Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en svinefilet i min lokale x-tra butikk.

Når jeg kom hjem oppdaget jeg at den er merket med opprinnelse: Norge, slaktet i Tyskland og skåret i Norge. 

Vil det si at grisen er født i Norge, fraktet til Tyskland for å bli slaktet, og deretter transportert tilbake til Norge for å bli pakket her? Eller er grisen av tysk opprinnelse, pakket i Norge?

20210702_171049.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forvirret over etnisiteten til grisen. 😄 Den er jo norsk tenker jeg men at de ikke klarer å få slaktet den her er jo helt utrolig, at det blir billigere for de å frakte den til Tyskland er jo helt bak mål.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er Skjeggerød/Fatland felt på før, jeg ville sendt en mail til dem og spurt jeg! 

Mest sannsynlig er denne tysk, men det kan selvfølgelig være en skrivefeil, og grisen er slaktet i Norge. Jeg har liten tro på at den er vokst opp i Norge, slaktet i Tyskland og skåret i Norge. Det er i såfall svært negativt i forhold til grisens velferd. 

Anonymkode: c284b...4b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tysk gris, blir slaktet i Tyskland. Skrotten blir så fraktet til Norge og der deles den opp i de ulike stykningsdelene og så solgt i butikk...

Anonymkode: c227d...3ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjeggerød er utrolig dårlig kjøtt. Jeg har kjøpt det fra Coop før og det var så sårlig kvalitet på det at jeg aldri går innom Xtra butikken mer, likte Coop-kjøttdeigen mye bedre. 

Den er garantert Tysk, hvis du er usikker kjenner du det på smaken - som er som baken.

Anonymkode: cb670...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...