Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet mange babyer vil stå opp og starte dagen i 05-tiden. Når begynner de med det? 

Anonymkode: cff75...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle babyer er sånn. Vår er 9 mnd, og sover mellom kl 19.30/20.00 til rundt kl 07. Har kun et par unntak med at han har våknet rundt 05/05.30. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine to har vært der. Eldstemann stod opp 6 fra 1-2 år, yngstemann er 1,5 og våkner en gang mellom 6.30 og 7.30

Anonymkode: 541b6...bc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt av og på siden fødsel… i starten(den første perioden med våken kl 5) kunne han sovne igjen i 6-tida og sove på oss ei stund da, men da hadde han vært våken en time fra kl 5

Anonymkode: 4cce4...a5f

Skrevet

mine har aldri vært sånn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er 9 mnd og ligger som regel til 8.30. Tydeligvis B-menneske denne babyen, for han nekter å sovne tidlig.

Anonymkode: 0ec08...932

• Liker 1
Skrevet

Ikke sånn her heller, sover stort sett til kl 8-10. Baby er snart ett år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke inntrykk av at babyer nødvendigvis pleier å starte dagen tidlig, vår våknet bare for amming så tidlig og ny lur igjen. Men småbarn er verre, vår på snart 3 våkner mellom 5-7. Hun har tidligere pleid å våkne mellom 7-8 så syntes det er litt unødvendig å stå opp så tidlig 🙈

Anonymkode: 29bb2...ace

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine fire babyer har vært morgenfugler, men så har jeg heller aldri lagt dem kl 19, men ofte nærmere 21 på kvelden. Synes alltid det er så merkelig når folk klager over at ungen våkner tidlig, og så viser det seg at de legges kl 19.00 på kvelden eller før. Ikke rart ungen våkner kl 5-6 da, all den tid de får de 10-11 timene med søvn de trenger… 

Anonymkode: 718cb...04e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen av mine fire babyer har vært morgenfugler, men så har jeg heller aldri lagt dem kl 19, men ofte nærmere 21 på kvelden. Synes alltid det er så merkelig når folk klager over at ungen våkner tidlig, og så viser det seg at de legges kl 19.00 på kvelden eller før. Ikke rart ungen våkner kl 5-6 da, all den tid de får de 10-11 timene med søvn de trenger… 

Ofte så er det dessverre slik at småbarn våkner enda tidligere dersom de blir lagt for sent på kvelden, så det hjelper ikke nødvendigvis å legge de senere på kvelden.

TS: her våknet babyen sent frem til han ble 11 måneder, da begynte 2 år med lange perioder hvor han var klar for dagen kl 4.30.  

Anonymkode: e25f4...653

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine startet dagen kl 5-5.30 mellom 6-18 mnd. Før og etter sov de til ca 7.30-8

Anonymkode: 52a85...f55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, hadde det bare vært så enkelt så hadde alle gjort det 🙈  Anbefalinger om leggetid kommer fra fagfolk som forsker på dette. 

https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/?page=2

Anonymkode: 29bb2...ace

• Liker 4
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi prøvde ALT.

Nå er ungen 7,5 år og våkner 06.

Men det er tross alt mye bedre enn femhundre ganger fra leggetid og så vil opp kl 04.30 🙈

Vi tok ham aldri opp kl 04.30, bare sånn før noen drar den «jammen jammen».

Tror han har sovet til kl 07 sånn 2 ganger, den ene gangen pga sykdom og lang vpkentid på natt 😐

AnonymBruker
Skrevet

Mine har vært tidlig på an i alderen 6-24 mnd. 

Anonymkode: e9a7d...909

AnonymBruker
Skrevet

Fra rundt 8-9 måneders alder og fram til 2-3 år.

Anonymkode: c623d...568

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår begynte med det da hun var 2. Før det sov hun alltid til 9.

Anonymkode: 3e12b...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Her prøvde de seg. Men hos oss er det natta kl 05. 

Anonymkode: 2b58a...324

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde en periode med 4:30-5 da han var ti måneder, men vi var veldig nøye på å ikke ta han ut av senga før 6, så det ga seg på noen uker. Har begynt igjen nå når han er to og et halvt, og nå er det verre.

Anonymkode: 0d339...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har babyen i huset startet dagen 4.30 i 2-3 mnd trur eg😅 Legges kl 18.30 og sovner nokså kjapt etterpå. Tuller litt om kvelden om dagen så kl blir plutselig 20/21 før han sovner. Opp kl 4.30 likevell🙈 Er snart 9 mnd.

Storesøster var akkurat lik. Begynte i 4-5 mnds alder med å starte morgenen i 4.30 tiden. Holdt på med det til hun var ca 4 år😬

Anonymkode: f6035...73a

Skrevet

Min stod gradvis tidligere opp fra ca 2-3 mnd. Stod lenge opp fra 04:30- 05:00. De par siste mnd står han opp mellom 06:00-06:30, snart 3 år.  

Hjalp ikke å legge verken tidligere eller senere, han våknet til  bestemte klokkeslett uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...