Gå til innhold

Den store Soft is debatten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må faktisk henge meg på det Sneglefar/jompa himself sier. Om du ikke aner hvem dette er, så har du gått glipp av noe, men det er en annen sak. 

Han klaget på at soft isen i Tusenfryd var dårlig fordi den ansatte tok på strø med skje. Dette fordi den ansatte ikke var skikkelig opplært. Men personlig har jeg erfart at dette er metoden alle steder hvor Hennig Olsen selges. Kjøper du soft is på et sted som selger av merket Diplom-is, puttes hele isen i strøboksen og blir totalt dekket av digg strø. Hennig Olsen steder bruker en liten skje som de strør strøet over isen med, og det sier seg jo selv at det ikke blir spesielt raust med toppingen. Noen som jobber på steder som selger is som kan bekrefte min teori? Har dere fått beskjed om å strø topping med skje, og har dere fått en begrunnelse for hvorfor? Må jo være for å spare penger. Er jo (etter mitt syn) ikke uhygienisk og ta den sterile isen ned i strøboksen? Or is it?

Anonymkode: 3781b...4f5

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg må faktisk henge meg på det Sneglefar/jompa himself sier. Om du ikke aner hvem dette er, så har du gått glipp av noe, men det er en annen sak. 

Han klaget på at soft isen i Tusenfryd var dårlig fordi den ansatte tok på strø med skje. Dette fordi den ansatte ikke var skikkelig opplært. Men personlig har jeg erfart at dette er metoden alle steder hvor Hennig Olsen selges. Kjøper du soft is på et sted som selger av merket Diplom-is, puttes hele isen i strøboksen og blir totalt dekket av digg strø. Hennig Olsen steder bruker en liten skje som de strør strøet over isen med, og det sier seg jo selv at det ikke blir spesielt raust med toppingen. Noen som jobber på steder som selger is som kan bekrefte min teori? Har dere fått beskjed om å strø topping med skje, og har dere fått en begrunnelse for hvorfor? Må jo være for å spare penger. Er jo (etter mitt syn) ikke uhygienisk og ta den sterile isen ned i strøboksen? Or is it?

Anonymkode: 3781b...4f5

Jeg unngår Diplom-is, kjøper helst Hennig Olsen, og har fått soft-isen min trøkket oppi strøbeholderen flere ganger.

Helt enig i at det er eneste måte å gjøre det riktig på! Jeg driter i prisen for strø, men når jeg vil ha strø på isen min så vil jeg ha MASSE! For min del er soft-isen ferdigspist når jeg har spist opp strøet og øverste lag med is. 😅 

Endret av loveli
Skrevet

Det kommer rester av is ned i strøsselet, og det er jo ikke det beste å få i seg etter noen dager i varmen. Det sagt, så vil jeg ha isen min dyppet i strøsselet. Skje gir en pinglete mengde. 

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at softis smitter av på strøet og det blir klissete og fuktig. Er mye svinn med å kaste hele bokser med strø.

Anonymkode: 79f6f...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Allergier? Rester av softis i de forskjellige strøbegerene råtner etter hvert og det blir dyrt?

Anonymkode: 1091a...1a4

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker softisen med masse strø🙂

Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Med tanke på at softis smitter av på strøet og det blir klissete og fuktig. Er mye svinn med å kaste hele bokser med strø.

Anonymkode: 79f6f...9f9

Jeg har sett at de flere steder har mindre beholdere. Tipper de bytter såpass ofte at det går bra. Og man kan bare kaste det øverste som man ser har klumpet seg sammen og er kontaminert med is. :)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, loveli said:

For min del er soft-isen ferdigspist når jeg har spist opp strøet og øverste lag med is. 😅 

Sånn er jeg også. :fnise:

Anonymkode: a5674...b31

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn er jeg også. :fnise:

Anonymkode: a5674...b31

Ja, og så er det store problemet at om man kjøper en "liten" så får man så lite glede av isen for man er ferdig etter 5 skjeer. Kjøper man derimot en "large" softis så blir jo overflaten til strøet stort, men så blir det så heftig mye svinn pga all isen man ikke vil ha inni og jeg hater å kaste mat...

Et lite i-landsproblem i sommervarmen. 😄

AnonymBruker
Skrevet

Helt topp for oss med cøliaki at de ikke dypper kjeks og is ned i strøsselet, for da kan vi å nyte softis uten å være bekymret for rester av kjeks.

Anonymkode: a6f88...623

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj til å dyppe isen nedi strøboksen! 😛😛😛 

Anonymkode: cd53a...05a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble lært opp til at det var uhygienisk å dyppe softisen nedi, vi skulle bruke skje da jeg jobbet på et utsalgssted. Men fy søren, hater det. Får jo knapt noe strøssel på 😭

Anonymkode: fed78...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...