AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Har 2 pakker biffstrimler av storfe. De gikk ut på dato 1 juli. Jeg er vant med at det står "best før" på biff/kjøtt, og bruker ofte biffer etter best-før-dato. Men så skulle jeg lage middag nå, og ser at det faktisk står siste forbruksdag! Må jeg kaste pakkene? Har åpnet begge to og de lukter helt fint, men ble litt skeptisk til kombinasjonen kjøtt og siste forbruksdag. Anonymkode: d5918...048
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Lukter det og ser bra ut så bruker du det. KJøtt går ikke magisk over til å være uspiselig fra en dag til neste. Anonymkode: caf87...d47 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Antas du har tatt et valg, nå, ts. Hvis de luktet ok var de sikkert ok. Det kan være greit å være oppmerksom på at oppskåret kjøtt har kortere holdbarhet enn hele biffer/fileter. Anonymkode: ab2c6...433
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Stekte strimlene godt og hadde en nydelig middag med biffstrimler i pitabrød. Det var bare nytt for meg at det faktisk stod siste forbruksdag på biff(strimler). Anonymkode: d5918...048 2
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stekte strimlene godt og hadde en nydelig middag med biffstrimler i pitabrød. Det var bare nytt for meg at det faktisk stod siste forbruksdag på biff(strimler). Anonymkode: d5918...048 Smart av deg (y)
Kratt_ Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Lett bedervelige matvarer som fersk fisk, kylling, kjøttfarse, innmat og rå pølse skal merkes med «Siste forbruksdag». Det betyr siste dag maten kan spises, forutsatt riktig oppbevaring og uåpnet emballasje. Datoen bør respekteres, fordi maten kan bli helsefarlig etter siste forbruksdag. Sitat Spoiler Endret 3. juli 2021 av Kratt_
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Jeg ble veldig syk en gang jeg spiste biffstrimler fra Adams matkasse. De var på siste forbruksdag, men mistenker at kassa hadde stått et sted uten kjøling før vi fikk den. Merket ingenting på lukt eller smak når jeg spiste dem, men ble kjempedårlig med oppkast og diare i flere dager etterpå. Så pass på! Anonymkode: 549be...978
Jerry Lee Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Ja. Biff, hel eller strimlet, blir mørere og rikere på smak av å ligge litt over tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 Kratt_ skrev (13 timer siden): Lett bedervelige matvarer som fersk fisk, kylling, kjøttfarse, innmat og rå pølse skal merkes med «Siste forbruksdag». Det betyr siste dag maten kan spises, forutsatt riktig oppbevaring og uåpnet emballasje. Datoen bør respekteres, fordi maten kan bli helsefarlig etter siste forbruksdag. Det er ikke sånn at nøyaktig midnatt siste forbruksdag så er maten plutselig bedervet fra det ene minuttet til det neste. Det er fortsatt lov å bruke hodet og sansene. Anonymkode: f424c...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Kjøper alltid biff som har gått ut på dato. Den er så mør og fin da. Må selvfølgelig lukte på produktet, men ekspertene sier at man skal vente en halvtime etter å ha åpnet pakken med å lukte. Spiser aldri kylling og kjøttdeig som har gått ut på dato. Mer lettbedervelig. Anonymkode: a2339...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Akkurat biff kunne jeg fint spist en eller to dager etter. Ellers er jeg forsiktig med kjøtt og siste forbruksdag. Anonymkode: 769d8...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå