AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Først; om jeg må håndtere det så finner jeg en løsning. Folk som kan hjelpe meg eller noe. Jeg er egentlig bare ute etter letteste løsning. Jeg leier en sokkel, i huset til huseier. Nå har jeg oppdaget det jeg tror er et vepsebol under huseiers veranda, som er rett over ene stuevinduet mitt. Jeg er liv-skite-redd veps, så redd at enkelte vil syns det er latterlig, men jeg er likevel livredd. Jeg fryser fullstendig, klarer ikke håndtere dette, og jeg tør ikke ha vinduer åpne eller gå forbi der. Må forbinder for å gå med søpla, men jeg tar heller omvei rundt huset enn å gå forbi der. Jeg har lyst, det irrasjonelle i meg, å sende han en melding å spørre om han kan få det fjernet. Men er det egentlig min jobb? For om han sier nei så kan jeg jo ikke argumentere. Finnes det bedrifter som fjerner bol? Anonymkode: e02e5...83f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Hadde jeg vært huseier så skulle jeg fjernet det, men det fordi jeg også hater veps og helst ikke vil ha de på tomta 😅 skader ikke å sende en melding. Om han ikke gidder SÅ får du finne på noe annet, tror ikke det finnes støtte i noe lovverk til å få fjernet et vepsebol dessverre. Anonymkode: 54461...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Dersom du har en grei dialog med huseier fra før, så er det jo bare å spørre. Du kan jo forklare at du egentlig kunne gjort det selv, men at du er så redd. Og tilby deg å kjøpe den boksen med permetrin, eller hva han nå foretrekker, når den skal fjernes Anonymkode: dac39...be8 7
ekkoet Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Jeg tenker det er huseiers jobb. Om det hadde vært skadedyr ville dette falle på huseier (så lenge du ikke lot matrester ligge rundt). Snudd det andre veien så ville nok noen huseiere mene at du bryter kontrakten om du ikke sier i fra om skadedyr. Om det er rotter, maur eller veps har jo kanskje litt å si opp mot hvor mye det skader huset, men tenker det uansett faller i samme kategori. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Vi har til og med fanget edderkopper for leieboer siden hun er så redd de. Ikke noe stress å spørre Anonymkode: e4ae0...958 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Okei. Takk for svar! Jeg ville bare høre om jeg var helt dust. Vi har en grei tone, dvs jeg betaler husleie, han mottar, ellers møtes vi knapt da han jobber turnus. Men han sier det er en lettelse å ha en leieboer som meg; han vet jeg er her, men høres ikke😅 Anonymkode: e02e5...83f 3
petterm Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Evt fjern det sjøl: Sett støvsugeren litt foran åpningen og la den stå og gå en stund. Da suges vepsen inn i støvsugeren og dør.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har til og med fanget edderkopper for leieboer siden hun er så redd de. Ikke noe stress å spørre Anonymkode: e4ae0...958 Hadde jeg bodd sørpå og fått noen av de monstrene som lever der i stua mi, så hadde jeg sikkert ringt han. Eller satt fyr på huset🤷♀️🙃 De hopper jo! Heldigvis er "våre" nordnorske faenskap ikke større enn at jeg kan sette et glass over og lure et ark under. Ja, jeg er latterlig redd edderkopper og veps. Og slanger, men forhåpentligvis kommer der ingen slike hit 😬 Anonymkode: e02e5...83f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 petterm skrev (Akkurat nå): Evt fjern det sjøl: Sett støvsugeren litt foran åpningen og la den stå og gå en stund. Da suges vepsen inn i støvsugeren og dør. ....artig. hvor skal jeg liksom gjøre av støvsugeren etterpå? Brenne den? 😬🙊 I fall du oppriktig var seriøs - nei. Nei. Nei. Jeg blir nummen bare av tanken. Anonymkode: e02e5...83f 5
Minitroll Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Min onkel som jobbet i brannvesen på et lite sted fikk ofte oppdrag med å fjerne vepsebol rundtomkring. Men du kan jo legge det ut som et oppdrag på en sånn småjobb-side om huseier ikke vil gjøre det.
petterm Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ....artig. hvor skal jeg liksom gjøre av støvsugeren etterpå? Brenne den? 😬🙊 I fall du oppriktig var seriøs - nei. Nei. Nei. Jeg blir nummen bare av tanken. Anonymkode: e02e5...83f Har gjort det sjøl. Vepsen dør, og er ingen fare.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 petterm skrev (1 minutt siden): Har gjort det sjøl. Vepsen dør, og er ingen fare. Jeg tør ikke ta sjansen🙊 Bolet ser så stort ut. Anonymkode: e02e5...83f
AnonymBruker 42 Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Ta ett bilde, så kan en samlet gruppe av "KG_spesialister" sikkert fortelle deg om det i det hele tatt er et vepsebol Men, ja - Du kan selvsagt spørre huseier, eller en annen nabo for den sakens skyld, når du er "livredd"... Endret 3. juli 2021 av Beeblebrox 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 Send melding å spør, evt skriv du er allergisk å derfor ikke tørr selv😅😅 Anonymkode: 73b3a...28f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 Beeblebrox skrev (1 minutt siden): Ta ett bilde, så kan en samlet gruppe av "KG_spesialister" sikkert fortelle deg om det i det hele tatt er et vepsebol Men, ja - Du kan selvsagt spørre huseier, eller en annen nabo for den sakens skyld, når du er "livredd"... Veldig tydelig vepsebol, med flyvende satanister inn og ut. I should know, så redd jeg er for disse😅 Anonymkode: e02e5...83f 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Jeg tenker det er i grenseland hvem som har det juridiske ansvaret av dere, men hvis du forklarer at du er livredd og spør pent om han derfor kan fjerne det, så er han veldig sær om han sier nei. Anonymkode: e171e...cf5 5
Gjest Robin666 Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBrukern skrev (20 minutter siden): Ja det kan du be han om Nei, det er kona sin jobb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 Jeg ville bare kastet stein på bolet. Når bolet er ødelagt vil vepsen fredfylt finne et nytt hjem Anonymkode: 9a328...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville bare kastet stein på bolet. Når bolet er ødelagt vil vepsen fredfylt finne et nytt hjem Anonymkode: 9a328...d2f Det innebærer at jeg må i nærheten. Jeg tør ikke. Men kan legge frem forslaget for huseieren! 😂 Anonymkode: e02e5...83f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå