AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Del Skrevet 3. juli 2021 Hvordan gjør dere det? Feks hvis dere skal til bardufoss, Tromsø, senja området. Hvor mange timer i strekk kjører dere? Hvor mange dager bruker dere vanligvis? Med overnatting. Best å kjøre på dag eller natta? Lurer pågrunn av at jeg og min man vurderer å reise oppover. Anonymkode: d372c...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juli 2021 #2 Del Skrevet 3. juli 2021 Har ikke kjørt den distansen akkurat, men kjører langt om sommeren når jeg skal besøke familie og legger inn noen krokveier for sightseeing så distansens lengde har jeg antakelig inne. Personlig kjører jeg helst på dagtid, men vet mange foretrekker natta eller i det minste start på tidlig morgen. Pleier starte ca. 9 - halv 10 om morgenen og kjøre ca. 8-10 timers etapper før jeg tar inn på hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. juli 2021 #3 Del Skrevet 3. juli 2021 Da jeg var "liten" brukte vi alltid minst to netter, via Sverige, fra Finnmark. Kjørte på dagen, så brukte minst 3 dager. I år kjører mannen nordover, prøver å greie det på 2 dager, 1 natt. Da kjører han 80-100 mil per dag, skal bare til Troms. Jeg og ungene tar fly. 😂 Har man god tid er det fint å bruke litt tid og ikke haste seg nordover, spesielt hvis du kjører Norge. Har du ekstra god tid, kjør Kystriksveien. 😍 Nattkjøring er for spesielt interesserte tenker jeg, som er opplagte på natta. Er jo mer effektivt da, trafikken senker deg veldig i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 Vi kjører ikke den ruten du beskriver, men kjører 85 mil for å besøke familie flere ganger i året. Stort sett reiser vi over natta. Bytter på å kjøre og sove. Kjører da i ett. Lite biler på veiene, ungene sover og vi slipper å "bruke opp" en feriedag på transportetappe ☺️ Vi har også kjørt dagtid, da har vi ett til to stopp hvor vi spiser og strekker på beina. Anonymkode: 1f9d6...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan gjør dere det? Feks hvis dere skal til bardufoss, Tromsø, senja området. Hvor mange timer i strekk kjører dere? Hvor mange dager bruker dere vanligvis? Med overnatting. Best å kjøre på dag eller natta? Lurer pågrunn av at jeg og min man vurderer å reise oppover. Anonymkode: d372c...c11 Jeg ville beregnet 3 dager på den turen. Stoppe og overnatte underveis. Anonymkode: f0824...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg ville kjørt via Oslo - innlandsveien i Sverige - Bjerkvik - Senja/Tromsø. Det er 200 km lengre, men dette spises opp via motorveier i Sverige med 110-sone, foran 50- og 60-soner i "dalene" gjennom Norge. Problemet er at innlandsveien i Sverige gir deg lite å se på. Skal du "oppleve" noe på turen, så bør du kjøre innlandsveien eller via Oslo gjennom Norge likevel. Vestlandsveien bør du styre langt unna pga bompenger og ferge. Den norske veien byr uansett på ferge og bompenger. Så totalt sett går det vel like lang tid å kjøre via Sverige som Norge, ettersom en Lødingen- eller Ballangen-fergen tar 1 times tid + vent. Og det er slettes ikke sikkert du får plass på fergene ved første forsøk, og må stå over en tur. Da ryker det fort 2 timer på venting. Minst. Jeg ville tatt det med ro og overnattet 2 ganger på turen, som igjen gir deg 3 dagers kjøring. Det er langt å kjøre. 2000 - 2200 km én vei. Kjører du 700-800 km pr dag så er det "nok". Mulig du klarer deg med 1 overnatting og 2 hele dagers kjøring via Sverige, for kilometrene spises fort opp i 110-soner. Anonymkode: 36ba5...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg har kjørt turen Haugesund - Tromsø, og det ble unnagjort på 36 timer. En kort overnatting (et par timer) på Valdresflya, og 6 timers søvn i Narvik. Vil anbefale å legge inn minst én lang overnatting på camping eller hotell, to om man ønsker mindre heftige kjøreetapper. Valgte å kjøre E6 nordover, syns det var helt OK. Stort sett fine veier etter å ha passert Måbødalen på vei over Hardangervidda. Det er få ferger, kun den korte turen mellom Mortavik - Arsvågen, og Bognes - Skarberget. Jeg har kjørt deler av turen om dagen, og andre ganger om natta. Det er klart mindre trafikk om natta, men man må være obs på dyr, som ofte kan være aktive på den tiden. Anonymkode: 9b163...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå