Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på AAP, og har fått innvilget permisjon. Jeg har altså ulønnet permisjon fra min 100% stilling. 

Søknad om uføretrygd er startet, eller papirene er startet. Selve søknaden er ikke sendt da det må godkjennes av nav-lege, men nav lokalt venter bare på den godkjennelsen før de gir klarsignal. Så jeg har forespeilet at søknaden kan sendes iløpet av august. 

Permisjonen min går ut 31.oktober. Innen da sier arbeidsgiver at de skal ha kommet frem til en løsning for aarbeidsgiversiden; altså videre permisjon frem til søknaden er godkjent (eller avslått, det vet vi jo ikke), eller om de må gjennomføre 15-1 møte. 

Dersom 15-1 møte har jeg noen spørsmål. 

Vil en eventuell oppsigelse gjelde fra 01.november da? Og kan jeg da fortsatt kreve 3 mnd oppsigelse, slik kontrakten min sier selvom jeg ikke jobber eller mottar lønn? Rett og slett for å strekke tiden jeg HAR en jobb så lenge uføresøknaden behandles? 

Eller kan de be om fratredelse fra stillingen med en gang når de leverer oppsigelse? (Jeg vet den ikke kan gies i 15-1 møte, men de kan varsle at den kommer i det møtet?) 

Anonymkode: af125...cda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på rettighetene dine her, men vet du om arbeidsgiver har noen utgifter for å ha deg som ansatt? 

Viss de ikke har det, så vil jeg tro det er uproblematisk å forklare problemstillingen slik du får noen måneder ekstra. 

Anonymkode: 9504a...3c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Usikker på rettighetene dine her, men vet du om arbeidsgiver har noen utgifter for å ha deg som ansatt? 

Viss de ikke har det, så vil jeg tro det er uproblematisk å forklare problemstillingen slik du får noen måneder ekstra. 

Anonymkode: 9504a...3c2

Det vet jeg ikke, mulig de fortsatt har arbeidsgiverplikt og utgifter der, for jeg har fått feriepenger i år for de få dagene jeg jobbet i fjor. 

Dette er 3.gangen de innvilger meg permisjon på disse 2 årene på AAP, så de har jo hatt muligheten til å si meg opp ved flere anledninger. Jeg har vært tydelig på at jeg sier opp når jeg får innvilget uføretrygd, men at jeg ikke kan si opp før det i tilfelle den blir avslått. Den ble avslått første gang fordi NAV arbeid&ytelse mente ikke alt var utprøvd, så jeg har gjennomført ny utredning hvor spesialisterklæring sier at jeg er ferdig utredet, behandlet med det jeg kan behandles med, men at man ikke kan garantere at jeg blir bedre -i løpet av en tiårsperiode-. Så vi har argumentert med at så lenge jeg er på AAP og følger behandlingsopplegget er det, juridisk, enda mulighet for bedring og NAV har ikke avklart meg enda, derfor bedt om videre permisjon så lenge jeg er i behandling. 

Det eneste jeg kan tenke meg er at noen går i vikariatet mitt, og ikke får fast stilling før stillingen er ledig? 

Anonymkode: af125...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...