AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Velger å skrive anonymt, da jeg er redd for å henge ut noen. Venninna mi har vært sammen med kjæresten i tre måneder. Hun bor i et rimelig kollektiv. Den nye kjæresten hennes ønsker at hun skal flytte inn hos han, problemet er bare at det ikke virker som om det er av de rette grunnene. Han betaler nemlig 23.000 kr/mnd i husleie, og virker mer som han ønsker at hun skal flytte inn fordi det er dyrt. I tillegg betaler hun ting som nye sko og dyre klær ect. fordi «han glemmer kortet sitt». Disse pengene får hun ikke tilbake. Han vil ofte ut og spise og bestiller det dyreste - ofte betaler hun for maten da. Selv er hun en sparsom jente av natur som har klart å spare seg opp en høy egenkapital. Forrige måned derimot var alle pengene borte og hun måtte låne penger av foreldrene sine fordi hun var blakk. Dette er snakk om en jente som pleide å spare minimum 20.000/mnd og lage middager av fiskepinner og makaroni. Han tjener mer enn henne og ønsker å dra på en dyr ferie i år, de skal derfor bort i en måned (dette hadde venninna mi aldri i livet brukt penger på før, hvertfall ikke den dyre ferien de skal på). Jeg kjenner jeg er litt bekymret fordi jeg føler at hun har endret «økonomisk atferd». Dette gjelder forsåvidt ikke kun økonomi, men velger å avgrense det til dette. Hun har sagt ja til å flytte inn hos han og skal ha betale 11.500 kr i husleie (merk: dette har hun sagt ifra om at er altfor dyrt, likevel ender hun opp med å gjøre det). Hun sier at hun egentlig ikke har lyst til å flytte inn, hun er bare så redd han ikke vil godta at hun ønsker å vente. Synes dette er skummelt, kjenner henne liksom ikke helt igjen. Og han utnytter henne skikkelig økonomisk! Hun sier hun ikke lenger har mulighet til å spare og trenger hjelp av foreldrene sine ofte. Hun går altså mer enn 20.000 kr i minus på grunn av at hun blir utnytta og ikke klarer å sette grenser for seg selv... Hun vil være med han til tross for at ingen av vennene hennes liker han, alle syne han utnytter henne. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: b9ba3...20e 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 (Når jeg skriver alle pengene borte mener jeg lønningen hennes og endel tusen kroner hun har hatt stående i banken). Men, ikke alle midler heldigvis! Anonymkode: b9ba3...20e 1
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Hva sier hun når du påpeker dette overfor henne? Har du spurt henne hvorfor hun lar seg utnytte? Det beste du kan gjøre for henne nå er å være der for henne og forsøke å få henne fra å flytte inn hos ham.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Kan ikke han flytte inn til henne? Anonymkode: 75570...caa 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Hva sier hun når du påpeker dette overfor henne? Har du spurt henne hvorfor hun lar seg utnytte? Det beste du kan gjøre for henne nå er å være der for henne og forsøke å få henne fra å flytte inn hos ham. Det er faktisk hun som påpeker det. Jeg hadde aldri tenkt på dette om hun ikke selv sa hun følte seg økonomisk utnyttet. Det er nesten som om hun noen timer senere «glemmer at hun sa det». Har ikke spurt direkte «hvorfor lar du deg utnytte?», men vi har snakket veldig mye om det». Skal huske på det spørsmålet. Hun har bestemt seg for å flytte inn, hun har sagt opp der hun leier nå... Anonymkode: b9ba3...20e 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke han flytte inn til henne? Anonymkode: 75570...caa Han ønsker ikke å bo dårlig, derfor han betaler hele 23.000 kr i leie. En kan fint få en ok 2-roms for 14.000 kr her. Han er ikke interessert i å flytte.... Anonymkode: b9ba3...20e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Vi henne innholdet i innlegget her. Hun må gjerne være sammen med ham, men han utnytter henne helt ÅPENBART. Hun kommer ikke noensinne til å få lån i en bank. Og gi gjerne foreldrene beskjed, så de skjønner hvor pengene går. Da kan det tenkes de skrur igjen krana og hun bare MÅ si nei. Anonymkode: 1217b...dea 9
TLR Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Velger å skrive anonymt, da jeg er redd for å henge ut noen. Venninna mi har vært sammen med kjæresten i tre måneder. Hun bor i et rimelig kollektiv. Den nye kjæresten hennes ønsker at hun skal flytte inn hos han, problemet er bare at det ikke virker som om det er av de rette grunnene. Han betaler nemlig 23.000 kr/mnd i husleie, og virker mer som han ønsker at hun skal flytte inn fordi det er dyrt. I tillegg betaler hun ting som nye sko og dyre klær ect. fordi «han glemmer kortet sitt». Disse pengene får hun ikke tilbake. Han vil ofte ut og spise og bestiller det dyreste - ofte betaler hun for maten da. Selv er hun en sparsom jente av natur som har klart å spare seg opp en høy egenkapital. Forrige måned derimot var alle pengene borte og hun måtte låne penger av foreldrene sine fordi hun var blakk. Dette er snakk om en jente som pleide å spare minimum 20.000/mnd og lage middager av fiskepinner og makaroni. Han tjener mer enn henne og ønsker å dra på en dyr ferie i år, de skal derfor bort i en måned (dette hadde venninna mi aldri i livet brukt penger på før, hvertfall ikke den dyre ferien de skal på). Jeg kjenner jeg er litt bekymret fordi jeg føler at hun har endret «økonomisk atferd». Dette gjelder forsåvidt ikke kun økonomi, men velger å avgrense det til dette. Hun har sagt ja til å flytte inn hos han og skal ha betale 11.500 kr i husleie (merk: dette har hun sagt ifra om at er altfor dyrt, likevel ender hun opp med å gjøre det). Hun sier at hun egentlig ikke har lyst til å flytte inn, hun er bare så redd han ikke vil godta at hun ønsker å vente. Synes dette er skummelt, kjenner henne liksom ikke helt igjen. Og han utnytter henne skikkelig økonomisk! Hun sier hun ikke lenger har mulighet til å spare og trenger hjelp av foreldrene sine ofte. Hun går altså mer enn 20.000 kr i minus på grunn av at hun blir utnytta og ikke klarer å sette grenser for seg selv... Hun vil være med han til tross for at ingen av vennene hennes liker han, alle syne han utnytter henne. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: b9ba3...20e 23 000 kr i husleie er ekstremt mye. Det må jo være mulig å finne et billigere sted å bo? Hun bør komme seg fortest mulig ut av dette forholdet. Selvfølgelig blir hun utnyttet når hun betaler for alt og jeg blir ikke overrasket hvis han har kontakt med andre kvinner eller om han har flere Facebook kontoer. Prøv å finne ut om han er på forskjellige datingsider eller om han har flere Facebook kontoer? 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Ærlig talt, jeg eier en enebolig, og betaler under halvparten av det han gjør. Leier han seriøst til 23.000 i måneden? Da vil jeg påstå at han er rimelig dum, han hadde vel glatt fått boliglån. Hun blir jo utnyttet. Og det hadde jeg sagt rett ut. Det er galskap å bo så dyrt, med mindre man betaler hardt ned på eget lån. Anonymkode: fbccb...576 12
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 TLR skrev (5 minutter siden): 23 000 kr i husleie er ekstremt mye. Det må jo være mulig å finne et billigere sted å bo? Hun bør komme seg fortest mulig ut av dette forholdet. Selvfølgelig blir hun utnyttet når hun betaler for alt og jeg blir ikke overrasket hvis han har kontakt med andre kvinner eller om han har flere Facebook kontoer. Prøv å finne ut om han er på forskjellige datingsider eller om han har flere Facebook kontoer? Ja absolutt. Han ønsker bare ikke å flytte, er liksom «hans sted eller så har hun ingen tillit til han» sånn hun forklarer det.... Jeg skal holde øynene åpne! Han ønsker å være med henne 24/7, så forstår ikke helt hvordan han skulle hatt tid til det Anonymkode: b9ba3...20e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ærlig talt, jeg eier en enebolig, og betaler under halvparten av det han gjør. Leier han seriøst til 23.000 i måneden? Da vil jeg påstå at han er rimelig dum, han hadde vel glatt fått boliglån. Hun blir jo utnyttet. Og det hadde jeg sagt rett ut. Det er galskap å bo så dyrt, med mindre man betaler hardt ned på eget lån. Anonymkode: fbccb...576 Jeg er helt enig. 23.000 kr er veldig mye penger for et bosted... Burde gått an og funnet noe mye rimeligere Anonymkode: b9ba3...20e 1
Gjest parkeringsvakten Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Dette er selvsagt utnytting. Om du klarer få henne til å bryte, så er det det beste. Hvordan ma gjør det er vanskelig å si uten å kjenne henne. De fleste kvinner som går inn i slike forhold har enten en bakgrunn der de ikke er i stand til å sette grenser, eller de er så korttenkte/ naive/ enspora at de ikke forstår det Han vil selvsagt ikke flytte. Han vil bo der han bor og utnytte henne for penger. Ikke alle har den der greia som man kaller "samvittighet".
Cata Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og gi gjerne foreldrene beskjed, så de skjønner hvor pengene går. Da kan det tenkes de skrur igjen krana og hun bare MÅ si nei. Anonymkode: 1217b...dea Støtter denne. Det er nærmest hjelp til selvhjelp, så lenge hun ikke hiver seg ut i dyre forbrukslån i stedet. Hun er voksen så hun må besten bestemme selv og gjøre sine egne feil, men slik du beskriver det er det krystallklart at de er en finansielt dårlig match og om hun ikke blir utnyttet så går det i allfall hardt utover hennes økonomi, når han vil leve over hennes evne. Hvis det er hans klær og sko hun betaler og aldri får igjen for så er det helt klart utnytting. At hun deler på å betale husleie når de flytter sammen er for så vidt "rettferdig", selv om det er fullstendig tåpelig av henne å gå med på det når hun faktisk ikke har råd - eller i det minste vil bruke penger på noe annet som f.eks. EK. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Veldig mange røde flagg her. Her vil jeg faktisk gå så langt som å ta den klassiske hun må dumpe han. Høres ut som han har alt for mye makt over henne. Kjedelig for henne den dagen han har ruinert henne totalt. Anonymkode: cb66b...a86 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 En mann som utnytter en kvinne sånn burde skjems! Eier han ikke litt integritet og æresfølelse? Anonymkode: d4ebc...8c8 3
Narad Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja absolutt. Han ønsker bare ikke å flytte, er liksom «hans sted eller så har hun ingen tillit til han» sånn hun forklarer det.... Jeg skal holde øynene åpne! Han ønsker å være med henne 24/7, så forstår ikke helt hvordan han skulle hatt tid til det Anonymkode: b9ba3...20e Hans sted, ergo ikke deres sted. Hans bolig, hun bare hjelper han med utgiftene men er ellers på besøk.. Men finner det skremmende at han vil være med henne 24/7, har han ingen venner han vil ha kompistid med? Og får hun være alene med sine venner eller maser han på henne den tiden hun er med andre? De har kjent hverandre all for kort tid til å flytte sammen. Vær der for venninnen din, støtt henne og gi klar beskjed om at du alltid vil være der, selv om han kan gjøre det vanskelig for henne å være med andre. Høres ut som en som vil isolere og kontrollere. 6
TLR Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja absolutt. Han ønsker bare ikke å flytte, er liksom «hans sted eller så har hun ingen tillit til han» sånn hun forklarer det.... Jeg skal holde øynene åpne! Han ønsker å være med henne 24/7, så forstår ikke helt hvordan han skulle hatt tid til det Anonymkode: b9ba3...20e Jeg vet ikke hvordan han er men jeg tror at han er flott på se på? Og jeg tror at han har gjort dette før. Han kan ha forskjellige navn på Facebook eller datingsidene. Det jeg reagerer på er at hun betaler for alt. Hva skjer når hun sier nei til han? Vil han fortsatt være sammen med henne? Eller finner han seg en ny dame som kan forsørge han? Disse mennene er flinke til å skjule sitt sanne jeg. 1
Cata Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig mange røde flagg her. Her vil jeg faktisk gå så langt som å ta den klassiske hun må dumpe han. Høres ut som han har alt for mye makt over henne. Kjedelig for henne den dagen han har ruinert henne totalt. Anonymkode: cb66b...a86 Narad skrev (1 minutt siden): Hans sted, ergo ikke deres sted. Hans bolig, hun bare hjelper han med utgiftene men er ellers på besøk.. Men finner det skremmende at han vil være med henne 24/7, har han ingen venner han vil ha kompistid med? Og får hun være alene med sine venner eller maser han på henne den tiden hun er med andre? De har kjent hverandre all for kort tid til å flytte sammen. Vær der for venninnen din, støtt henne og gi klar beskjed om at du alltid vil være der, selv om han kan gjøre det vanskelig for henne å være med andre. Høres ut som en som vil isolere og kontrollere. Enig, her blinker det varsellamper og det viftes med røde flagg i stor stil. Bare synd hun som det angår ikke klarer se det selv. Denne fyren virker ikke som noe samboermateriale akkurat. 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 TLR skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke hvordan han er men jeg tror at han er flott på se på? Og jeg tror at han har gjort dette før. Han kan ha forskjellige navn på Facebook eller datingsidene. Det jeg reagerer på er at hun betaler for alt. Hva skjer når hun sier nei til han? Vil han fortsatt være sammen med henne? Eller finner han seg en ny dame som kan forsørge han? Disse mennene er flinke til å skjule sitt sanne jeg. Hvis hun sier nei så begynner han å argumentere skikkelig. Anonymkode: b9ba3...20e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 Cata skrev (5 minutter siden): Enig, her blinker det varsellamper og det viftes med røde flagg i stor stil. Bare synd hun som det angår ikke klarer se det selv. Denne fyren virker ikke som noe samboermateriale akkurat. Hun ser det faktisk selv - det er hun som sier det til meg. Men likevel gjør hun alt for han. Synes det er skikkelig merkelig Anonymkode: b9ba3...20e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå