Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun brunt blod og er i beskjedene mengder, men jeg har moderate smerter fra livmor med stikkende smerte som kommer og går. Jeg er 15 uker gravid nå og lurer på hva jeg skal gjøre? Ringe legevakt nå, men blir det feil når jeg ikke blør ferskt blod i større mengder? Eller bør jeg vente til jeg kan få legetime på mandag, eller hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: fed1c...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke noe i veien for å ringe legevakta. Oppgi det du skriver her, så vil de nok veilede deg videre på hva du skal foreta deg. 

Anonymkode: 8021c...c4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er kun brunt blod og er i beskjedene mengder, men jeg har moderate smerter fra livmor med stikkende smerte som kommer og går. Jeg er 15 uker gravid nå og lurer på hva jeg skal gjøre? Ringe legevakt nå, men blir det feil når jeg ikke blør ferskt blod i større mengder? Eller bør jeg vente til jeg kan få legetime på mandag, eller hva gjør jeg nå? 

Har du vært på ultralyd tidligere for å se liv?

Anonymkode: c5dd9...d17

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakta og spør. Jeg fikk komme inn med blødning og smerter i uke 4! 

Anonymkode: 71dc2...384

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ring legevakta og spør. Jeg fikk komme inn med blødning og smerter i uke 4! 

Anonymkode: 71dc2...384

Er det noe rart det er lang kø på legevakta….

Anonymkode: f5414...c7d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du vært på ultralyd tidligere for å se liv?

Anonymkode: c5dd9...d17

Ja, hadde en ultralyd forrige uke og da hadde fosteret hjertelyd. Grunnen til at jeg er ekstra bekymret er at jeg var i en ulykke og trengte behandling på sykehuset. Der fikk jeg en beskjed om at dette kunne gi økt sjanse for spontanabort, men før jeg dro fra sykehuset fikk jeg altså en kjapp ultralyd som bekreftet liv.

Blir usikker med å ringe til legevakten for jeg vet ikke om det er plassen for dette og om jeg eventuelt tar opp plassen til noen som trenger det mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det noe rart det er lang kø på legevakta….

Er dette jeg er redd for om jeg ringer dem 😞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hadde en ultralyd forrige uke og da hadde fosteret hjertelyd. Grunnen til at jeg er ekstra bekymret er at jeg var i en ulykke og trengte behandling på sykehuset. Der fikk jeg en beskjed om at dette kunne gi økt sjanse for spontanabort, men før jeg dro fra sykehuset fikk jeg altså en kjapp ultralyd som bekreftet liv.

Blir usikker med å ringe til legevakten for jeg vet ikke om det er plassen for dette og om jeg eventuelt tar opp plassen til noen som trenger det mer.

Det skal du ikke være redd for. Det er jo ikke slik at du tar plassen til noen som trenger det mer, de vurderer alle som kommer dit ut i fra behov. De som kommer inn med mer akutte tilfeller enn deg går jo foran, uansett. Ring de, forklar situasjonen, så lar du legevakta avgjøre om du skal ta deg en tur eller ikke. 

Anonymkode: 1be22...589

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skal du ikke være redd for. Det er jo ikke slik at du tar plassen til noen som trenger det mer, de vurderer alle som kommer dit ut i fra behov. De som kommer inn med mer akutte tilfeller enn deg går jo foran, uansett. Ring de, forklar situasjonen, så lar du legevakta avgjøre om du skal ta deg en tur eller ikke. 

Anonymkode: 1be22...589

Takk for svar ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dette jeg er redd for om jeg ringer dem 😞

Du er i uke 15 da. Stor forskjell på det og uke 4. selv om uke 15 også er for tidlig  for å gjøre noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...