Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Crobern skrev (3 minutter siden):

https://www.google.no/amp/s/www.vegansamfunnet.no/hva-er-veganisme/%3famp

De skriver jævelig mye om mat, til at det kun er en del av det. 
Jeg mener maten er hovedpoenget, og størstedelen av veganisme. 

Det andre er bare en liten del av livssynet. 

Jeg respekterer deres valg, som jeg respekterer at vegetarianere, nudister og bilinteresserte holder på med det de gjør. Men å få statsstøtte som et trossamfunn er helt på tryne. 

Hva du mener er irrelevant. Maten er kun en liten del. Hadde det kun vært et kosthold hadde det fått betegnelsen som et livsyn i 2015

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Crobern skrev (5 minutter siden):

https://www.google.no/amp/s/www.vegansamfunnet.no/hva-er-veganisme/%3famp

De skriver jævelig mye om mat, til at det kun er en del av det. 
Jeg mener maten er hovedpoenget, og størstedelen av veganisme. 

Det andre er bare en liten del av livssynet. 

Jeg respekterer deres valg, som jeg respekterer at vegetarianere, nudister og bilinteresserte holder på med det de gjør. Men å få statsstøtte som et trossamfunn er helt på tryne. 

Jeg er så enig!!!! Helt sinnsykt å søke statstøtte for dette.

• Liker 2
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Blomsterpotta skrev (6 minutter siden):

Du må gjerne belære meg for at jeg skal forstå

Veganisme er et livssyn og en levemåte basert på respekt for dyr. Veganere har et plantebasert kosthold og unngår generelt å støtte produksjonsformer som utnytter dyr.

Mer info her👇

https://www.google.com/amp/s/www.vegansamfunnet.no/hva-er-veganisme/%3famp

Du spiser kjøtt fordi du synes det er godt. Ikke pga etikk f.eks. En veganer spiser f.eks ikke kjøtt pga etiske grunner. 

Skrevet
Avocado83 skrev (Akkurat nå):

Hva du mener er irrelevant. Maten er kun en liten del. Hadde det kun vært et kosthold hadde det fått betegnelsen som et livsyn i 2015

My bad! Jeg trodde at dette var et sted man blant annet kom med egne meninger. 

Jeg MENER fremdeles etter å lest  det jeg linket til, at mat er er størstedelen. Om du synes det er irrelevant er ikke mitt problem. Det er din mening, ikke min. 

Jeg mener fremdeles at det er på tryne at de får statsstøtte. 

• Liker 2
Skrevet
Sirisiri10 skrev (12 minutter siden):

Veganisme er et livssyn og en levemåte basert på respekt for dyr. Veganere har et plantebasert kosthold og unngår generelt å støtte produksjonsformer som utnytter dyr.

Mer info her👇

https://www.google.com/amp/s/www.vegansamfunnet.no/hva-er-veganisme/%3famp

Du spiser kjøtt fordi du synes det er godt. Ikke pga etikk f.eks. En veganer spiser f.eks ikke kjøtt pga etiske grunner. 

Men hva er vegansk vielse???

• Liker 4
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Svigermor skrev (Akkurat nå):

Men hva er vegansk vielse???

Hvorfor spør du meg? Finn ut av det selv eller spør en veganer 🤷‍♀️

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Crobern skrev (10 minutter siden):

Jeg MENER fremdeles etter å lest  det jeg linket til, at mat er er størstedelen. Om du synes det er irrelevant er ikke mitt problem. Det er din mening, ikke min. 

Mer på tryne enn at folk som tror på div fantasifigurer får statsstøtte? Folk som ikke tror på noen ting får statsstøtte? Enn en livssyn som blant annet er imot dyremishandling - som i høyest grad er reelt? 🤔 

Skrevet
Sirisiri10 skrev (1 minutt siden):

Mer på tryne enn at folk som tror på div fantasifigurer får statsstøtte? Folk som ikke tror på noen ting får statsstøtte? Enn en livssyn som blant annet er imot dyremishandling - som i høyest grad er reelt? 🤔 

Hvem tenker du på her? 
Religionene som har vært her i flere tusen år? 

• Liker 2
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Crobern skrev (6 minutter siden):

Hvem tenker du på her? 

Hva slags relevans har det? krig, sult, voldtekter, overgrep, mord etc har også eksistert i flere tusen år 🤷‍♀️ 

Skrevet
Sirisiri10 skrev (12 minutter siden):

Hva slags relevans har det? krig, sult, voldtekter, overgrep, mord etc har også eksistert i flere tusen år 🤷‍♀️ 

Relevans? Du stilte et spørsmål, og jeg spurte tilbake hva du tenkte på. 

• Liker 1
Skrevet
Sirisiri10 skrev (31 minutter siden):

Hvorfor spør du meg? Finn ut av det selv eller spør en veganer 🤷‍♀️

Å, beklager så mye. Jeg spurte deg fordi det virker som du har satt deg inn i veganisme siden du forsvarer det så aggressivt. 

• Liker 3
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Svigermor skrev (2 minutter siden):

Å, beklager så mye. Jeg spurte deg fordi det virker som du har satt deg inn i veganisme siden du forsvarer det så aggressivt. 

Det var i såfall ikke meningen å virke aggressiv - så det beklager jeg. Jeg blir nok litt irritert på at folk har så mange negative meninger om ting de ikke kan noe om eller veldig begrenset. Jeg er ingen ekspert på vegansime, men kan noe om det og har ingen fordommer mot det. 

For å svare deg på en litt bedre måte, jeg vet ikke helt hva en vegansk vielse er, men antar at det innebærer å vie seg innenfor de etiske synspunktene de har. En veganer vil nok kunne svare deg bedre ☺️

Skrevet
Sirisiri10 skrev (21 timer siden):

Det står jo at da slipper de medlemsavgift samt at da vil flere kunne være medlem. 

Å drive med propaganda slik kjøtt og meieriindustrien har holdt på med lenge? Nei, da må de nok ha langt mer penger for å få til. 

Vil tro det er et bryllup hvor alt er vegansk. Ikke noen form for dyreprodukter/mat, produkter som er testet på dyr etc. Det krever nok en del arbeid for å få det vegansk. Alt fra mat, kake, sminke, klær osv. 

Nå er det snakk om selve vielsen og ikke festen. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Honey Dew skrev (2 timer siden):

Nå er det snakk om selve vielsen og ikke festen. 

Jeg svarte bare på spørsmålet som ble stilt ☺️

Skrevet

Jeg lurer også veldig på hva en vegansk vielse er, men sånn bortsett fra det stemmer det som noen her sier at veganisme ikke kun handler om kosthold. 

Skrevet
Crobern skrev (På 4.7.2021 den 15.06):

Hva du har lest er en ting,fakta derimot er en annen ting

Skrevet
Crobern skrev (På 4.7.2021 den 15.24):

Hvem tenker du på her? 

Nå er det ikke kun religioner som får støtte,men også sekter. Så spør du meg er det mere hårreisende at Jehovs vinter som blant mer heller lar barna sine død enn å gi blodoverføring får støtte enn et livsyn som kjemper for alle dyr. 

• Liker 1
Skrevet
Avocado83 skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke kun religioner som får støtte,men også sekter. Så spør du meg er det mere hårreisende at Jehovs vinter som blant mer heller lar barna sine død enn å gi blodoverføring får støtte enn et livsyn som kjemper for alle dyr. 

Som jeg svarte Sirisiri10: det var et spørsmål, fordi jeg lurte på hva hun hintet til. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Crobern skrev (På 4.7.2021 den 15.24):

Hvem tenker du på her? 

Du mener det er på tryne at en vegansk org får statsstøtte. Jeg spør, er det mer på tryne enn at folk som tror på fantasifigurer eller ikke tror på noe, får statsstøtte? 

Selv om religion har vært her i flere tusen år betyr det ikke, automatisk, at det ikke er på tryne at de får statsstøtte (forsovidt er noen av de som mottar statsstøtte nyere religioner/livssyn). 

Skrevet
Sirisiri10 skrev (31 minutter siden):

Du mener det er på tryne at en vegansk org får statsstøtte. Jeg spør, er det mer på tryne enn at folk som tror på fantasifigurer eller ikke tror på noe, får statsstøtte? 

Selv om religion har vært her i flere tusen år betyr det ikke, automatisk, at det ikke er på tryne at de får statsstøtte (forsovidt er noen av de som mottar statsstøtte nyere religioner/livssyn). 

Nei, og det har jeg ikke påstått heller! 
Men jeg spurte om det er religion du tenker på.

Da gikk du rett til angrep. Nå går jeg ut av denne tråden. Ferdig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...