AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Med "junk" så menes, eiendeler som ikke er i bruk eller skal brukes, gamle møbler, clutter, rot, klær som skulle vært gitt bort/kastet, gamle blader, ubrukelige elektriske dingser, gamle mobiltelefoner, sengetøy med hull i, for mange kopper og fat, aviser, blader, gamle leker, ting som man har fått av andre eller arvet som man ikke vil ha eller bruker mer, osv...... Jeg tror vi mennesker er "samlere" og jeg vet at mange har haugevis og tonnevis med "stuffing" som burde vært ute av huset for lengst. Dersom du er 100% ærlig - hvor mye har du og hadde det ikke vært deilig med en skikkelig opprenskning? Anonymkode: 9567b...aa9
Gjest Maxwell Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Noe gardiner og duker som jeg aldri bruker.
Cata Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Alt for mye. Så jeg har hatt noen razziaer i år der jeg har stappet i søppelsekker tatt meg turer på fyllinga. La meg si det slik: det røk noen mobiler på den ene turen . Nå er jeg på vei gjennom klesskapet så Fretex kan forvente noen filler i nærmeste framtid (og kanskje noe brukbart også).
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Maxwell skrev (1 minutt siden): Noe gardiner og duker som jeg aldri bruker. Hvorfor har du dem da? Anonymkode: 9567b...aa9
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Ingenting, faktisk. Tok grep for noen år siden og ryddet vekk, kastet, gav bort, solgte det jeg ikke trengte. Så deilig å bare ha akkurat det du trenger og ikke ha noe i overflod 😄
Gjest Maxwell Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du dem da? Anonymkode: 9567b...aa9 Har bare ikke giddet å kaste dem enda 😄
PoisonIwy Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Jeg bor med en hoarder,altså ikke sånn ekstrem. Men én som ikke kaster klær, magasiner etc. Jeg har prosjekt minimalisme og kvalitet gående og kaster, selger og donerer ting vi har opparbeidet og samlet over mange år. Det er en prosess når du deler hus med en som vil spare på alt. Men har kommet ganske langt. Bytter sakte men sikkert ut møbler med kvalitet og tidløshet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Maxwell skrev (3 minutter siden): Har bare ikke giddet å kaste dem enda 😄 Det er litt av det tråden handler om. Hva "bor" det i oss som gjør det så vanskelig å kaste ting? Dersom du skal ransake deg selv så er grunnen fordi du er lat eller er det noe mer som gjør at vi utsetter å kvitte oss med noe som ikke er fornuftig å ta vare på mer? - Jeg er oppriktig interessert i hva som ligger bak og mener ikke å være kritisk til svaret ditt. Personlig så kan jeg kjenne at det kan være vanskelig å kvitte meg med ting som jeg ikke trenger. Jeg lurer på hva grunnen kan være Anonymkode: 9567b...aa9
Gjest Maxwell Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er litt av det tråden handler om. Hva "bor" det i oss som gjør det så vanskelig å kaste ting? Dersom du skal ransake deg selv så er grunnen fordi du er lat eller er det noe mer som gjør at vi utsetter å kvitte oss med noe som ikke er fornuftig å ta vare på mer? - Jeg er oppriktig interessert i hva som ligger bak og mener ikke å være kritisk til svaret ditt. Personlig så kan jeg kjenne at det kan være vanskelig å kvitte meg med ting som jeg ikke trenger. Jeg lurer på hva grunnen kan være Anonymkode: 9567b...aa9 Ok, for meg så handler det nok egentlig bare om latskap hittil da 😜 Kan være så "jævlig" at jeg kan kaste eller gi bort ting jeg har fått som jeg ikke liker eller har bruk for. Kjøper stort sett ting jeg liker og har bruk for. Samler på ugler, men det er en interesse.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med "junk" så menes, eiendeler som ikke er i bruk eller skal brukes, gamle møbler, clutter, rot, klær som skulle vært gitt bort/kastet, gamle blader, ubrukelige elektriske dingser, gamle mobiltelefoner, sengetøy med hull i, for mange kopper og fat, aviser, blader, gamle leker, ting som man har fått av andre eller arvet som man ikke vil ha eller bruker mer, osv...... Jeg tror vi mennesker er "samlere" og jeg vet at mange har haugevis og tonnevis med "stuffing" som burde vært ute av huset for lengst. Dersom du er 100% ærlig - hvor mye har du og hadde det ikke vært deilig med en skikkelig opprenskning? Anonymkode: 9567b...aa9 Jeg har det clean 90% av bolig men clutter på en del av kjøkkenbenk (alt havner der av en eller annen grunn) og i to av bodene. Han en clean bod også, min stolthet som jeg kan vise frem. Der er alt i hyller og bokser. Man må begynne et sted😄 Anonymkode: db56a...020 1
Hippogriff Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Ganske lite faktisk. Samlivsbrudd og flytting påvirker fort slike ufrivillige lagre i positiv retning. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Elendig illustrasjonsbilde. Er jo ikke noe mer ting og tang på bibliotekbildet, enn den hvite stuen. Om en ser kun på ting og tang, blomster, puffer, sidebord, lamper, pledd - så er det vel nesten mer av det i det hvite rommet? Ikke alle ønsker seg et bibliotek, men har en først et bibliotek kan en da ikke regne bøker satt opp bokhyller for rot. Kjempekoselig rom Anonymkode: e90d1...b6a 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Altfor mye, men jeg eier ikke krefter til å få gjort noe.
Cata Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er litt av det tråden handler om. Hva "bor" det i oss som gjør det så vanskelig å kaste ting? For meg er det 80% latskap og 20% sentimentalitet. En del ting vil jeg ikke kaste for jeg har gode minner knyttet til dem, men for det meste er det at jeg planlegger å kaste det, men så utsetter og utsetter og utsetter jeg det. Hvis fyllinga (unnskyld - gjenbruksstasjoner) hadde hatt kveldsåpent et par kvelder i uka i stedet for bare en så ville det hjulpet mye. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 Kaos i rommet = kaos i hodet. Er sammen med en "gal" men sexy dame, en shopaholic og syk samler som fyller hvert rom i huset med sitt gamle ræl. Har endelig fått kranglet meg til et rom i huset, som jeg forøvrig betalte 80% av da vi flyttet sammen, nå et nesten nakent hjemmekontor der jeg er diktator. Alle "fine pynteting" eller esker med hennes gamle klær, sko, krimskrams og "arvegods" som hun har prøvd å sette inn her har jeg pælmet rett ut. Neste gang går det i søpla. Vurderer å be henne snakke med psykolog. Anonymkode: 9f002...c0b 6
Navani Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Ingenting junk faktisk Jeg og mannen er minimalister, og det vi beholder er det vi faktisk bruker, eller har stor glede av. Det har tatt flere år å komme seg hit, jeg brukte flere måneder på å gå fra kaotisk hjem til å ha oversikt over hva jeg eide. Jeg har personlig kvittet meg med over 80% av hva jeg eide. Kanskje nærmere 90%. Det gjør det enkelt å gjøre rent også, for det er nesten alltid helt ryddig her. Det vi bruker i løpet av dagen ryddes tilbake til der det "bor" før vi legger oss. Aldri problem med overraskelsesbesøk. Jeg trives veldig godt slik. Kan også nevne at jeg ikke liker minimalist-estetikken hvor alt er hvitt og sånt, jeg liker farger. Det er forskjell på minimalist i antall ting, og minimalist i stil. Jeg er førstnevnte. Noen er begge. Noen er sistnevnte. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 Jeg har mange ting, men lite jeg vil kalle junk. Har imidlertid full oversikt. Uansett hva du spør meg om vet jeg akkurat hvor i huset tingen er, og hvorfor jeg har akkurat den tingen. Anonymkode: e36cf...799 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 eveline skrev (1 time siden): Jeg har altfor mye ting🙈 Hvorfor? Anonymkode: 9567b...aa9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 Cata skrev (1 time siden): For meg er det 80% latskap og 20% sentimentalitet. En del ting vil jeg ikke kaste for jeg har gode minner knyttet til dem, men for det meste er det at jeg planlegger å kaste det, men så utsetter og utsetter og utsetter jeg det. Hvis fyllinga (unnskyld - gjenbruksstasjoner) hadde hatt kveldsåpent et par kvelder i uka i stedet for bare en så ville det hjulpet mye. Man har vel fri en lørdag i ny og ne vel? Fylle opp bilen kvelden før og kjøre det ut? Anonymkode: 9567b...aa9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå