Gå til innhold

Hvilken ost liker du best?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Liker stort sett alt av ost, men favoritten er nok cheddar (selvsagt den ordentlige, ikke de gummi-greine til burgere). Spiser mye brød, og da er det godt med cheddar på. På pasta er det godt med ulike blåmuggoster.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg er rar? Men jeg liker kun Norwegian ost, til å ha på brødskiver, på kokte egg i skiver, på hamburger,karbonader, på pizza og lasagne. gratenger, på knekkebrød, rundstykke, tja husker ikke mer nå.

Anonymkode: 1768c...465

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (16 minutter siden):

Liker stort sett alt av ost, men favoritten er nok cheddar (selvsagt den ordentlige, ikke de gummi-greine til burgere). Spiser mye brød, og da er det godt med cheddar på. På pasta er det godt med ulike blåmuggoster.

Hvor kjøper du ordentlig cheddar?

Anonymkode: d2f85...878

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor kjøper du ordentlig cheddar?

Helst i Storbritannia eller Irland, men de har helt brukbare oster i Norge også, man får kjøpt sånne firkanter med cheddar i de fleste matbutikker. 

Denne f.eks.:

Ilchester Cheddar 200g | Coop.no

AnonymBruker
Skrevet

Gräddost og Norvegia

Anonymkode: 87b82...c29

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje jeg er rar? Men jeg liker kun Norwegian ost, til å ha på brødskiver, på kokte egg i skiver, på hamburger,karbonader, på pizza og lasagne. gratenger, på knekkebrød, rundstykke, tja husker ikke mer nå.

Anonymkode: 1768c...465

Du er kanskje rar, ikke fordi du bare liker Norvegia, men fordi du ikke vet hva den eneste osten du liker egentlig heter. ;)

Norvegia ble opprinnelig solgt som Goudaost, så du kan jo prøve en ordentlig Gouda og se om du kan utvide repertoaret ditt litt? Jeg er også glad i Norvegia, det er ikke det, men det er jo fint å kunne variere litt. :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg smakte en monterey jack og syntes den var god, men de har ikke den på butikken her i nærheten. Er det noen andre av feks Tine sine som kan minne om den?

AnonymBruker
Skrevet

Kaltbach creamy. Fantastisk ost. Får den ikke så mange steder, men kommer du over den, så prøv! Bruker den til kjeks. 

Anonymkode: b0f81...005

AnonymBruker
Skrevet
FrankDrebin skrev (På 3.7.2021 den 15.04):

Jeg har blitt hekta på denne røveren i det siste. 

7038010026072.jpg

Den eter jeg som den er. En snei her, en snei der, og plutselig er det tomt. Ut og kjøpe ny! :fnise: 

Eneste haken er at det er et helvete å få av folien. :P 

Ååå prøv den med aprikos, syns den er enda bedre 🤩

Anonymkode: 923d2...f49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ååå prøv den med aprikos, syns den er enda bedre 🤩

Anonymkode: 923d2...f49

Den vil jeg prøve, men har ikke sett den på Kiwi som er nærmest meg, dessverre. Skal holde utkikk når jeg er på Coop eller Meny. Takk for tipset. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ost, har enda ikke smakt en jeg ikke liker (men er ikke så begeistret for Norvegia o.l.). Akkurat nå har jeg brie, blåmuggost (Kraftkar - en av mine favoritter), parmesan og Jarlsberg  i kjøleskapet. 

Anonymkode: 2c884...771

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...