Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 https://www.vl.no/religion/livssyn/2021/07/02/norsk-vegansamfunn-soker-om-trosstotte/ Er det noen andre som sykes dette er totalt idiotisk? Håper ikke dette blir sett på som en tro som skal girs penger iver statsbudsjettet. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Dette er ikke et livssyn, det er en vrangforestilling. Anonymkode: 8b292...654 17
Gjest Villfisker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Jeg har aldri vært til stede i en vielse, der det serveres noe som helst. Høres ut som statsstøtte til noe som ikke finnes? 🤔 Håper de får avslag. Folk kan ordne seg privat, om de har behov for å gjøre noe ekstra. Endret 3. juli 2021 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Blomsterpotta skrev (12 minutter siden): https://www.vl.no/religion/livssyn/2021/07/02/norsk-vegansamfunn-soker-om-trosstotte/ Er det noen andre som sykes dette er totalt idiotisk? Håper ikke dette blir sett på som en tro som skal girs penger iver statsbudsjettet. Sett deg inn i alt som allerede får statstøtte så kan vi ta debatten! Anonymkode: 6eae3...e85 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er ikke et livssyn, det er en vrangforestilling. Anonymkode: 8b292...654 Veganisme har mye felles med fanatiske religioner som Islam og konservativ kristendom, det er ekstremt, dominerende og de ønsker å bestemme over andre som ikke deler deres livssyn. De ser jo også på normale mennesker som en fiende som helst burde vært utslettet. Anonymkode: 09327...776 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Tåpelig. Man spiser ikke vielser. Men de kan jo ta med i ritualet sitt at to persilleblad forenes, ikke to mennesker av kjøtt og blod. Anonymkode: fa1e8...ef3 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 16 minutter siden, Blomsterpotta said: https://www.vl.no/religion/livssyn/2021/07/02/norsk-vegansamfunn-soker-om-trosstotte/ Er det noen andre som sykes dette er totalt idiotisk? Håper ikke dette blir sett på som en tro som skal girs penger iver statsbudsjettet. Du vet at vi gir penger til religioner som kapper forhuden av peniser til små guttebarn? Jeg må si vegansk livssyn er ganske tamt. De vil ta vare på mennesker og dyr. Kan ikke si det provoserer meg noe særlig... Anonymkode: 11c6a...b92 13
Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sett deg inn i alt som allerede får statstøtte så kan vi ta debatten! Anonymkode: 6eae3...e85 Jeg er helt inneforstått med hvor mye sløsing det er til forskjellige idiotiske «organisasjoner» eller hva de nå velger å kalle seg. Dette er ho enda ett nytt innfall, men nå håper jeg de får avslag. Det ville ikke skadet om det ble gjennomgått alt hva statstøtte blir brukt på og helt sikkert fjernet halvparten - minst 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veganisme har mye felles med fanatiske religioner som Islam og konservativ kristendom, det er ekstremt, dominerende og de ønsker å bestemme over andre som ikke deler deres livssyn. De ser jo også på normale mennesker som en fiende som helst burde vært utslettet. Anonymkode: 09327...776 Jepp. De prøver hardt å ta over verden om dagen. Og påstår til og med at de er fremtiden. De er overbevist om det. Men de er en minoritet. Anonymkode: 8b292...654 3
Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet at vi gir penger til religioner som kapper forhuden av peniser til små guttebarn? Jeg må si vegansk livssyn er ganske tamt. De vil ta vare på mennesker og dyr. Kan ikke si det provoserer meg noe særlig... Anonymkode: 11c6a...b92 Fullstendig klar over det ja og jeg er imot den statsstøtten også. Om dyner veganer så er det ikke noen religion, men en livsstil. De fortjener ikke statstøtte. 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Nei, dette er ikke noe for meg. Maten går nok, men alt det andre, nei. Jeg har ikke lyst til å bruke skattepenger på dette.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 2 minutter siden, Blomsterpotta said: Jeg er helt inneforstått med hvor mye sløsing det er til forskjellige idiotiske «organisasjoner» eller hva de nå velger å kalle seg. Dette er ho enda ett nytt innfall, men nå håper jeg de får avslag. Det ville ikke skadet om det ble gjennomgått alt hva statstøtte blir brukt på og helt sikkert fjernet halvparten - minst Du kan ikke klage på at andre livssyn får penger når vi tillater penger til livssyn. Enten må alle få, eller ingen. Å klage på enkeltorganisasjoner blir tullete. Anonymkode: 11c6a...b92 10
fitnessjenta Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veganisme har mye felles med fanatiske religioner som Islam og konservativ kristendom, det er ekstremt, dominerende og de ønsker å bestemme over andre som ikke deler deres livssyn. De ser jo også på normale mennesker som en fiende som helst burde vært utslettet. Anonymkode: 09327...776 Huffda, jeg er veganer og kjenner meg ikke igjen i det! Jeg er veganer fordi jeg ikke støtter utnyttelse og drap av dyr ettersom det ikke er nødvendig, betyr ikke at jeg ønsker menneskeheten utslettet 😊🤍 6
Gjest Villfisker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sett deg inn i alt som allerede får statstøtte så kan vi ta debatten! Anonymkode: 6eae3...e85 Ja, det er mye tull vi kunne gått inn og fjernet der.
fitnessjenta Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp. De prøver hardt å ta over verden om dagen. Og påstår til og med at de er fremtiden. De er overbevist om det. Men de er en minoritet. Anonymkode: 8b292...654 Hahah du får vel starte organisasjonen «stopp veganiseringen av Norge» da 🤍 2
fitnessjenta Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 Blomsterpotta skrev (26 minutter siden): https://www.vl.no/religion/livssyn/2021/07/02/norsk-vegansamfunn-soker-om-trosstotte/ Er det noen andre som sykes dette er totalt idiotisk? Håper ikke dette blir sett på som en tro som skal girs penger iver statsbudsjettet. Som veganer selv så forstår jeg ikke poenget med «vegansk vielse», men at de skal få statsstøtte syns jeg bare er bra! Et plantebasert kosthold er fremtiden, og det kan også hjelpe vanlige folk til å spise litt mer plantebasert 😊. Man kan selvfølgelig diskutere om livssyn fortjener statsstøtte, men veganisme er jo et bærekraftig livssyn og personlig mener jeg at det er viktigere enn for eksempel religioner! Jeg er også veldig glad for at vi har fått et vern mot hatefulle ytringer og trakassering, ser veldig ofte folk skrive veldig stygge ting både på dette forumet og andre steder 🤍 4
Tiuren Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Jeg har lenge hevdet at for mange er veganisme et forsøk på å dekke et religiøst behov, med varierende grad av konservatisme og fanatisme. Man er det to mennesker av kjøtt og blod som skal vies, eller er det snakk om å gifte seg med en gulrot/agurk (eventuelt et par meloner for de som liker det)? (beklager barnslig humor, slik blir det når man spise for mye kjøtt) 6
Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #18 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan ikke klage på at andre livssyn får penger når vi tillater penger til livssyn. Enten må alle få, eller ingen. Å klage på enkeltorganisasjoner blir tullete. Anonymkode: 11c6a...b92 Nå anser ikke jeg veganisme som ett livssyn heller da. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 1 minutt siden, Tiuren said: Jeg har lenge hevdet at for mange er veganisme et forsøk på å dekke et religiøst behov, med varierende grad av konservatisme og fanatisme. Høres litt ut som du har et religiøst behov for å tenke at veganere har et religiøst behov Anonymkode: 11c6a...b92
Blomsterpotta Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #20 Skrevet 3. juli 2021 fitnessjenta skrev (2 minutter siden): Som veganer selv så forstår jeg ikke poenget med «vegansk vielse», men at de skal få statsstøtte syns jeg bare er bra! Et plantebasert kosthold er fremtiden, og det kan også hjelpe vanlige folk til å spise litt mer plantebasert 😊. Man kan selvfølgelig diskutere om livssyn fortjener statsstøtte, men veganisme er jo et bærekraftig livssyn og personlig mener jeg at det er viktigere enn for eksempel religioner! Jeg er også veldig glad for at vi har fått et vern mot hatefulle ytringer og trakassering, ser veldig ofte folk skrive veldig stygge ting både på dette forumet og andre steder 🤍 Hva hjelper det deg om veganere skal få statsstøtte? Er det fordi dere skal bruke de pengene på å messe om veganisme i media? Isåfall kan jeg for min del informere om at det ikke kommer til å hjelpe. Jeg kommer aldri til å bli veganer og kjøtt skal jeg spise til den dagen jeg ikke er mer. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå