AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Jeg har ei venninne som jeg har kjent nesten hele livet. Men kjenner at hun er litt egoistisk( usikker på om det er rett ord). Hun har alltid bodd alene og vant å gjøre ting på sin måte. Saken er den at vi møtes en fredag i måneden hos meg eller henne. Da koser vi oss med mat og vin. Noen ganger har hun utsatt det til en annen helg pga at hun er invitert på hyttetur. Og jeg sier ikke noe på det. I går skulle vi møtes hos henne. På søndag skrev jeg til henne at jeg må jobbe overtid både onsdag og torsdag så jeg lurte på om vi kunne ta det neste helg i stedet. Jeg blir utslitt av den overtid jobbing. Hun svarte at hun var skuffet siden hun hadde handlet inn til den kvelden. Jeg sa beklager og hvis det var viktig for henne så skulle jeg kommer på fredag uansett. Fikk ikke svar på det. Er det ikke rart at voksne folk oppfører seg sånn? Anonymkode: 4ab44...d20
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ei venninne som jeg har kjent nesten hele livet. Men kjenner at hun er litt egoistisk( usikker på om det er rett ord). Hun har alltid bodd alene og vant å gjøre ting på sin måte. Saken er den at vi møtes en fredag i måneden hos meg eller henne. Da koser vi oss med mat og vin. Noen ganger har hun utsatt det til en annen helg pga at hun er invitert på hyttetur. Og jeg sier ikke noe på det. I går skulle vi møtes hos henne. På søndag skrev jeg til henne at jeg må jobbe overtid både onsdag og torsdag så jeg lurte på om vi kunne ta det neste helg i stedet. Jeg blir utslitt av den overtid jobbing. Hun svarte at hun var skuffet siden hun hadde handlet inn til den kvelden. Jeg sa beklager og hvis det var viktig for henne så skulle jeg kommer på fredag uansett. Fikk ikke svar på det. Er det ikke rart at voksne folk oppfører seg sånn? Anonymkode: 4ab44...d20 Jo det var litt spesielt.. Du sa fra fem dager før, og det er jo helt innafor? Om hun har handlet inn mat som blir dårlig før dere får møttes, så får hun jo bare lage den maten til seg selv? Jeg tror det handler mest om at hun ble skuffet fordi hun hadde gledet seg, også svarte hun barnslig. Ikke bry deg, det er helt ok å spørre som du gjorde. La henne ta kontakt igjen neste gang, jeg hadde ikke sagt noe mer om saken med mindre hun gjør det. La det passere😊 Vi har sikkert alle vært barnslige på lignende måter, hun innser nok sikkert selv også at det var litt tåpelig. Anonymkode: 89ce8...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Jo det var utrolig barnslig Anonymkode: 9747e...c01
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jo det var litt spesielt.. Du sa fra fem dager før, og det er jo helt innafor? Om hun har handlet inn mat som blir dårlig før dere får møttes, så får hun jo bare lage den maten til seg selv? Jeg tror det handler mest om at hun ble skuffet fordi hun hadde gledet seg, også svarte hun barnslig. Ikke bry deg, det er helt ok å spørre som du gjorde. La henne ta kontakt igjen neste gang, jeg hadde ikke sagt noe mer om saken med mindre hun gjør det. La det passere😊 Vi har sikkert alle vært barnslige på lignende måter, hun innser nok sikkert selv også at det var litt tåpelig. Anonymkode: 89ce8...d2f Det som irriterer mest er at hun kun annenhver helg. Og de helgene er hun sliten og vil aldri møtes da. Men jeg som jobber mer enn 100% kan ikke være sliten Anonymkode: 4ab44...d20
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har ei venninne som jeg har kjent nesten hele livet. Men kjenner at hun er litt egoistisk( usikker på om det er rett ord). Hun har alltid bodd alene og vant å gjøre ting på sin måte. Saken er den at vi møtes en fredag i måneden hos meg eller henne. Da koser vi oss med mat og vin. Noen ganger har hun utsatt det til en annen helg pga at hun er invitert på hyttetur. Og jeg sier ikke noe på det. I går skulle vi møtes hos henne. På søndag skrev jeg til henne at jeg må jobbe overtid både onsdag og torsdag så jeg lurte på om vi kunne ta det neste helg i stedet. Jeg blir utslitt av den overtid jobbing. Hun svarte at hun var skuffet siden hun hadde handlet inn til den kvelden. Jeg sa beklager og hvis det var viktig for henne så skulle jeg kommer på fredag uansett. Fikk ikke svar på det. Er det ikke rart at voksne folk oppfører seg sånn? Anonymkode: 4ab44...d20 Ja. Det virker ikke som hun klarer å ta hensyn og være romslig når du trenger det men at hun ser verden fra sitt perspektiv og kun synes det er logisk når du tar hensyn til henne og ikke motsatt. Står kanskje ikke på manglende omsorg for deg men på at hun ikke klarer se verden fra andres perspektiv. Jeg er en skikkelig people pleaser når det kommer til vennskap dessverre. Tar omveier og valg som er litt ugunstige for meg fordi jeg ser at jeg kan gjøre det lettere for den andre. Får ikke det tilbake. Anonymkode: f99c2...1b1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Hun svarte nå at hun har en del avtaler fremover, så ble vanskelig å finne en annen helg. Anonymkode: 4ab44...d20
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hun svarte nå at hun har en del avtaler fremover, så ble vanskelig å finne en annen helg. Anonymkode: 4ab44...d20 Hun reagerer barnslig her, virker det som. Jeg hadde faktisk ikke giddet å svare henne en gang. Manglende svar vil få henne til å tenke seg om, hun vil bli usikker på hva du tenker, og etter hvert føle at hun har reagert dumt. Dere finner nok tilbake til hverandre igjen, men for nå så råder jeg deg til å bare la være å svare😊 Anonymkode: 89ce8...d2f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun reagerer barnslig her, virker det som. Jeg hadde faktisk ikke giddet å svare henne en gang. Manglende svar vil få henne til å tenke seg om, hun vil bli usikker på hva du tenker, og etter hvert føle at hun har reagert dumt. Dere finner nok tilbake til hverandre igjen, men for nå så råder jeg deg til å bare la være å svare😊 Anonymkode: 89ce8...d2f Jeg har ikke svart. Hun har sendt ett par meldinger om noe helt annet. Så skal se om hun ringer hvis jeg ikke svarer Anonymkode: 4ab44...d20
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 15.24): Jeg har ei venninne som jeg har kjent nesten hele livet. Men kjenner at hun er litt egoistisk( usikker på om det er rett ord). Hun har alltid bodd alene og vant å gjøre ting på sin måte. Saken er den at vi møtes en fredag i måneden hos meg eller henne. Da koser vi oss med mat og vin. Noen ganger har hun utsatt det til en annen helg pga at hun er invitert på hyttetur. Og jeg sier ikke noe på det. I går skulle vi møtes hos henne. På søndag skrev jeg til henne at jeg må jobbe overtid både onsdag og torsdag så jeg lurte på om vi kunne ta det neste helg i stedet. Jeg blir utslitt av den overtid jobbing. Hun svarte at hun var skuffet siden hun hadde handlet inn til den kvelden. Jeg sa beklager og hvis det var viktig for henne så skulle jeg kommer på fredag uansett. Fikk ikke svar på det. Er det ikke rart at voksne folk oppfører seg sånn? Anonymkode: 4ab44...d20 Jo, men det spørs hvor ofte du avlyser eller endrer planer Anonymkode: ad4d0...88f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo, men det spørs hvor ofte du avlyser eller endrer planer Anonymkode: ad4d0...88f Aldri Anonymkode: 4ab44...d20
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Aldri Anonymkode: 4ab44...d20 Ok. Da ville jeg droppet tanker om at hun er egoistisk osv.. Det er tullete. Egoisme har ikke noe med dette å gjøre. Vennen din har rett i å bli lett irritert for avtalebrudd, men hun kunne vektlagt at du forsøkte å rette opp ved å si at du kom likevel osv. Hun kunne også respektert at du blir sliten. Egentlig høres det ut som om at hun ikke prioriterer deg. Det er dårlig gjort. 🙂 Anonymkode: ad4d0...88f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #12 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ok. Da ville jeg droppet tanker om at hun er egoistisk osv.. Det er tullete. Egoisme har ikke noe med dette å gjøre. Vennen din har rett i å bli lett irritert for avtalebrudd, men hun kunne vektlagt at du forsøkte å rette opp ved å si at du kom likevel osv. Hun kunne også respektert at du blir sliten. Egentlig høres det ut som om at hun ikke prioriterer deg. Det er dårlig gjort. 🙂 Anonymkode: ad4d0...88f Hun ringte i går for å få sympati. Var så sliten. Hadde jobbet ekstra i går. Så da hadde hun jobbet Lørdag, Søndag og Mandag. Så hun klarte ikke å gjøre noe i går ettermiddag. Har ingen forståelse for at jeg blir sliten etter 5 dager med jobb pluss ett par dager med overtid Anonymkode: 4ab44...d20
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 Ta opp med henne at hun også må respektere at du blir sliten - si hva du føler. Anonymkode: 27112...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå