Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at det er noen sammenheng der? 

Anonymkode: aff8c...506

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 53fb5...35c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje, ser for meg typiske rasistiske, homofobe sørstat rednecks. 

Anonymkode: f51a9...618

• Liker 13
Skrevet

Selvfølgelig.

Klær er sosial klasse markører. 

Når du ser noen med DOLCE CABANA i digre bokstaver over brystet på en genser, så vet du at du ikke akkurat har med en professor eller lege å gjøre...

Har de derimot en diskre genser, i rolige farger, så er vel sjansen mindre for at det er en lagerarbeider eller hva søren som teller som lav-iq yrke nå for tiden. På forhånd unnskyld til lagerarbeidere. 

I tillegg til at de lavpresterende på iq tester med lavere utdanning foretrekker skarpere farger og "barnsligere" se-meg klær, er det vel også typisk at de er veldig opptatt av gjenkjennelige merkeklær. Men har ingen evne til å vurdere kvaliteten på disse. Lavere iq folk går f.eks. gjerne i NIKE sko og Jean Paul skjorte som de har betalt mye penger for. Mens de egentlig har kledd på seg klær som er sydd på fabrikk i Kina av små barnehender.

Høyere iq folk går i min erfaring i større grad i klær laget i Europa, av merker man "aldri har hørt om". De har stiligere sko, og tar mer vare på klærne sine. De er ikke opptatt av å flashe en Armani dress eller Hugo Boss, men går kjerne i noe "sydd etter passform" (liksom-skreddersydd) fra Ferner Jacobsen.

Og til sist. Ser du noen som har trykket på "Buy the look" på care of carl eller andre nettsteder, så VET du at du har med en undermåler i iq å gjøre. Det er på nivå med å gå inn på Dressmann og peke på mannekengen og si "Jeg vil ha alle klærne på den, og se akkurat ut som den." Hallo. 

• Liker 10
Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Personlighet, miljø, erfaring osv har nok mer å si for klessmak enn intelligens. Til og med hvordan hjernen oppfatter farger, samt synet, kan påvirke klessmak.

Man kan for eks være veldig smart, men ha en type inaktiv adhd der man blir mer tiltaksløs fordi alt er mer ork. Inkludert å kjøpe klær og kle seg bra. Man kan da være veldig smart, men kle seg enkelt med jeans og en t skjorte som kanskje begynner bli litt gammel

Samtidig kan du finne intelligente mennesker som er kreative og liker stilige klær og som har nok penger til å kle seg i dyre plagg de syntes er kule. De er kanskje over snittet interessert i klær og kler seg deretter

Så kan du ha intelligente personer som har lavt selvbilde og som ikke vil skille seg ut. De kler seg mer som grå mus, men er alltid velstelte. 

Du har av lignende typer blant de som er mindre intelligente. Så du kan ikke få noe definitiv informasjon ut av hvordan noen klær seg. Bortsett fra at de som skiller seg sterkt ut i klessveien gjerne skiller seg ut på andre områder også. De kan skille seg ut både positivt eller negativt eller litt av begge deler. 

AnonymBruker
Skrevet

NEI. Det er virkelig ingen sammenheng der. Kjenner en god del mennesker med en IQ på over 130. Så å si alle har ulik måte å kle seg på

Anonymkode: a2476...eb9

• Liker 9
Skrevet

Nei, da setter man bare folk i bås

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smarte folk bruker skinny jeans 

Anonymkode: 1f0d4...c94

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Teppe skrev (14 minutter siden):

Nei, da setter man bare folk i bås

Konseptet IQ setter folk i bås. 

Anonymkode: a2476...eb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har nok en liten sammenheng, men er ikke absolutt.

Anonymkode: ea1ad...ac0

AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (57 minutter siden):

Lavere iq folk går f.eks. gjerne i NIKE sko og Jean Paul skjorte som de har betalt mye penger for. Mens de egentlig har kledd på seg klær som er sydd på fabrikk i Kina av små barnehender.

Jean Paul? Er vil tilbake på nittitallet? Et kjedeligere gubbemerke skal du lete lenge etter. Forbinder det primært med økonomer på nærmere seksti.

Realverdien skrev (57 minutter siden):

Når du ser noen med DOLCE CABANA i digre bokstaver over brystet på en genser, så vet du at du ikke akkurat har med en professor eller lege å gjøre....

Har faktisk til gode å se noen med Dolce Cebana-klær. Er det de samme som går med Adihash?

Anonymkode: 34889...d28

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Intelligente folk tenker ofte ikke på klesstil bare så det er sagt. De har jo viktigere ting å tenke og fundere på vel?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jean Paul? Er vil tilbake på nittitallet? Et kjedeligere gubbemerke skal du lete lenge etter. Forbinder det primært med økonomer på nærmere seksti.

Har faktisk til gode å se noen med Dolce Cebana-klær. Er det de samme som går med Adihash?

Anonymkode: 34889...d28

For å være helt ærlig slengte jeg bare ut noen klesmerker. Er ingen stor mote-ekspert. 

Jean Paul er blitt det nye dressmann. Det samme gjelder vel Gant. Eierne oppdaget at de kunne tjene mye mer på å selge i store kvanta til middelklassen, enn ved å forbli mer "eksklusiv". Ser disse klærne 'overalt'. Gjerne på menn 40+ som du sier. Poenget mitt var at disse klærne er dobbel pris for klær som uansett er sydd i Kina.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha nei 😂

Anonymkode: 76edd...582

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (2 minutter siden):

For å være helt ærlig slengte jeg bare ut noen klesmerker. Er ingen stor mote-ekspert. 

Jean Paul er blitt det nye dressmann. Det samme gjelder vel Gant. Eierne oppdaget at de kunne tjene mye mer på å selge i store kvanta til middelklassen, enn ved å forbli mer "eksklusiv". Ser disse klærne 'overalt'. Gjerne på menn 40+ som du sier. Poenget mitt var at disse klærne er dobbel pris for klær som uansett er sydd i Kina.

De fleste klær er sydd i Kina eller i Asia. Skal du gå for skikkelig god kvalitet fra Italia og liknende, må du jo ut med mye mer penger. Der betaler du vel også dobbel pris for hvor mye de egentlig er verdt? 🤦‍♂️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror absolutt det har noe med IQ å gjøre. Handler om sosial intelligens. 

Anonymkode: 1cf36...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg jobber innenfor IT, og slaskete klær er i hvertfall ikke en indikasjon på lav IQ her. Heller ikke pent kledd , basic kledd eller quirky kledd. 

Det eneste jeg kan se for meg kan bety lav IQ må være som noen andre nevnte, folk som bruker falske luksusmerker. Og folk som går kledd i sånn overkant typisk hypebeast stil.

Anonymkode: 73fc6...ea8

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er muligens litt miljøskadd fra IT bransjen. Der er slaskete klær et tegn på høy IQ.

Anonymkode: aeb03...3dc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er muligens litt miljøskadd fra IT bransjen. Der er slaskete klær et tegn på høy IQ.

Anonymkode: aeb03...3dc

Tenker også det. Folk med høy IQ har vel viktigere ting å tenke på enn hva de går ikledd.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...