Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten får fortsette meldinger fra eksen ett år etter bruddet. Han forteller meg om det og har også nevnt at han dater meg til henne. 

Jeg stoler på ham, men saken er at ALLE mine ekser som har tatt kontakt, har hatt baktanker. Så er det rart å lure på hvorfor de har kontakt og hvorfor han gidder? Jeg har iallfall ingen interesse av meningsløs small talk med en eks.

Og nei, jeg er ikke sjalu. Han har flere kvinnelige venner, det synes jeg bare er fint.

Anonymkode: 33e88...9f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville syntes det var merkelig. Spør ham hva han får ut av å ha kontakt med henne. Spennende, givende samtaler? Godt og trygt vennskap? Spør ham hva han tror hun får ut av kontakten. Hva er grunnen til at de føler behov for å sende meldinger? 

Gode grunner til å ha kontakt med eksen: Godt og trygt vennskap. Givende samtaler.

Dårlige grunner til å ha kontakt med eksen: romantisk eller seksuell interesse. Holde noen varme som backup i tilfelle nåværende forhold feiler. 

Anonymkode: a6997...8ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Om deres forhold er ganske nytt, tror jeg at jeg ville gitt det litt tid. Sannsynligvis sklir kommunikasjonen mellom din kjæreste og eksen ut i sanden etterhvert. 

Anonymkode: 126da...92a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. De er ikke venner, og samtalene er (sånn jeg har skjønt) hun som oppdaterer han på livet sitt og spør om hans. De har møttes to ganger etter bruddet, noe jeg også synes er litt rart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge har dere vært sammen? Om deres forhold er ganske nytt, tror jeg at jeg ville gitt det litt tid. Sannsynligvis sklir kommunikasjonen mellom din kjæreste og eksen ut i sanden etterhvert. 

Anonymkode: 126da...92a

Vår relasjon er ny (2 mnd) jeg visste ikke at han nevnte meg til henne en gang.

Skrevet

Jeg tekstet med eksen en stund etter bruddet. Vi har fremdeles svært sporadisk kontakt nå, 9 år etterpå. 

Vi bodde sammen i 5 år og hadde et relativt vennskapelig og udramatisk brudd, men var begge triste over at det gikk slik. Det føltes unaturlig å avslutte all kontakt bare fordi vi ikke var kjærester mer. Han fikk seg kjæreste ganske raskt, jeg ett år etterpå. Vi møttes et par ganger etter bruddet av praktiske årsaker (levere tilbake noe som hadde kommet i feil flyttelass osv) og tok gjerne et glass vin og pratet i noen timer i samme slengen. Vi hadde nok begge to et behov for å snakke gjennom hva som egentlig hadde gått galt.

vi hadde hyppig kontakt på messenger, som gradvis har avtatt. 

opp gjennom årene har vi gjerne sendt hverandre en melding om det har vært noe spesielt. Han har gratulert meg med mine barn, jeg har gratulert ham med hans.  vi har fremdeles mange felles venner, så vi får jo med oss hva som skjer i hverandres liv. 

helt siden jeg traff min mann ett år etter bruddet har jeg vært SJELEGLAD for at det ikke ble oss, og er så fornøyd med min mann. Kontakten med eksen er og har aldri vært en trussel mot mine følelser. Han visste også om da vi ble sammen at jeg fremdeles hadde kontakt med eksen. 

det trenger ikke være et problem, men hvis du ikke liker det, syns jeg han bør respektere det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så mangt. Min eks skriver stadig til meg om hvor mye han savner meg, vil bli sammen med meg igjen osv imens han er i forhold etter forhold siden det ble slutt mellom oss. Jeg har vært singel hele tiden. Hadde en av disse nye damene reagert, ville han vel ha sagt at det var jeg som skrev til han, vil jeg tro. (Dvs én ringte meg, faktisk, fordi hun lurte på hvorfor jeg drev og kontaktet ham nå som han hadde dame. Jeg fortalte sannheten, hun krevde å se telefonen hans... og så var de plutselig ikke sammen mer.)

Anonymkode: dd053...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...