslutt å slutte å svare hvis de ikke gir seg etter at man har sagt ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeez, bare ta et hint når man ikke svarer Anonymkode: d50e4...3bb Hvis noen ikke møter opp uten å få kontakt eller gi beskjed så kan det trigger mange følelser. Irritasjon,bekymring, engstelse,lab selvfølelse hos den andre. Lurer bare på hva som ligger til grunn for at noen ikke gir beskjed. Er det en umodenhet, redsel. Jeg takker alltid for beskjed hvis noen ikke er interessert, ikke kan eller vil. Anonymkode: a4b4b...022 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Gjenferdet skrev (13 minutter siden): Noen mennesker har man ikke noe annet valg enn å ikke svare. Det gjelder folk som enten har dystre personlighetstrekk eller rett og slett mennesker som spiser deg opp. Noen mangler grenser og maser i ett sett. Det eneste man kan gjøre er tilslutt å slutte å svare hvis de ikke gir seg etter at man har sagt ifra. Oki da har man gjerne avvist personen, anser ikke det som ghosting. Anonymkode: a4b4b...022 3
Stoltskeiv Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Jeg gir meg ikke før personen er tøff nok og sier det som det er. Det har noe med at jeg ikke respekterer å bli ghosta fordi det er feigt. Da spør jeg heller rett ut istede for at jeg skal lure på om jeg blir ghosta. Jeg blir mer såret av ghosting enn ærlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis noen ikke møter opp uten å få kontakt eller gi beskjed så kan det trigger mange følelser. Irritasjon,bekymring, engstelse,lab selvfølelse hos den andre. Lurer bare på hva som ligger til grunn for at noen ikke gir beskjed. Er det en umodenhet, redsel. Jeg takker alltid for beskjed hvis noen ikke er interessert, ikke kan eller vil. Anonymkode: a4b4b...022 Jeg kan ghoste men må si jeg synes det var spesielt da en date her om dagen skrev at han gledet seg til å møtes, det ene øyeblikket "bare skulle i dusjen, så var han klar..." og så hørte jeg ikke mer. Ble litt redd for at det var skjedd ham noe ettersom det ikke var noe som helst forvarsel på at han ikke skulle ville møtes... Til slutt slo jeg meg til ro da jeg så at han hadde åpnet snappene mine (hvor jeg etter to timer hadde lurt på hvor det ble av han) - da var han i alle fall ikke død 😆 Da kvelden var gått uten videre info eller noe som helst svar/forklaring så skrev jeg bare at jeg slettet ham og ha det bra... Kanskje han har sosial angst?? Jaja, ikke vet jeg. Ghosting i chattefasen, før annen avtale synes jeg er helt innafor 😏 Anonymkode: 22ad9...dee 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 5 hours ago, Gjenferdet said: Noen mennesker har man ikke noe annet valg enn å ikke svare. Det gjelder folk som enten har dystre personlighetstrekk eller rett og slett mennesker som spiser deg opp. Noen mangler grenser og maser i ett sett. Det eneste man kan gjøre er tilslutt å slutte å svare hvis de ikke gir seg etter at man har sagt ifra. Dette, var så innmari dum at jeg begynnte og svare, og nå har det faen meg tatt helt av, ifra jeg sender en melding, så går det ikke toppen 10 sek før h*n har svart. Så nå driver jeg med ghosting, men h*n er faen meg erfaren og har viljestyrke av stål det skal h*n ha, ghostingen har pågått i 4 måneder nå og jeg vet ikke min arme råd. Anonymkode: 5a814...6ae
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Er ikke ofte jeg blokkerer. Bare regner med at folk kan vente en stund på svar. Kjenner noen som kan være ganske ivrige og ringe raskt etter jeg har svart eller sendt melding. I disse dager føler jeg ikke for å bare ta en instant telefonsamtale. Anonymkode: 34a09...9bf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette, var så innmari dum at jeg begynnte og svare, og nå har det faen meg tatt helt av, ifra jeg sender en melding, så går det ikke toppen 10 sek før h*n har svart. Så nå driver jeg med ghosting, men h*n er faen meg erfaren og har viljestyrke av stål det skal h*n ha, ghostingen har pågått i 4 måneder nå og jeg vet ikke min arme råd. Anonymkode: 5a814...6ae Hm hva med å bare si du ikke er interessert? Jeg er gjerne effektiv i samtaler både i jobb og privat. Noe som tror er vanlig blant mange, å sitte å vente med å svare eller be noen ut, for at det ikke skal virke desperat osv. virker helt fjernt for meg. Anonymkode: a4b4b...022 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette, var så innmari dum at jeg begynnte og svare, og nå har det faen meg tatt helt av, ifra jeg sender en melding, så går det ikke toppen 10 sek før h*n har svart. Så nå driver jeg med ghosting, men h*n er faen meg erfaren og har viljestyrke av stål det skal h*n ha, ghostingen har pågått i 4 måneder nå og jeg vet ikke min arme råd. Anonymkode: 5a814...6ae I dette tilfellet ville jeg faktisk bedt en mannlig venn/faren din/broren din/ og gjerne en litt autoritær person om å kontakte vedkommende med klar beskjed om at nå MÅ h*n la deg være i fred. Gjerne noen med nr som kan spores opp på 1881, sånn at den som plager deg ser at det er en reell tredjepart, og ikke bare du som later som du er noen andre. Bare pass på at den som tar kontakt er klar og tydelig, men forholder seg rolig og er saklig. Sånn at h*n ikke kan "ta" deg på det senere, f.eks at du sender folk på han og at de folkene truer med det ene og det andre osv. Dette er der mest effektive. Mange slutter når det kommer inn en tredjepart, og innser at flere er klar over hvordan vedkommende holder på. Så har du dessverre noen som ikke bryr seg om dette, og som bare fortsetter som om ingenting har skjedd. Men veldig mange roer seg som sagt når de får tilsnakk fra andre. Kanskje var de ikke klar over at de var så plagsomme, eller kanskje trodde de at du bare spilte kostbar. Men det kommer jo helt an på situasjonen. Er han bare plagsom som i at han aldri slutter å kontakte deg, eller er han truende og gjør deg redd? Har du blokkert han overalt, hvordan tar han kontakt? Hvis du ikke har blokket så er det dessverre mange som ser på det som at de fremdeles har en åpning, og de durer på i det uendelige. Anonymkode: be543...2fd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Svarer tilslutt, blokkerer...? Noen som har prøvd? Spør bare av ren nysgjerrighet Anonymkode: 46b75...036 Ser de ulike svarene her så vil ghosteren gjøre seg opp en sterk mening om den hun/han har ghostet som forsøker å ta kontakt. Det er skummelt når hodet får lov å spinne opp en worst case scenario på egenhånd. Når 100% av alle menn man har møtt er desperate,voldelige, drapsmenn så tenker jeg man bør gå litt i seg selv og vurdere om man tenker og løser situasjoner riktig. Anonymkode: a4b4b...022
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva får man igjen for å ghoste, er det en underliggende angst,konfliktskyhet. Anonymkode: a4b4b...022 Er nok en del sosial angst. Anonymkode: b8caa...32e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå