Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann og en kvinne kan aldri være bare venner!..Hver eneste gang jeg har prøvd det ender det i sex..eller brudd.. 

Som jeg ser det er naturen og biologien nådeløs! Finnes det heterogene mennesker som er impotente nok til å ha venner på tvers av kjønnsbarrieren?....eller er slike "vennskap" en illusjon kvinner har?

AnonymBruker
Skrevet

Om du har vokst opp med personen som venn eller hen er en venn av en av dine venner eller familie så går det. Tror det blir som du beskriver fordi du eller hun alltid hadde baktanker med vennskapet, eller en viss tiltrekning mot personen. Kvinner og menn kan være venner.

Anonymkode: cdd71...96e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kamerater som jeg aldri kunne tenke meg å ha sex med eller få romantiske følelser for . Vi har vært gode venner i mange år, og det har aldri vært en tiltrekning fra noen sin side.

Anonymkode: e668e...5e4

• Liker 11
Skrevet

Litt pessimistisk utgangspunkt. Det går, men man kommer aldri bort fra at det kan bli seksuelle spenninger og / eller romantiske følelser. Og når de ikke er gjensidig kan det bli sårt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og bestevennen min er mann. Vi har kjent hverandre siden tenårene og har hengt sammen siden da. Det har aldri vært noen følelser eller kåthet mellom oss. Da vi var yngre og gikk mye ut på byen med andre kunne vi også sove i samme seng uten at det var noe interesse av at det skulle skje noe. Vi er over 30 nå, han har kone og barn og jeg er gudmor til alle de tre barna hans. En gutt/mann og jente/kvinne som er bestevenner har et bror/søster forhold, og da skjer det selvfølgelig ikke noe seksuelt og ikke utvikler man romantiske følelser for hverandre. Det er et vennskap, og kun det. 

Anonymkode: baaf5...451

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har menn i livet mitt som jeg kun ser på som venner, det finnes ingen seksuell kjemi i det hele tatt. 

Selv om intensjonen er at man kun skal være venner så er det jo vanskelig om alt klaffer og det er en kjemi der. Jeg tror det er vanskelig å skulle slippe noen helt inn uten at det blir følelser involvert. 

Anonymkode: 54f41...dac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede vet at det ikke går hvorfor utsetter du deg for det samme igjen og igjen? Hadde det ikke da bare vert lettere å få seg en mannlig kompis istedenfor? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre veldig gode guttevenner. Vi er alle single akkurat nå, forresten. Jeg kunne aldri i min villeste fantasi, rørt noen av dem. To av dem har jeg kjent siden vi gikk i bhg sammen. Vi har opplevd alt sammen, 13 år på skole ilag, russetid, først fylla ++. Det har aldri skjedd noe og det kommer aldri til å skje noe heller, ever. 

Anonymkode: 2c9ca...7ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om intensjonen er at man kun skal være venner så er det jo vanskelig om alt klaffer og det er en kjemi der. Jeg tror det er vanskelig å skulle slippe noen helt inn uten at det blir følelser involvert. 

Neida. Er man ikke tiltrukket av hverandre, så kan man helt fint være bestevenn med en av motsatt kjønn. Det er jo nettopp det at kjemien er riktig som gjør at man blir gode venner. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

De siste ti årene har jeg vært kun venn med en gammel eks (sist vi var kjærester var i 1996). Vi tok opp kontakten igjen, begynte å treffes to-tre ganger i året og omgås som venner. Tar et par øl, snakker.

Vi har i løpet av disse ti årene verken klina eller hatt sex. Han har via tekstmelding skrevet at han ikke hadde hatt noe i mot å ha det, sant nok, men han har aldri tatt noe initiativ eller forsøkt seg på noe, ikke lagt an på meg eller noe. Og bra er jo det, så vi kan fortsette å bare omgås som venner!

Så vi er bare venner.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Er man ikke tiltrukket av hverandre, så kan man helt fint være bestevenn med en av motsatt kjønn. Det er jo nettopp det at kjemien er riktig som gjør at man blir gode venner. 

Ser den, men det er jo ett sjansespill da. Jeg tror det er vanskelig å bestemme seg på forhånd om at jeg ikke kommet til å få sånne følelser for personen. Kanskje noen kan bare bestemme seg for hva de skal føle, men jeg får det ikke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv kvinne og jeg har hatt venner jeg aldri kunne tenkt meg å ha et seksuelt forhold til, men jeg har dessverre alltid opplevd at de har hatt et ønske om noe mer enn bare vennskap. 

Anonymkode: 75e08...470

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser den, men det er jo ett sjansespill da. Jeg tror det er vanskelig å bestemme seg på forhånd om at jeg ikke kommet til å få sånne følelser for personen. Kanskje noen kan bare bestemme seg for hva de skal føle, men jeg får det ikke til. 

Jeg tror det er helt tilfeldig. Noen mennesker blir man bare veldig gode venner med, uavhengig av kjønnet til personen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som hevder dere kan være venner med motsatt kjønn, hvordan er det hvis vennen din har alle kvaliteter du ser etter i en potensiell partner? Det vil si et tiltrekkende utseende som du liker svært godt, samt felles interesser og mål i livet? Jeg kan også være venner med menn, men da må de være mindre tiltrekkende og ikke den typiske personen jeg kunne vært i forhold med. Har dessverre erfart at venner jeg har hatt, slettes ikke er mine venner men har ønsket noe mer. Så de jeg kun har hatt vennskap med av et annet kjønn har vært homofile. Alle heterofile har det gått feil med...  

Anonymkode: eb888...5eb

Skrevet

Selvfølgelig kan det gå helt fint. Mange eksempler på det.

Du får ta det som et kompliment @ABM, hvis du er så tiltrekkende at venninnene dine ikke greier holde fingrene av fatet ;) Neida, men litt seriøst også - når det oppstår slike spenninger så velger man jo hva man ønsker å gjøre med det. Jeg har mannlige venner jeg aldri ville hoppet til sengs med av den enkle grunn at jeg ikke ville risikert vennskapet. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mulig. Men på et eller annet tidspunkt vil mannen uansett få en idé om at han kunne tenkt å ligge med deg. Er min erfaring. Han prøver seg  får nei, går videre som bare venner. Kan også skje i motsatt fall selvfølgelig at damen vil ha mannen. Tror likevel at damer fint kan ha en mannlig venn uten å noen gang tenke tanken, mens menn alltid vil tenke det på et tidspunkt.

Anonymkode: 24e7e...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har mange mannlige venner. Triksene: finn mannlige venner som har dame eller lett får seg ONS - ikke menn som er desperate etter sex, samme hva. Og så må du være stygg selv. Uslåelig kombinasjon.

Anonymkode: 09100...86e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere som hevder dere kan være venner med motsatt kjønn, hvordan er det hvis vennen din har alle kvaliteter du ser etter i en potensiell partner? Det vil si et tiltrekkende utseende som du liker svært godt, samt felles interesser og mål i livet? Jeg kan også være venner med menn, men da må de være mindre tiltrekkende og ikke den typiske personen jeg kunne vært i forhold med. Har dessverre erfart at venner jeg har hatt, slettes ikke er mine venner men har ønsket noe mer. Så de jeg kun har hatt vennskap med av et annet kjønn har vært homofile. Alle heterofile har det gått feil med...  

Valg av partner er ikke et logisk valg for min del, men basert på følelser, energi og kjemi. Så selv om en mannlig venn er tiltrekkende og vi har like interesser/mål så betyr det ikke at jeg vil ha mer enn vennskap. Har opplevd å ha mannlig venn som jeg i utgangspunktet ikke ville blitt tiltrukket av og der det heller har vært litt ulikheter i meninger osv, men der jeg har blitt tiltrukket av personlighet og kjemi. 

Anonymkode: 24e7e...c7c

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig kan det gå helt fint. Mange eksempler på det.

Du får ta det som et kompliment @ABM, hvis du er så tiltrekkende at venninnene dine ikke greier holde fingrene av fatet ;) Neida, men litt seriøst også - når det oppstår slike spenninger så velger man jo hva man ønsker å gjøre med det. Jeg har mannlige venner jeg aldri ville hoppet til sengs med av den enkle grunn at jeg ikke ville risikert vennskapet. 

Ha,ha, jo takk!  ..men det er jo ikke alltid venninnene som ikke klarer holde fingrene av fatet da .....det er jo like ofte meg!😅 Men jeg venter ikke i årevis da...så vennskapene trenger ikke bli veldig langvarig...for å si det sånn..

Skrevet

Godt poeng, men det ligger jo ikke nødvendigvis til rette for et forhold likevel. En mann kan være godt etablert i langvarig forhold med felles barn, for eksempel. Man kan jo muligens lykkes med å få ham om man ønsker det likevel, men ikke uten å påføre ham, folk han er glad i og deg selv mye smerte på veien. Eller at alt du nevner er på plass, men du likevel ikke har de helt rette følelsene for noe langvarig, da er det ikke verd å risikere et godt vennskap for noen ligg. Jeg har mannlige venner i begge kategorier. 

Oppsummert så følger man vel ikke alle sine lyster av hensyn til andre, seg selv og hva som er det beste på sikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...