Gjest Stwo Skrevet 3. juli 2021 #41 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veganisme har mye felles med fanatiske religioner som Islam og konservativ kristendom, det er ekstremt, dominerende og de ønsker å bestemme over andre som ikke deler deres livssyn. De ser jo også på normale mennesker som en fiende som helst burde vært utslettet. Anonymkode: 09327...776 Haha, hvor har du dette i fra? De veganerene jeg kjenner er fredelige mennesker. Selv har jeg aldri prøvd å prakke på noen mitt valg, men har likevel møtt på mye aggressivitet fra folk som ikke er veganer selv. De tar mitt valg veldig personlig og jeg lurer litt på hva det kommer av.
Gjest theTitanic Skrevet 3. juli 2021 #42 Skrevet 3. juli 2021 Helt idiotisk. Å fokusere på veganisme er aldeles gratis. Dette er som om jeg skulle fått støtte til å drømme kreative drømmer istedenfor drømmer om hverdagssituasjoner, fordi kreative drømmer fremmer psykisk helse og jeg vil formidle dette til resten av samfunnet.
Gjest Stwo Skrevet 3. juli 2021 #43 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går sikkert bra for dem. Jeg bruker å kaste søppel ut av bilvndu når jeg er på road trips. Det er mye enklere enn å samle søppel i bilen, og jeg har alltid gjort det. Jeg vet mange vil mislike det, men jeg må si jeg ikke bryr meg. Kommer til å fortsette gjøre det til jeg dør som 90-åring. Jeg tenker at man har noen saker man bryr seg om, og andre ting gir man abre litt faen i. Jeg bryr meg for eks ikke om miljø og forsøpling. Det er ikke en sak jeg bryr meg om Anonymkode: 11c6a...b92 Når jeg ser folk som gjør det så lurer jeg på hva de feiler.
Dolce Skrevet 3. juli 2021 #44 Skrevet 3. juli 2021 Bare jeg som lurer på hva som er forskjellen mellom en vegansk vielse og en ikke-vegansk vielse? Jeg har aldri vært i en vielse som har involvert hverken kjøtt eller grønnsaker. 2
Gjest Stwo Skrevet 3. juli 2021 #45 Skrevet 3. juli 2021 Honey Dew skrev (2 timer siden): Du, det går an å ha to tanker i hodet samtidig. At en er i mot veganisme, betyr ikke at en synes at måten andre sekter driver på er greit. Hvordan er det mulig å være i mot veganisme?
Gjest Stwo Skrevet 3. juli 2021 #46 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går sikkert bra for dem. Jeg bruker å kaste søppel ut av bilvndu når jeg er på road trips. Det er mye enklere enn å samle søppel i bilen, og jeg har alltid gjort det. Jeg vet mange vil mislike det, men jeg må si jeg ikke bryr meg. Kommer til å fortsette gjøre det til jeg dør som 90-åring. Jeg tenker at man har noen saker man bryr seg om, og andre ting gir man abre litt faen i. Jeg bryr meg for eks ikke om miljø og forsøpling. Det er ikke en sak jeg bryr meg om Anonymkode: 11c6a...b92 Helt ærlig så tenker jeg hva slags griser er det der, men så retter jeg meg selv og tenker huff stakkars griser de er mye mer renslige enn de tarvelige menneskene der.
FryNor Skrevet 3. juli 2021 #47 Skrevet 3. juli 2021 Charlie Amberson skrev (6 minutter siden): Har ennå ikke hørt om veganere som kriger for et kalifat grunnlagt på terror og slavehandel. Her er en veganer som ble dømt til 7 mnd fengsel fordi hun støttet et islamsk terrordrap på en slakter, en venstrevridd aktivist ble også dømt for å støtte drapet på en politimann som ble drept av en muslim. Veganere, islamister og venstresiden har mye til felles. Dette er sikkert drømmen for MDG og andre fanatikere. https://www.dw.com/en/french-vegan-handed-suspended-sentence-for-pro-terror-facebook-post/a-43191297 2
Pippi Lotta Skrevet 3. juli 2021 #48 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Veganisme har mye felles med fanatiske religioner som Islam og konservativ kristendom, det er ekstremt, dominerende og de ønsker å bestemme over andre som ikke deler deres livssyn. De ser jo også på normale mennesker som en fiende som helst burde vært utslettet. Anonymkode: 09327...776 Det finnes nok noen ekstreme veganere men de har jeg aldri møt. Derimot har alle veganere jeg har møt vært så drit lei og forsvare sine valg mot provoserte kjøtt spissere at de ungår og snake om mat og veganisme så lenge det går. Jeg tror misjonerende veganere er ekstremt sjeldne! 3
Gjest Sirisiri10 Skrevet 3. juli 2021 #49 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Blomsterpotta skrev (7 timer siden): Jeg hadde vært imot dyremishandling og tortur. Jeg spyr ved tanken på å spise katt, hund osv. Det kjøttet byr meg imot enda jeg aldri har smakt det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor veganere skal få statsstøtte fordi de kaller dette ett livssyn? Det er jeg helt imot. Antar du er veganer siden du kan skrive det innlegget. Fortjener du statsstøtte av den grunn? Det er jo akkurat det jeg mener, man spiser dyr man ser på som mindre verdt. De er det ikke så "farlig" med. Hadde det vært mer vanlig å spise hund og katt hadde veganere fått lang mer støtte fra befolkningen. Nei, ikke veganer, men spiser plantebasert og sjeldent gang kjøtt hvis jeg får det servert borte. Man trenger på ingen måte å være veganer for å skrive noe sånt. Man trenger heller ikke å være veganer for å ikke spise kjøtt. Så klart faller vegansime under livssyn. Definisjon livssyn: Livssyn er en overordnet, felles og egen benevnelse om det menneske tror om livet og verden, om det finnes noen høyere makt eller ikke, hvilken etikk man bør leve etter. Et livssyn inneholder synsmåter innen tre områder: virkelighetsoppfatning, menneskesyn og verdioppfatning. Virkelighetsoppfatning er en oppfatning om hvordan man kan få kunnskaper om verden (en epistemologi). Livssyn omfatter også spørsmål om hvordan vi mennesker bør leve (for eksempel gjennom åpenbaring, fornuft, erfaring og sjeldne ganger logikk), og et syn på mennesket og oppfatninger om hva som er riktig og galt, godt og ondt (en etikk)." https://no.m.wikipedia.org/wiki/Livssyn Veganisme er en filosofi og et livssyn basert på at man i størst mulig grad unngår å utnytte, skade eller gjøre vold på andre levende vesener. https://snl.no/veganisme Om generelt veganer fortjener statsstøtte aner jeg ikke, men har ingen verdens ting i mot det så lenge de oppfører seg. Er ikke det verste staten kan sponse litt med. Endret 3. juli 2021 av Sirisiri10
Blomsterpotta Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #50 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Du svarte ikke på spørsmålet mitt im hva statsstøtte til veganere vil hjelpe for? Er det for å spre propaganda i media? Isåfall så vil dere få enda flere folk imot dere enn med dere. Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 5. juli 2021 av Perelandra 2
Svigermor Skrevet 4. juli 2021 #51 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Kan noen fortelle hva en vegansk vielse er? Endret 4. juli 2021 av Svigermor 1
Duff Skrevet 4. juli 2021 #53 Skrevet 4. juli 2021 Voksne mennekser er voksne mennesker og hvis de ikke bryter loven men er tålig snill og grei så synes jeg det er rimelig idiotisk å forsøke å tvinge noen til å ikke tro, ikke spise, ikke være engasjert, ikke gjørde det som gir ens liv verdi. Å tro at man har fasiten for alle andres liv,- så betydningsfull er man ikke. 1
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. juli 2021 #54 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Blomsterpotta skrev (På 4.7.2021 den 12.36): Du svarte ikke på spørsmålet mitt im hva statsstøtte til veganere vil hjelpe for? Er det for å spre propaganda i media? Isåfall så vil dere få enda flere folk imot dere enn med dere. Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Det står jo at da slipper de medlemsavgift samt at da vil flere kunne være medlem. Å drive med propaganda slik kjøtt og meieriindustrien har holdt på med lenge? Nei, da må de nok ha langt mer penger for å få til. Svigermor skrev (På 4.7.2021 den 14.01): Kan noen fortelle hva et vegansk bryllup er? Vil tro det er et bryllup hvor alt er vegansk. Ikke noen form for dyreprodukter/mat, produkter som er testet på dyr etc. Det krever nok en del arbeid for å få det vegansk. Alt fra mat, kake, sminke, klær osv. Endret 5. juli 2021 av Perelandra
Blomsterpotta Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #55 Skrevet 4. juli 2021 Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Det står jo at da slipper de medlemsavgift samt at da vil flere kunne være medlem. Å drive med propaganda slik kjøtt og meieriindustrien har holdt på med lenge? Nei, da må de nok ha langt mer penger for å få til. Jeg ser fremdeles ikke poenget med at de skal få statsstøtte. Jeg er ikke medlem i noen organisasjon fordi jeg spiser kjøtt og meieriprodukter. Hele opplegget med å søke om statsstøtte for å være veganer er så bort i natta tåpelig at jeg har ikke ord. Folk kan da spise hva de vil uten å møtte være medlem noe sted av den grunn. 2
Svigermor Skrevet 4. juli 2021 #56 Skrevet 4. juli 2021 Sirisiri10 skrev (3 minutter siden): Det står jo at da slipper de medlemsavgift samt at da vil flere kunne være medlem. Å drive med propaganda slik kjøtt og meieriindustrien har holdt på med lenge? Nei, da må de nok ha langt mer penger for å få til. Vil tro det er et bryllup hvor alt er vegansk. Ikke noen form for dyreprodukter/mat, produkter som er testet på dyr etc. Det krever nok en del arbeid for å få det vegansk. Alt fra mat, kake, sminke, klær osv. Jeg mente vielse. 2
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. juli 2021 #57 Skrevet 4. juli 2021 Blomsterpotta skrev (16 minutter siden): Jeg ser fremdeles ikke poenget med at de skal få statsstøtte. Jeg er ikke medlem i noen organisasjon fordi jeg spiser kjøtt og meieriprodukter. Hele opplegget med å søke om statsstøtte for å være veganer er så bort i natta tåpelig at jeg har ikke ord. Folk kan da spise hva de vil uten å møtte være medlem noe sted av den grunn. Men vegansime handler ikke om hva de spiser, det er kun en del av det. Da har du misforstått og da kan jeg skjønne at du ikke forstår det.
Crobern Skrevet 4. juli 2021 #58 Skrevet 4. juli 2021 Blomsterpotta skrev (På 3.7.2021 den 11.00): https://www.vl.no/religion/livssyn/2021/07/02/norsk-vegansamfunn-soker-om-trosstotte/ Er det noen andre som sykes dette er totalt idiotisk? Håper ikke dette blir sett på som en tro som skal girs penger iver statsbudsjettet. 🤚Jeg synes dette er idiotisk. 2
Blomsterpotta Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #59 Skrevet 4. juli 2021 Sirisiri10 skrev (8 minutter siden): Men vegansime handler ikke om hva de spiser, det er kun en del av det. Da har du misforstått og da kan jeg skjønne at du ikke forstår det. Du må gjerne belære meg for at jeg skal forstå 1
Crobern Skrevet 4. juli 2021 #60 Skrevet 4. juli 2021 Sirisiri10 skrev (7 minutter siden): Men vegansime handler ikke om hva de spiser, det er kun en del av det. Da har du misforstått og da kan jeg skjønne at du ikke forstår det. https://www.google.no/amp/s/www.vegansamfunnet.no/hva-er-veganisme/%3famp De skriver jævelig mye om mat, til at det kun er en del av det. Jeg mener maten er hovedpoenget, og størstedelen av veganisme. Det andre er bare en liten del av livssynet. Jeg respekterer deres valg, som jeg respekterer at vegetarianere, nudister og bilinteresserte holder på med det de gjør. Men å få statsstøtte som et trossamfunn er helt på tryne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå