AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Leser det her inn støtt og stadig og hører det også irl fra tid til annen. "Du aner ikke hva du går glipp av." "Det er synd på deg som ikke opplever kjærlighet." "Hvorfor har du noe i mot forhold?" Jeg er så drittlei av å høre det. Dere aner ikke hva dere går glipp av heller. Hvor digg det er å bestemme alt selv uten å måtte informere, blande inn eller spørre en partner om alt. Ingen som blander seg. Du trenger ikke å ta hensyn til noen hjemme eller rydde andres søppel og rot. Det er synd på deg som må ha en støttekontakt fordi du ikke trives i eget selskap. Jeg har ikke noe i mot at folk vil være i et forhold. Go ahead, det er din business. Men det er ikke noe for meg. For meg høres det mer slitsomt ut enn hyggelig, og det virker som bortkastet tid å bruke så mye av tiden sin på et annet menneske. Det er bedre med venner og bekjente. De henger ikke oppå deg hele tiden og blander seg for mye. Eller, noen prøver, men de er det best å ta avstand fra. Anonymkode: 21c17...925 13
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 De fleste som er i forhold har vært single eller særboere. Så vi vet hva et liv aleine bertyr. Forskjellen er bare at vi ikke vil ha det. Men du trenger ikke være i forhold, og er vel ikke noen som tvangsflytter seg inn til deg akkurat. Anonymkode: 94406...26a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De fleste som er i forhold har vært single eller særboere. Så vi vet hva et liv aleine bertyr. Forskjellen er bare at vi ikke vil ha det. Men du trenger ikke være i forhold, og er vel ikke noen som tvangsflytter seg inn til deg akkurat. Anonymkode: 94406...26a Det var ikke det som var poenget da. Poenget er at noen mener det er synd på single og nesten får det til å høres ut som at man er følelsesløs og kald. De fleste frivillig single har prøvd forhold også, og hva et samliv er. Anonymkode: 21c17...925 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Leser det her inn støtt og stadig og hører det også irl fra tid til annen. "Du aner ikke hva du går glipp av." "Det er synd på deg som ikke opplever kjærlighet." "Hvorfor har du noe i mot forhold?" Jeg er så drittlei av å høre det. Dere aner ikke hva dere går glipp av heller. Hvor digg det er å bestemme alt selv uten å måtte informere, blande inn eller spørre en partner om alt. Ingen som blander seg. Du trenger ikke å ta hensyn til noen hjemme eller rydde andres søppel og rot. Det er synd på deg som må ha en støttekontakt fordi du ikke trives i eget selskap. Jeg har ikke noe i mot at folk vil være i et forhold. Go ahead, det er din business. Men det er ikke noe for meg. For meg høres det mer slitsomt ut enn hyggelig, og det virker som bortkastet tid å bruke så mye av tiden sin på et annet menneske. Det er bedre med venner og bekjente. De henger ikke oppå deg hele tiden og blander seg for mye. Eller, noen prøver, men de er det best å ta avstand fra. Anonymkode: 21c17...925 Amen! Anonymkode: f44cb...3af 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: det er synd på deg som må ha en støttekontakt fordi du ikke trives i eget selskap. Jeg har ikke noe i mot at folk vil være i et forhold. For meg sier du deg selv imot her, det er åpenbart at du ikke er bedre enn de som synes synd på deg. Anonymkode: 8d973...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Enig med ts☺️respekter vårt valg! Anonymkode: 886e8...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Enig, mange synes å tro at det er umulig å finne glede og lykke uten mann. Jeg har et veldig fullkomment liv uten mann og er ikke interessert i en kjærest bare for å ha en. Vil ha en som jeg kan dele alt med og som er selvstendig. Trenger ikke å bo sammn heller vil bevare litt soenning pg ikke gro fast i et co-dependent forhold. Anonymkode: 9d02f...4cc 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg sier du deg selv imot her, det er åpenbart at du ikke er bedre enn de som synes synd på deg. Anonymkode: 8d973...8e6 Hvordan sier jeg i mot meg selv? Anonymkode: 21c17...925 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): GO MGTOW! Anonymkode: 22484...a08 WGTOW Anonymkode: 21c17...925 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For meg sier du deg selv imot her, det er åpenbart at du ikke er bedre enn de som synes synd på deg. Anonymkode: 8d973...8e6 Litt enig, du dømmer de som er i forhold på samme måte som du mener de dømmer deg. Jeg respekterer at folk har det fint i forhold og at for noen er det lykken. Vi har alle ulik erfaring, oppvekst, behov osv. Men jeg ønsker samme respekt tilbake: at de skjønner at min vei til lykke ikke er gjennom et forhold. Anonymkode: 9d02f...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Leser det her inn støtt og stadig og hører det også irl fra tid til annen. "Du aner ikke hva du går glipp av." "Det er synd på deg som ikke opplever kjærlighet." "Hvorfor har du noe i mot forhold?" Jeg er så drittlei av å høre det. Dere aner ikke hva dere går glipp av heller. Hvor digg det er å bestemme alt selv uten å måtte informere, blande inn eller spørre en partner om alt. Ingen som blander seg. Du trenger ikke å ta hensyn til noen hjemme eller rydde andres søppel og rot. Det er synd på deg som må ha en støttekontakt fordi du ikke trives i eget selskap. Jeg har ikke noe i mot at folk vil være i et forhold. Go ahead, det er din business. Men det er ikke noe for meg. For meg høres det mer slitsomt ut enn hyggelig, og det virker som bortkastet tid å bruke så mye av tiden sin på et annet menneske. Det er bedre med venner og bekjente. De henger ikke oppå deg hele tiden og blander seg for mye. Eller, noen prøver, men de er det best å ta avstand fra. Anonymkode: 21c17...925 Du høres ut som en sint og bitter person, antageligvis på grunn av at du ikke får deg noe, denne holdningen og negativiteten din er ikke særlig attraktiv og du vil slite med å finne deg en partner, det er synd på deg, prøv og endre tankemønster og holdninger. Anonymkode: 57e46...181
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Sålenge man ikke ønsker seg barn er det fint å være singel! Anonymkode: 9ba76...691
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du høres ut som en sint og bitter person, antageligvis på grunn av at du ikke får deg noe, denne holdningen og negativiteten din er ikke særlig attraktiv og du vil slite med å finne deg en partner, det er synd på deg, prøv og endre tankemønster og holdninger. Anonymkode: 57e46...181 Nice try 😉🤣 Anonymkode: 21c17...925 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Jeg er frivillig single, etter et kort ekteskap som har vært over i fem år. De siste fem årene har jeg fokusert på å oppdra mine barn, jobb, kjæledyr, hobbyer, venner og litt reising. Etter å ha vært i et samboerskap/ekteskap i flere år gjennom livet er jeg mest fornøyd med livet som singel. Men jeg opplever til stadighet at folk rundt meg ønsker å spleise meg med 'veldig hyggelige menn' som de kjenner. Hyggelig at de tenker på meg, men når jeg har takket pent nei opptil flere ganger fordi jeg trives som singel så må jeg til slutt nesten bli ufin. Alle ønsker ikke å være i et forhold. Prøvde det, foretrekker å være alene. Vennligst respekter det !! Anonymkode: 71322...8b4 3
ShivaSol Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Enig! Den største kjærligheten, gleden og lykken den finner man i seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er frivillig single, etter et kort ekteskap som har vært over i fem år. De siste fem årene har jeg fokusert på å oppdra mine barn, jobb, kjæledyr, hobbyer, venner og litt reising. Etter å ha vært i et samboerskap/ekteskap i flere år gjennom livet er jeg mest fornøyd med livet som singel. Men jeg opplever til stadighet at folk rundt meg ønsker å spleise meg med 'veldig hyggelige menn' som de kjenner. Hyggelig at de tenker på meg, men når jeg har takket pent nei opptil flere ganger fordi jeg trives som singel så må jeg til slutt nesten bli ufin. Alle ønsker ikke å være i et forhold. Prøvde det, foretrekker å være alene. Vennligst respekter det !! Anonymkode: 71322...8b4 Ja, man blir ufin til slutt når folk ikke gir seg, og nekter å høre. Det kan være veldig irriterende. Anonymkode: 21c17...925
Adara Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Da må jeg først starte med å si det .. Har aldri hørt noen si det heller.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du høres ut som en sint og bitter person, antageligvis på grunn av at du ikke får deg noe, denne holdningen og negativiteten din er ikke særlig attraktiv og du vil slite med å finne deg en partner, det er synd på deg, prøv og endre tankemønster og holdninger. Anonymkode: 57e46...181 «Antageligvis på grunn av at du ikke får deg noe». Av deg og TS hadde jeg nok satt pengene mine på at det er du som er sint og bitter Anonymkode: f44cb...3af 1
Daria Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De fleste som er i forhold har vært single eller særboere. Så vi vet hva et liv aleine bertyr. Forskjellen er bare at vi ikke vil ha det. Men du trenger ikke være i forhold, og er vel ikke noen som tvangsflytter seg inn til deg akkurat. Anonymkode: 94406...26a Jeg har venninner som også sier dette - samtidig som de har vært i samme forhold siden studietiden og vi nå er over 40. Å være singel og søkende når du er 25 og halve vennegjengen er i samme situasjon og å være etablert enslig som 40+ er to helt forskjellige tilværelser, og min erfaring er at de som ikke har vært der ikke skjønner mer av mitt liv enn jeg gjør av deres. Jeg har et hav av livserfaringer og lærdommer de ikke har (og vice versa, for all del) som man ikke gjør seg som studentsingel, eller for den saks skyld som periodesingel mellom forhold. Men jeg har forsåhvidt ikke noe behov for å bli hverken forstått eller misunt, jeg vil bare ha respekt for at mitt liv er like fullverdig for meg som de som er i forhold føler at deres liv er for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå