AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Dere som har bygget eller pusset opp hytte, har dere noen gode tips til lure detaljer som gjør hyttehverdagen enklere/bedre? Ev noe dere i ettertid angrer på at dere ikke fikk gjort? Tenker både i de store detaljene, som rominndeling, og «småting» som skotørker i gangen. Anonymkode: 9f220...527
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Min hytte er veldig primitiv, så det skulle i grunn ikke så mye til. - Snurredass med avtrekk (vindpropell på taket) istedenfor en diger bøtte som fungerte som do *grøss* - En skikkelig sovesofa som det går an å ligge i uten å ødelegge ryggen og uten å ommøblere hele stua - Installering av vask. Hytta har ikke strøm eller innlagt vann, men oppvasken blir 10 ganger enklere med en vask fremfor masse baljer på kjøkkenbenken - Integrert koketopp i kjøkkenbenken istedenfor en svær gasskomfyr. Sparer masse plass - Vedfyrt badestamp: Litt spa-følelse i hverdagen, og man slipper å gå rundt og være skitten (ingen strøm og vann = ingen dusj) Anonymkode: b8b7f...234
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Du sier det selv 😉 Skotørker er must hvis hytten er på fjellet eller annet sted hvor man lett får vått fottøy. Det er ingen grense for hvor mye plass man kan få bruk for til å henge fra seg yttertøy hvis man har barn eller plass til besøk. Jeg hadde prioritet stor gang hvis jeg skulle ha bygget nytt. Rikelig tørkeplass til veldig vått yttertøy, luer og votter må det også være. Uteplass for lav vintersol som også er i le for vind. På hytta mi savner jeg kjøkkenvifte. Ja jeg kan åpne vinduene men vifte hadde vært bedre. Blir nok installert etterhvert. Anonymkode: eabb9...85d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Hvis du har mulighet vil jeg anbefale oppvaskmaskin. Har eid hytte både med og uten, og hyttelivet er så mye enklere med oppvaskmaskin. Romslig yttergang, med god plass til klær og sko. Hvis man er flere på hytta blir det fort mye jakker og sko. Deilig å slippe å snuble i det. Dette var to ting som vi ikke hadde på den første hytta, og som jeg ønsket meg. Hytta vi har nå har begge deler og det er jeg storfornøyd med😀 Anonymkode: 156dc...6d7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Badstua, jacuzzien, vinkjelleren (temperaturregulert skap i hjørne under trappa), annekset til oppbevaring av skiutstyr etc, pantryen, håndklevarmeren, kaffemaskina og dobbel vaskemaskin med trommel hadde ikke jeg klart meg uten på hytta. Anonymkode: 60fab...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå