AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Hvilke oster liker du best? Og hva bruker du dem til? Anonymkode: d2f85...878 1
Sago Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Cheddar, de ordentlige cheddarene som selges i stykker, ikke de gule skivene som selges som burgerost. Brukes til alt, brødskive, kjeks, gratinering, pizza og så videre. Jeg liker mye ost av forskjellige typer, men det er cheddar jeg bruker definitivt mest. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Blåmuggost i alle varianter. Når det ikke passer med blåmuggost blir det ofte Østavind. Anonymkode: 646a4...08e 5
FrankDrebin Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Jeg har blitt hekta på denne røveren i det siste. Den eter jeg som den er. En snei her, en snei der, og plutselig er det tomt. Ut og kjøpe ny! Eneste haken er at det er et helvete å få av folien. Endret 3. juli 2021 av FrankDrebin 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Umulig å velge! Jeg elsker ost, kunne seriøst levd på ost til årene sprekker😅 Blåmuggost til pizza, pasta, toast. Manchego til ren «mauling» med en dæsj honning eller marmelade på. Chevre til pizza, ovnsbakt, toast osv. Mozzarella til pasta, pizza. Pasta og ost er det jeg elsker mest her i verden😍 Melder flytting til Italia så fort jeg vinner i lotto! Anonymkode: 672e5...dd3 15
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Er ikke cheddar veldig kort/tørr i konsistensen? Og hvilken jarlsberg er best? Anonymkode: 4e97d...888
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 FrankDrebin skrev (2 timer siden): Jeg har blitt hekta på denne røveren i det siste. Den eter jeg som den er. En snei her, en snei der, og plutselig er det tomt. Ut og kjøpe ny! Eneste haken er at det er et helvete å få av folien. Oppdaget den nettopp! Helt nydelig 😄 Og jævlig å få ut av folien ja. Anonymkode: 8985e...8c2 3
Peanut Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Brie ^^, Passe myk som blir borte i glompher ^_^ 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Brie, blåmuggost, chevre, feta, cheddar, Red Leicester, fersk mozzarella ... Jeg elsker ost! 🙈 Anonymkode: 165b6...55c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Umulig å velge! Manchego til mauling, det samme kan jeg gjøre med parmesan. nesten alt blir dessuten bedre med et parmesandryss, inkludert tradisjonell, norsk grønnsakssuppe (bare prøv!). Disse to er nok mine favoritter. Mozzarella er alltid godt - i caprese eller andre salater, eller i pasta med pesto og soltørkede tomater, eller på sandwich med tomat og ruccola, salt, pepper og litt olje. Eller som topping på pizza. Tørket mozzarella som topping på lasagne sammen med litt parmesan. Diverse blåmuggoster - som dessert samen med marmelader, på pizza, burger, biff, eller som del i en ostesaus til pasta. Eller pai. "Vanlig gulost" (Norvegia, Jarlsberg) på brødskive eller knekkebrød med slangeagurk oppå. Det spiser jeg nesten hver dag. Fetaost i gresk salat eller i diverse pastaretter eller gratinert med olje og oregano, eller smuldret over ovnsbakte grønnsaker (gjerne gratinering) eller over dampede grønnsaker. Eller bare naturell sammen med oliven og godt brød. Chèvre i salater eller gratinerte grønnsaker, veldig godt sammen med bakte rødbeter. Västerbottenost er også godt. Edamer til jul. Anonymkode: 7c6f1...f8c 8
Muskath Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 Brie og Jarlsberg. Gode alene, og gode på brødskiver med paprika eller agurk. 2
Sago Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke cheddar veldig kort/tørr i konsistensen? Og hvilken jarlsberg er best? Anonymkode: 4e97d...888 Jo, den er litt smuldrete, men smaken er veldig god.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 Alpeost til snacks og Granstubben som er lunet, til kjeks og godt brød 😍 Anonymkode: b628d...f64 1
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 Sago skrev (9 timer siden): Cheddar, de ordentlige cheddarene som selges i stykker, ikke de gule skivene som selges som burgerost. Brukes til alt, brødskive, kjeks, gratinering, pizza og så videre. Jeg liker mye ost av forskjellige typer, men det er cheddar jeg bruker definitivt mest. Helt enig! Cheddar er undervurdert (eller kanskje misforstått?) fordi navnet også brukes om de forferdelige ultraprosesserte ostelignende greiene, som ikke har spesielt mye med ost å gjøre. Men ellers så elsker jeg det meste av ost. Jeg er kanskje mest glad i blåmuggost, med Fourme d'Ambert som en av favorittene, selv om det jo finnes et helt enormt spenn der, sånn at det er helt umulig å velge. Og nå skal jeg lage meg gresk salat, med ekte gresk feta (selv om man langt fra får like god feta her som i Hellas) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå