AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #22 Skrevet 3. juli 2021 Cheddar. Og det må være den myke i skiver fra LVQR 😁😁 Anonymkode: 09ce2...a85
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #23 Skrevet 3. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Umulig å velge! Manchego til mauling, det samme kan jeg gjøre med parmesan. nesten alt blir dessuten bedre med et parmesandryss, inkludert tradisjonell, norsk grønnsakssuppe (bare prøv!). Disse to er nok mine favoritter. Mozzarella er alltid godt - i caprese eller andre salater, eller i pasta med pesto og soltørkede tomater, eller på sandwich med tomat og ruccola, salt, pepper og litt olje. Eller som topping på pizza. Tørket mozzarella som topping på lasagne sammen med litt parmesan. Diverse blåmuggoster - som dessert samen med marmelader, på pizza, burger, biff, eller som del i en ostesaus til pasta. Eller pai. "Vanlig gulost" (Norvegia, Jarlsberg) på brødskive eller knekkebrød med slangeagurk oppå. Det spiser jeg nesten hver dag. Fetaost i gresk salat eller i diverse pastaretter eller gratinert med olje og oregano, eller smuldret over ovnsbakte grønnsaker (gjerne gratinering) eller over dampede grønnsaker. Eller bare naturell sammen med oliven og godt brød. Chèvre i salater eller gratinerte grønnsaker, veldig godt sammen med bakte rødbeter. Västerbottenost er også godt. Edamer til jul. Anonymkode: 7c6f1...f8c Fullstendig enig! Anonymkode: 45174...93e 1
Gjest Mr Bergen Skrevet 3. juli 2021 #24 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Prima gulost fra Rema på brødskiven eller knekkebrødet, mild og god Endret 3. juli 2021 av Mr Bergen
FrankDrebin Skrevet 3. juli 2021 #25 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oppdaget den nettopp! Helt nydelig 😄 Og jævlig å få ut av folien ja. Anonymkode: 8985e...8c2 Oyes, det er mitt nye opium. 😄 Jeg var heldig i dag, klarte på et vis å få tak i et par store biter å rive av, men den løsningen er ikke noe å rope hurra for akkurat.
Gjest SVK Skrevet 3. juli 2021 #26 Skrevet 3. juli 2021 Er mye god ost så vanskelig å velge. Jeg tror jeg velger langtidslagret gauda/Norvegia-ost.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #27 Skrevet 3. juli 2021 God kvalitet cheddar, blåmuggost, parmesan, manchego, iberico, feta, og vellagret jarlsberg. Anonymkode: 3328a...9ed
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #28 Skrevet 3. juli 2021 Og ordentlig parmesan! (parmigiano reggiano). Ethvert liv er fattigere uten. Dessuten er det helt usedvanlig sunt, så det er jo en fantastisk bonus.
Fjaselina Skrevet 3. juli 2021 #29 Skrevet 3. juli 2021 Åååå, så mange gode ostar som blir nevnt her! Her i huset er det alltid Norvegia og fløtemysost. I tillegg ramlar vi innom alt etter humør og fristelse: Blå Selbu, ulike brie, Vismann, gräddost, manchego, parmesan. Og til jul MÅ vi ha edamer. Mange;)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #30 Skrevet 3. juli 2021 Enig i en del av det som er sagt her, i tillegg er jeg veldig glad i Sorte Sara, Gamle Ole, Epoisses, Chaumes og Brillat Savarin 😋 Anonymkode: ad5fc...d45 3
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #31 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i en del av det som er sagt her, i tillegg er jeg veldig glad i Sorte Sara, Gamle Ole, Epoisses, Chaumes og Brillat Savarin 😋 Anonymkode: ad5fc...d45 😍
pia mater Skrevet 3. juli 2021 #32 Skrevet 3. juli 2021 Gräddost! Den som er rund i rød pakning er best. 1
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #33 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😍Enig i en del av det som er sagt her, i tillegg er jeg veldig glad i Sorte Sara, Gamle Ole, Epoisses, Chaumes og Brillat Savarin 😋 Anonymkode: ad5fc...d45 Hvis du er mann, vil jeg gifte meg med deg! 😍😍😍 (Neida, jeg er gift, så det var ikke alvorlig ment, altså.) Men i mitt neste liv! 1
Aricia Skrevet 3. juli 2021 #34 Skrevet 3. juli 2021 Mine to nye favoritter er Fønix og Yme fra https://stavangerysteri.no/ 2
Jerry Lee Skrevet 4. juli 2021 #35 Skrevet 4. juli 2021 Jarlsberg. Edamer. Ridder. Port Salute. Goudaost (Norvegia) G35. Bruker de på brød, knekkebrød og ymse kjeks. Har lært meg å like ei tjukk skive blåmuggost på hamburger.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #36 Skrevet 4. juli 2021 Ååå ost er såå godt! Umulig å velge, har ikke møtt en ost jeg ikke liker. roquefort Brie Jarlsberg Cheddar Manchego Parmesan Mozarella Burrata All blåmuggost Røk ost Chevre Feta Halloumi Camembert Gudbrandsdalsost Ridderost Port salut de jeg ikke liker så godt er nøkkelost og norvegia. Norvegia smaker så lite. Anonymkode: fe6df...298
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #37 Skrevet 4. juli 2021 Parmesan og fetaost. Jeg kan aldri spise pasta uten parmesan igjen. Anonymkode: 29cff...025 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #38 Skrevet 9. juli 2021 Hvordan er forskjellen på smak på de ulike variantene av Norvegia? Den vanlige i forhold til de som heter vellagret og fyldig? Anonymkode: d2f85...878
Summer lady Skrevet 9. juli 2021 #39 Skrevet 9. juli 2021 FrankDrebin skrev (På 3.7.2021 den 15.04): Jeg har blitt hekta på denne røveren i det siste. Den eter jeg som den er. En snei her, en snei der, og plutselig er det tomt. Ut og kjøpe ny! Eneste haken er at det er et helvete å få av folien. Vært favoritten min siden jeg var liten 😋😋. Men folien har jeg aldri fått dreisen på nei.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #40 Skrevet 9. juli 2021 Parmesan, jarlsberg, cheddar i den rekkefølgen Anonymkode: 3b2eb...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå