AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #21 Skrevet 3. juli 2021 Dette er nok de mer ekstreme. Akkurat som med alt annet finnes det folk som er veldig ekstreme. Det er snakk om i underkant av 500 medlemmer. Det er mellom 10.000 - 15.000 veganere. Sier sitt? Anonymkode: 68d88...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #22 Skrevet 3. juli 2021 2 minutter siden, Blomsterpotta said: Hva hjelper det deg om veganere skal få statsstøtte? Er det fordi dere skal bruke de pengene på å messe om veganisme i media? Isåfall kan jeg for min del informere om at det ikke kommer til å hjelpe. Jeg kommer aldri til å bli veganer og kjøtt skal jeg spise til den dagen jeg ikke er mer. Det går sikkert bra for dem. Jeg bruker å kaste søppel ut av bilvndu når jeg er på road trips. Det er mye enklere enn å samle søppel i bilen, og jeg har alltid gjort det. Jeg vet mange vil mislike det, men jeg må si jeg ikke bryr meg. Kommer til å fortsette gjøre det til jeg dør som 90-åring. Jeg tenker at man har noen saker man bryr seg om, og andre ting gir man abre litt faen i. Jeg bryr meg for eks ikke om miljø og forsøpling. Det er ikke en sak jeg bryr meg om Anonymkode: 11c6a...b92 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #23 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tåpelig. Man spiser ikke vielser. Men de kan jo ta med i ritualet sitt at to persilleblad forenes, ikke to mennesker av kjøtt og blod. Anonymkode: fa1e8...ef3 Uff må være pinlig og ikke vite hva veganisme egentlig er i 2021 Anonymkode: 6eae3...e85 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #24 Skrevet 3. juli 2021 Blomsterpotta skrev (28 minutter siden): Jeg er helt inneforstått med hvor mye sløsing det er til forskjellige idiotiske «organisasjoner» eller hva de nå velger å kalle seg. Dette er ho enda ett nytt innfall, men nå håper jeg de får avslag. Det ville ikke skadet om det ble gjennomgått alt hva statstøtte blir brukt på og helt sikkert fjernet halvparten - minst Så du henger deg opp i livssyn som kjemper for dyrene,men jehovas vitner som heller lar barna død enn å la de få blodoverføring er ikke verdt din stemme Anonymkode: 6eae3...e85 1
Imariuz Skrevet 3. juli 2021 #25 Skrevet 3. juli 2021 Huff, nå må Siv Jensen komme på banen og advare mot denne snik-veganiseringen av samfunnet disse veganerne driver på med🙂 3
Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #27 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så du henger deg opp i livssyn som kjemper for dyrene,men jehovas vitner som heller lar barna død enn å la de få blodoverføring er ikke verdt din stemme Anonymkode: 6eae3...e85 Veganisme er ikke livssyn, men livsstil. JV er heller ikke noe jeg støtter. Folk kan få tru hva de vil, men uten å måtte få penger fra statskassa. 2
Honey Dew Skrevet 3. juli 2021 #28 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så du henger deg opp i livssyn som kjemper for dyrene,men jehovas vitner som heller lar barna død enn å la de få blodoverføring er ikke verdt din stemme Anonymkode: 6eae3...e85 Du, det går an å ha to tanker i hodet samtidig. At en er i mot veganisme, betyr ikke at en synes at måten andre sekter driver på er greit. 4
Gjest Sirisiri10 Skrevet 3. juli 2021 #29 Skrevet 3. juli 2021 Blomsterpotta skrev (34 minutter siden): Hva hjelper det deg om veganere skal få statsstøtte? Er det fordi dere skal bruke de pengene på å messe om veganisme i media? Isåfall kan jeg for min del informere om at det ikke kommer til å hjelpe. Jeg kommer aldri til å bli veganer og kjøtt skal jeg spise til den dagen jeg ikke er mer. Hvis folk i Norge spiste hundekjøtt og hundene ble torturert, bodde i små båser etc, hvordan hadde du da stilt deg til en vegansk org? Hvis den veganske organisasjonen jobbet for bedre velferd for hundene? For kuer, griser, kyllinger, høner etc har ikke lik verdi som hundene og kattene våres? Hadde vi begynt å spise kaniner, hunder, katter, hester etc på lik linje som vi spiser kuer og griser skal jeg love deg flere hadde avstått fra kjøtt. Mange er ikke i mot at man spiser dyr, men imot dyremishandling, masse produksjon, dyretesting etc. Vi har blitt et grotesk og egoistisk samfunn hvor vi selekterer ut hvilke dyr som fortjener et verdig liv etter utseende og egen vinning.
Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #30 Skrevet 3. juli 2021 Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Hvis folk i Norge spiste hundekjøtt og hundene ble torturert, bodde i små båser etc, hvordan hadde du da stilt deg til en vegansk org? Hvis den veganske organisasjonen jobbet for bedre velferd for hundene? For kuer, griser, kyllinger, høner etc har ikke lik verdi som hundene og kattene våres? Hadde vi begynt å spise kaniner, hunder, katter, hester etc på lik linje som vi spiser kuer og griser skal jeg love deg flere hadde avstått fra kjøtt. Mange er ikke i mot at man spiser dyr, men imot dyremishandling, masse produksjon, dyretesting etc. Vi har blitt et grotesk og egoistisk samfunn hvor vi selekterer ut hvilke dyr som fortjener et verdig liv etter utseende og egen vinning. Jeg hadde vært imot dyremishandling og tortur. Jeg spyr ved tanken på å spise katt, hund osv. Det kjøttet byr meg imot enda jeg aldri har smakt det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor veganere skal få statsstøtte fordi de kaller dette ett livssyn? Det er jeg helt imot. Antar du er veganer siden du kan skrive det innlegget. Fortjener du statsstøtte av den grunn? 1
Avocado83 Skrevet 3. juli 2021 #31 Skrevet 3. juli 2021 Blomsterpotta skrev (22 minutter siden): Veganisme er ikke livssyn, men livsstil. JV er heller ikke noe jeg støtter. Folk kan få tru hva de vil, men uten å måtte få penger fra statskassa. Veganisme ble definert som et livsyn i 2015,så før du oppretter en diskusjon er det greit å ha fakta straight 1
Avocado83 Skrevet 3. juli 2021 #32 Skrevet 3. juli 2021 Honey Dew skrev (25 minutter siden): Det var det jeg visste. Det er en sekt. Jeg det er en sekt og ønske at alle dyr skal ha det bra 1
Tiuren Skrevet 3. juli 2021 #33 Skrevet 3. juli 2021 6 minutter siden, Avocado83 said: Jeg det er en sekt og ønske at alle dyr skal ha det bra De ønsker vel at vi ikke skal spise/bruke/utnytte animalske produkt, herunder holde husdyr, så da vil vel husdyrene som ku og sau ha det bra med å ikke eksistere.... ? 1
Honey Dew Skrevet 3. juli 2021 #35 Skrevet 3. juli 2021 Avocado83 skrev (1 time siden): Jeg det er en sekt og ønske at alle dyr skal ha det bra Alle ønsker at dyr skal ha det bra, men vi trenger ikke være med i en sekt for å mene dette. Sirisiri10 skrev (1 time siden): Hvis folk i Norge spiste hundekjøtt og hundene ble torturert, bodde i små båser etc, hvordan hadde du da stilt deg til en vegansk org? Hvis den veganske organisasjonen jobbet for bedre velferd for hundene? For kuer, griser, kyllinger, høner etc har ikke lik verdi som hundene og kattene våres? Hadde vi begynt å spise kaniner, hunder, katter, hester etc på lik linje som vi spiser kuer og griser skal jeg love deg flere hadde avstått fra kjøtt. Mange er ikke i mot at man spiser dyr, men imot dyremishandling, masse produksjon, dyretesting etc. Vi har blitt et grotesk og egoistisk samfunn hvor vi selekterer ut hvilke dyr som fortjener et verdig liv etter utseende og egen vinning. Her i landet blir en del kaniner brukt som mat. 4
Charlie Amberson Skrevet 3. juli 2021 #36 Skrevet 3. juli 2021 (endret) 2 hours ago, Blomsterpotta said: https://www.vl.no/religion/livssyn/2021/07/02/norsk-vegansamfunn-soker-om-trosstotte/ Er det noen andre som sykes dette er totalt idiotisk? Håper ikke dette blir sett på som en tro som skal girs penger iver statsbudsjettet. Jo, idiotisk. Men litt mindre idiotisk enn diverse overtroiske livvssyn. Det mest idiotiske er vel at noen vil gifte seg og blande inn stat og ofte kirke i samlivet mellom to voksne. Endret 3. juli 2021 av Charlie Amberson 1
Gjest havrekaffe Skrevet 3. juli 2021 #37 Skrevet 3. juli 2021 Å dette tullet skal vi bruke skattekroner på?
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #38 Skrevet 3. juli 2021 Honey Dew skrev (3 minutter siden): Her i landet blir en del kaniner brukt som mat. Hester også. 2
Charlie Amberson Skrevet 3. juli 2021 #39 Skrevet 3. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Veganisme har mye felles med fanatiske religioner som Islam og konservativ kristendom, det er ekstremt, dominerende og de ønsker å bestemme over andre som ikke deler deres livssyn. De ser jo også på normale mennesker som en fiende som helst burde vært utslettet. Anonymkode: 09327...776 Har ennå ikke hørt om veganere som kriger for et kalifat grunnlagt på terror og slavehandel.
Honey Dew Skrevet 3. juli 2021 #40 Skrevet 3. juli 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Hester også. Og det er helt i orden. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå