Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. juli 2021 #1 Del Skrevet 3. juli 2021 Nå er sommeren her snart så kanskje litt vin tips kunne passe? Jeg som har litt kunnskap når det gjelder vin, har noen tips som jeg vil dele med deg. Først skiller man mellom røde og hvite viner:Den enkleste måten å skille disse to typene vin fra hverandre er hvis du skvetter litt på en hvit duk. Vinen etterlater seg en lilla flekk om den er rød.... ... ... ... Ekte kjennere kan smakssette om vinen er hvit eller rød.De hvite smaker som regel eddik, mens de røde smaker stempelfarge.Man kan foreksempel suge på et vanlig kontorstempel og derettersammenligne smaken med vin og avgjøre om dette er rødt eller ikke. Fiskerettene som fiskeboller og sild bruker de fleste hvitvin til, men til kjøttretter som pølse og sylte bør det være en rød vin.Portvin er en vin som serveres ved porten. Hvis du ikke har en port, kan du by på den ved trappen eller heisen. Når du serverer tørre viner bør du sikre deg at det ikke er trekk eller at noen av gjestene nyser, fordi i slike tilfeller, støver vinen rundt i leiligheten. Når du serverer en tørr vin, er det derfor hensiktsmessig å ha en støvsuger i nærheten. Hvis du selv skal bære hjem dine flasker fra vinmonopol er det lurt å kjøpe en lett vin, så du ikke får for mye å slepe rundt på. Til villsvin bør en holde seg til hvitt, mens til grill og annet brent kjøtt serverer man brennevin. Reinsdyrstek skyller man ned med renset sprit. ( Eventuelt hjemmebrent ) Ting som er vanskelig å si når du har drukket for mye vin: - Enestående - Nyskapende - Foreløpig - Kosteskaft Ting som er svært vanskelig å si når du har drukket for mye vin: - Vestlandskysten - Politikonstabel - Problematisk - Prioriteringer Ting som er praktisk talt umulig å si når du har drukket for mye vin: - Takk, men jeg ønsker ikke å ha sex. - Nei, ikke mer brennevin for meg. - Beklager, du er egentlig ikke min type. Lykke til med vindrikking i sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå