AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Jeg skjønner ikke helt dette med lengden på svangerskapet. Jeg leser at svangerskapet starter ved første dag av siste menstruasjon, og at man da er 2 uker på vei ved unnfangelse. Altså cirka 4 uker på vei den dagen mensen ikke kommer og man tester positivt. Men hvorfor sier Clearblue sin digitale test da at jeg er 1-2 uker på vei? Hvilken måte å telle på brukes ved UL? Anonymkode: 180cd...868
Gjest Chroma Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Testene viser vel hvor lenge det er siden befruktning. Altså 1-2 uker siden du ble befruktet, da er du 3-4 uker på vei.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Det er litt forvirrende det der, men det er rett som du sier. Svangerskapet starter før det er startet, ved første dag i syklusen (første dag i siste mens). Clearblues tester regner fra eggløsning/befruktning. Så når det står 1-2 uker der, skal man være 3-4 uker ut i svangerskapet, selv om det befruktede egget ganske riktig bare har eksistert i 1-2 uker. Helsevesenet bruker også første dag i siste mens som start på svangerskapet. Men for å gjøre forvirringen komplett, trenger ikke termindatoen man for på den ordinære ultralyden å stemme med det. Da går de ut i fra målene de tar av fosteret. Terminen man får der, regnes som den gjeldende. En del har korte, lange eller uregelmessige sykluser, og vet at første dag i siste mens ikke stemmer helt, for der regner man alltid ut i fra en syklus på 28 dager. Anonymkode: 98d83...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå