AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Jeg har 6 uker igjen til termin, og har en vag følelse av at babyen kommer til å komme før tida. Det handler vel om murringer i livmora, nervesmerter når jeg går, at magen er blitt veldig stor, at babyen bare åler seg, men også en ubestemmelig følelse av at den skal komme snart. Er det andre som har hatt denne følelsen, og stemte det? Anonymkode: 966a2...ccf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Samme følelse denne gangen, og jeg har fortsatt 9 uker igjen til termin. Veldig ubehagelig følelse, og jeg har vært flere ganger på føden med falsk alarm. Håper jeg kommer meg til uke 35 i hvert fall. Anonymkode: d1b9d...621
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Jeg hadde det med første barn. Litt fordi det kjentes uvirkelig at alt skulle gå helt bra, og litt fordi mormoren min fødte prematurt og jeg er like liten og lav som henne og forestilte meg at det var en sammenheng. Da var jeg redd babyen skulle komme veldig tidlig, og lettet da terminperioden nærmet seg. Hun ble født et par dager før termindatoen. Med nr. to hadde jeg noe som lignet på de første riene fra første fødsel innimellom, samt små blødninger fra uke 30. Da trodde jeg egentlig at jeg skulle føde et par dager før termindatoen igjen. Men hver gang disse maseriene, eller hva det var, kom, trodde jeg fødselen startet. Babyen ble født 40+4. Anonymkode: e3e08...744
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Hadde den følelsen med første. Mye kynnere og modningstegn. Fødte uke 36. Anonymkode: cb015...26a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Hadde den følelsen i begge svangerskapene mine. Veldig mye kynnere fra ganske tidlig med begge to. De er født 3 uker og 5 uker før tiden . Anonymkode: 04525...9b6
Kenelz Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Hadde samme følelsen, men ble født etter terminen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Fødte en mnd for tidlig med første, hadde ingen tegn eller følelse på forhånd. Med nr hadde jeg en sterk følelse av tidlig fødsel helt fra jeg ble gravid. Fødte en mnd for tidlig da også. Anonymkode: 0ed33...9fc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Jeg hadde også en følelse av det på grunn av murringer, sterke kynnere og nedpress i tillegg til at jeg fikk beskjed av jordmor at babyen var såpass stor at hun trodde han ville komme tidlig, men han kom 4 dager etter termin. Anonymkode: d2e2f...8b2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Har hatt den følelsen med alle 3 barna mine, har blitt født i uke 36-37. Anonymkode: bbf2d...100
Cyndaquil Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Hadde den følelsen og fallhøyden når man da gikk over termin, og hele 13 dager over tiden var stor. Var så trist og lei meg. anbefaler alle å ikke tenke at den kommer før tida, og heller bli positivt overrasket om den gjør det 😊 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Hadde følelsen sist selv om alle sa at førstegangs går som regel over tida. Hadde mye kynnere gjennom svangerskapet og Hadde noen dager med mensmurringer før jeg fødte 39+0. Er 35+4 nå og er nok litt for mentalt innstilt på å føde før termin denne gangen også. Utrolig varmt og tungt om dagen så håper han snart legger seg til rette så det blir lettere å puste. Anonymkode: 659ec...aa6
Arkana Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Jeg hadde den følelsen med nr 2. Hadde massevis av kynnere og nedpress hele tredje trimester. Han ble ikke født for tidlig, men faktisk en uke senere enn nr 1. Jeg måtte settes i gang på termindato, så hvem vet når han ville valgt å komme ut på egen hånd.
Anjatapinjata Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Hadde samme følelsen, ble født fem dager etter termin 😅
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Hatt samme følelsen med begge. Med første sa jeg 35+0 at denne venter ikke til termin og var 100% sikker. Hun kom 35+6. Med andremann sa magefølelsen det samme, men han kom enda tidligere enn jeg så for meg. 33+0. Anonymkode: bc958...37a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Jeg var helt sikker på at jeg kom til å føde prematurt pga alle modningstegn som kom tidlig, men jeg fødte på termin(40+3). Anonymkode: 70fa4...eb0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Er det første baby eller har du født tidligere? Alle mine babyer har kommet i uke 39-40, ganske nært termin. Men for hver baby har jeg fått flere modningstegn. Med tredje var jeg sikker på at fødselen var i gang allerede i uke 35-36, men han var den som ble født sist i forhold til termin. Var grusomt å gå rundt med kynnere som føltes som rier og nedpress fra helvete i flere uker. Anonymkode: 34588...f3e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det første baby eller har du født tidligere? Alle mine babyer har kommet i uke 39-40, ganske nært termin. Men for hver baby har jeg fått flere modningstegn. Med tredje var jeg sikker på at fødselen var i gang allerede i uke 35-36, men han var den som ble født sist i forhold til termin. Var grusomt å gå rundt med kynnere som føltes som rier og nedpress fra helvete i flere uker. Anonymkode: 34588...f3e Er min første baby, så jeg aner jo egentlig ikke hvordan det føles før fødsel! Har ikke hatt så mye kynnere (som jeg har merka), så det taler kanskje mot at den kommer tidlig.. men kjenner det jeg tror er nedpress veldig ofte (men ikke hele tiden), i hvertfall en trykkende følelse i kjønnslepper, klitoris,blære og livmorhals og føles som det presser veldig på til tider. Men tror den driver og snur seg mye fortsatt. Håper den snur seg med hodet ned snart! Har ofte murringer nederst i magen når jeg legger meg på kvelden. Har også fått kommentarer på at magen er ganske langt ned, at det ser ut som jeg skal føde snart, men det er jo sikkert kommentarer som mange får! Men interessant at såpass mange her fødte før tida når de følte det på seg! Anonymkode: 966a2...ccf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Cyndaquil skrev (16 timer siden): Hadde den følelsen og fallhøyden når man da gikk over termin, og hele 13 dager over tiden var stor. Var så trist og lei meg. anbefaler alle å ikke tenke at den kommer før tida, og heller bli positivt overrasket om den gjør det 😊 Positivt overrasket? Ønsker jo ikke å føde før termin. Det er jo absolutt ikke det beste for babyen. Personlig er jeg livredd for prematur fødsel. Anonymkode: d1b9d...621 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 Hadde følelsen av at jeg kom til å føde flere uker før termin. Nå nærmer datoen seg med stormskritt, så der slo magefølelsen feil gitt! Trodde også jeg var gravid med tvillingjenter, som viste seg å være en gutt, så har vel egentlig sluttet å høre så veldig på den magefølelsen 😅 Anonymkode: ec50f...574 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 Eg trudde eg kom til å føde før termin fordi eg var full av vann, høgt blodtrykk, svimmel, nedpress, kynnere. I uke 35 følte eg at barnet var mellom beina. Var hyppig til kontroll, spontan vannavgang i uke 36. Anonymkode: 0688d...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå