Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

Jo jeg kunne godt vært venner med en kvinne, synes de er mye mer interressante enn menn...bare det at det ikke funker!!🙄 Ganske fortvilt egentlig!!  Er hun en interressant person...blir det sexuelle følelser..minst 1 vei🤭 er hun ikke interressant gidder jeg ikke snakke med henne..samme gjelder menn ..og jeg er ikke helt borte på smalltalk:)...men med kjedelige mennesker av begge kjønn går jeg altså videre...

samme her går mye bedre sammen med mannfolk enn damer... fått litt venninne fobi etter å ha blitt forlatt omtrent av alle og følte de aldri vil deg det beste og de baksnakker deg og rotter seg sammen osv osv ..nei gidder ikke... mannfolk så kan man få høre man er en idiot og så er man ferdig med det. ..easy picy...

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du misforstår nok relasjonen deres. At dere er overfladiske "venner" ja, men ikke ekte vennskap.

Hvordan vet du hva "vennen" tenker om deg? Drømmer om å ha sex med deg for eks, tar sjansen om den skulle by seg.

Anonymkode: 223c1...f5f

Det der er jo ikke noe som er eksklusivt i mann-kvinne-vennskap heller. Jeg har mannlige venner som er "biseksuell light" og godt kunne tenkt seg å ha sex med én eller flere av gutta i gjengen - så lenge de slipper å foreslå det selv, selvfølgelig, for det er litt av et minefelt.

Anonymkode: 09100...86e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det der er jo ikke noe som er eksklusivt i mann-kvinne-vennskap heller. Jeg har mannlige venner som er "biseksuell light" og godt kunne tenkt seg å ha sex med én eller flere av gutta i gjengen - så lenge de slipper å foreslå det selv, selvfølgelig, for det er litt av et minefelt.

Anonymkode: 09100...86e

Er nok veldig få menn som drømmer om det :) Om du sammenligner kvinne og mann...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du misforstår nok relasjonen deres. At dere er overfladiske "venner" ja, men ikke ekte vennskap.

Hvordan vet du hva "vennen" tenker om deg? Drømmer om å ha sex med deg for eks, tar sjansen om den skulle by seg.

Godt gift betyr ingenting i denne sammenheng, nok av utroskap der ute. Menn og kvinner er dyr, sexdyr. Som har sex som den sterkeste drift, en mann trenger ikke en kvinne til noe annet. Mannen er jeger, et selvstendig individ. 

Kvinner og menn er såpass forskjellige at man ikke passer sammen i heletatt, gjennomsnittlig :) 

Å, ja...beklager at du kjenner mine folk bedre enn meg. Glemte at KG er full av folk som tror de vet alt om det andre skriver om i sine innlegg. Det er jo direkte arrogant av deg å tro at du vet bedre enn meg hvordan disse relasjonene er, og fungerer. Jeg har ikke misforstått noe som helst, men ikke alle er like kyniske, sexfikserte og lite reflekterte, heldigvis. 

Du får tro hva du vil, jeg vet om mange ekte vennskap mellom folk av motsatt kjønn, og det er verken sex eller utroskap med i bildet.

Anonymkode: 44646...6f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nå ble jeg egentlig litt skuffet. Har fått et ganske godt inntrykk av @ABM i mange tråder her, men når du skriver at du ikke forstår at menn har samtaler med kvinner de ikke har mulighet til å ha sex med, så føyer du deg jo rett inn i rekken av resten av mannssjåvinistene her inne. Kvinner er bare et hull å putte penis inn i, samtaler med dem er et nødvendig onde for å oppnå det.

Jeg har mange mannlige venner, og det har aldri vært noe seksuelt mellom oss. Har alltid vært en av gutta, da jeg har andre interesser enn mange damer, og sikkert også har en væremåte som blir mer kompis enn potensiell kjæreste. Min yngste sønn har veldig mange jentevenner, og de har han hatt i årevis. De har til og med bodd i kollektiv sammen, uten at det ble verken seksuelt eller romantikk ut av det. 
Han skifter dame temmelig ofte, men venninnene består.

Flere av venninnen mine, som før øvrig er godt gift,  har også mannlige venner de omgås uten at det skaper noen problemer for noen. Så, det går an for mange, selv om du ikke klarer det.

Anonymkode: 44646...6f0

Nei da misforsto du problemstillingen..mulig jeg har ordlagt meg dumt. Saken er denne,:

Jeg gidder kun prate med kvinner ( og menn) jeg finner interressante...og har absolutt INGEN sexuelle baktanker når jeg....eller kvinnen tar kontakt..,,

Noen av disse kontaktene blir mer langvarig enn andre...Og det er da det ender i sex..eller brudd! Og det er fordømt kjedelig egentlig!!

Alt skal heller ikke på min kappe....jeg har spilt dum mer enn en gang får å unngå en klein situasjon...(mødre til barnas venner)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har to kamerater som jeg aldri kunne tenke meg å ha sex med eller få romantiske følelser for . Vi har vært gode venner i mange år, og det har aldri vært en tiltrekning fra noen sin side.

Anonymkode: e668e...5e4

...som du vet om.

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (8 timer siden):

De siste ti årene har jeg vært kun venn med en gammel eks (sist vi var kjærester var i 1996). Vi tok opp kontakten igjen, begynte å treffes to-tre ganger i året og omgås som venner. Tar et par øl, snakker.

Vi har i løpet av disse ti årene verken klina eller hatt sex. Han har via tekstmelding skrevet at han ikke hadde hatt noe i mot å ha det, sant nok, men han har aldri tatt noe initiativ eller forsøkt seg på noe, ikke lagt an på meg eller noe. Og bra er jo det, så vi kan fortsette å bare omgås som venner!

Så vi er bare venner.

Ikke bare venner. Han hadde gjerne pult deg hvis du hadde vært villig. Altså er det ikke bare et vanlig vennskap fra hans side.

• Liker 3
Skrevet (endret)
jabx skrev (16 minutter siden):

Ikke bare venner. Han hadde gjerne pult deg hvis du hadde vært villig. Altså er det ikke bare et vanlig vennskap fra hans side.

Hva mener du? Han er ikke interessert i meg på "den" måten (det vet jeg, for han har antydet det) for noe forhold eller noe sånt.

Men som  menn flest kunne han tenkt seg sex uansett hva han føler for meg, er det det du sier?

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere mannlige venner, som jeg vanligvis har møtt gjennom jobb. 

Skal jeg som bifil egentlig ikke ha NOEN venner da, siden jeg i teorien kan utvikle følelser eller tiltrekkes av alle kjønn? Det blir jo for dumt. Og ensomt. 

Anonymkode: 33342...502

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det går helt fint å ha venner av motsatt kjønn. Venner av partner, kollegaer som blir til vennskap osv. 

Anonymkode: a5374...ece

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (På 3.7.2021 den 20.58):

Hva mener du? Han er ikke interessert i meg på "den" måten (det vet jeg, for han har antydet det) for noe forhold eller noe sånt.

Men som  menn flest kunne han tenkt seg sex uansett hva han føler for meg, er det det du sier?

Sitat: "Han har via tekstmelding skrevet at han ikke hadde hatt noe i mot å ha det, sant nok"

Du sier det jo selv.

• Liker 1
Skrevet
jabx skrev (19 timer siden):

Sitat: "Han har via tekstmelding skrevet at han ikke hadde hatt noe i mot å ha det, sant nok"

Du sier det jo selv.

Ja, det ja, men jeg tenkte på det du skriver om at "Altså er det ikke bare et vanlig vennskap fra hans side."

Det virket som du mente han faket vennskap i ti år fordi han gikk og ventet på sjansen til sex. Altså.... er menn så utholdende hvis de tror det vanker sex i andre enden?

AnonymBruker
Skrevet

Artig tråd. Overraskes over at en drøss folk fortsatt ikke forstår at det å ligge sammen ikke trenger å endre eller bety noe som helst.

Herreguud så folk kompliserer alt for seg selv.

Anonymkode: 57644...fac

Skrevet
ABM skrev (På 3.7.2021 den 16.48):

Nei da misforsto du problemstillingen..mulig jeg har ordlagt meg dumt. Saken er denne,:

Jeg gidder kun prate med kvinner ( og menn) jeg finner interressante...og har absolutt INGEN sexuelle baktanker når jeg....eller kvinnen tar kontakt..,,

Noen av disse kontaktene blir mer langvarig enn andre...Og det er da det ender i sex..eller brudd! Og det er fordømt kjedelig egentlig!!

Alt skal heller ikke på min kappe....jeg har spilt dum mer enn en gang får å unngå en klein situasjon...(mødre til barnas venner)

Synes du absolutt alle interessante kvinner er tiltrekkende også? Eller vil du ligge med noen til tross for manglende fysisk attraksjon så lenge de er interessante å snakke med? Synes det høres helt rart ut. Kan strekke meg til at vennskap med noen man både har god kjemi med og er tiltrukket av potensielt kan være vanskelig... Men personlig finnes det en haug med mennesker jeg liker å prate og gjøre ting med, som jeg ikke er tiltrukket av, og dermed ikke vil ha sex med heller. 

Gjest Plommetre
Skrevet
ABM skrev (På 3.7.2021 den 11.41):

En mann og en kvinne kan aldri være bare venner!..Hver eneste gang jeg har prøvd det ender det i sex..eller brudd.. 

Som jeg ser det er naturen og biologien nådeløs! Finnes det heterogene mennesker som er impotente nok til å ha venner på tvers av kjønnsbarrieren?....eller er slike "vennskap" en illusjon kvinner har?

Akkurat det spørst. Jeg mener at det er viktig å snakke i sammen om man er usikker når det gjelder å være venner med ett annet skjønn. 🙃

Jeg og en som jeg jeg har jobbet med har måttet snakket om hva vi ønsker siden jeg har likt fyren med følelser 🙃En annen fyr som jeg jobber med har misforstått min intensjon og det blei ett hekkan for min del. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fleire kvinnelege venninner og må oppriktig talt sei at eg trivast i deira selskap. Blir heilt andre samtalar og interaksjon med dei enn med mine kameratar. Og det er ingen seksuell spenning mellom oss, kun vennskapleg sosial trivsel.

Men det er klart at eg tilbringer meir tid med dei når vi begge er single.

Anonymkode: c533e...37e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn. Vi "klikker" ekstremt godt sammen. Vi har veldig like interesser, veldig lik humor, veldig like verdier og en ekstremt lik bakgrunn i livet og har hatt omtrent de samme utfordringene. Kunne det vært noe romantisk? Ja, det hadde sikkert vært sjukt bra. Men vi er veldig lykkelig gift på hver vår kant og trives godt med det, vennskapet er like sterkt og givende uansett og jeg føler meg bare veldig heldig som har en så god venn som forstår meg. Det går helt fint å ikke kline med han på fest eller det som verre er.

Anonymkode: 0c004...364

• Liker 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 12.06):

Jeg har tre veldig gode guttevenner. Vi er alle single akkurat nå, forresten. Jeg kunne aldri i min villeste fantasi, rørt noen av dem. To av dem har jeg kjent siden vi gikk i bhg sammen. Vi har opplevd alt sammen, 13 år på skole ilag, russetid, først fylla ++. Det har aldri skjedd noe og det kommer aldri til å skje noe heller, ever. 

Anonymkode: 2c9ca...7ba

Det er ditt ståsted. Hadde vært spennende å høre hva gutta hadde sagt

Anonymkode: 47e26...e81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 12.31):

Jeg har en venn. Vi "klikker" ekstremt godt sammen. Vi har veldig like interesser, veldig lik humor, veldig like verdier og en ekstremt lik bakgrunn i livet og har hatt omtrent de samme utfordringene. Kunne det vært noe romantisk? Ja, det hadde sikkert vært sjukt bra. Men vi er veldig lykkelig gift på hver vår kant og trives godt med det, vennskapet er like sterkt og givende uansett og jeg føler meg bare veldig heldig som har en så god venn som forstår meg. Det går helt fint å ikke kline med han på fest eller det som verre er.

Anonymkode: 0c004...364

Men dersom ekteskapet til en eller begge hadde skrantet kunne det fort oppstått romantiske følelser? Svaret er ja. Det er alltid en sjanse for romantisk tiltrekning med mindre man er gay

Anonymkode: 47e26...e81

Skrevet

Blir helt dårlig av å lese kommentarene her! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...