Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg tenkte ta grunnkurs renholder, dette er et nett kurs som tar 12 dager K2 kompetanse, koster 6900. Ser bra ut. Vil dette være bra for fremtidig jobb eller blir dett for lite? Hvor skal jeg begynne? Vil jobbe som renholder men har ikke noen erfaring. Redd det er bortkastet åså av den grunn. 

Takk for svar :) 

Anonymkode: 37fc9...667

Skrevet

Har du hørt med noen renholdsfirmaer om jobb uten det kurset ? Vet det går greit og få jobb som det her uten noe slikt ihvertfall

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Scoops skrev (Akkurat nå):

Har du hørt med noen renholdsfirmaer om jobb uten det kurset ? Vet det går greit og få jobb som det her uten noe slikt ihvertfall

Har prøvd, det er mange som har utdanning som åså vil ha jobben, og da vil ingen ha meg :) Mange vil ha disse jobbene og har erfaring om de ikke har utdanning i renhold åså.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men ville selv ikke blitt imponert over et nettkurs om noe som er praktisk arbeid. Selv om man har bestått et slikt kurs, betyr det ikke at de faktiske rengjøringsferdighetene er gode.

Anonymkode: 149b7...afd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som renholder og hos oss ansetter vi ikke folk uten fagbrev. Mange tror at alle kan da vaske. Men nei, alle kan ikke det. 

Anonymkode: b6f34...667

• Liker 6
Skrevet

Usikker på kurset. Vet at i min kommune tok de fleste renholderne fagbrev. Der lærer du om kjemikalier og forskjellig som er nyttig i jobben. Og går heftig opp i lønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring og et nettbasert kurs hadde nok ikke holdt her heller. Her foretrekker de renholdere med fagbrev. Uten kan du få et vikariat, men ikke mer enn det.

Anonymkode: 9d7c1...763

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber som renholder og hos oss ansetter vi ikke folk uten fagbrev. Mange tror at alle kan da vaske. Men nei, alle kan ikke det. 

Jeg vet det, er vaskerioperatør av utdanning og hvorfor har du skole for å vaske tøy? 😄 Jeg lurer bare på hvor jeg skal begynne, er dette kurset bortkastet? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller gått for master i renholdning. Kommer ikke langt med kurs i disse dager

Anonymkode: 7dbf5...252

AnonymBruker
Skrevet

https://www.folkeuniversitetet.no/Fag-og-svennebrev/Bygg-og-anleggsteknikk/Renholdsoperatoer-fagbrev

Kanskje bedre å ta. 

Anonymkode: 99db6...787

Skrevet (endret)

Jeg ville satset på det AB over her linker til, som fører frem til fagbrev. Ville kontaktet Fylkeskommunen og hørt om du kan få starte på utdanningen gjennom dem. De arrangerer ofte egne studieløp for voksne og undervisningen er gjerne tilrettelagt slik at man kan jobbe utenom.

Vet også at enkelte arbeidsplasser f.eks.sykehus, har ordninger der ansatte innen renhold får ta fagbrev gjennom at de binder seg til å jobbe der i f.eks.5 år.

Ser nå at linken viser til et studieløp som krever erfaring, men mener det finnes studieløp der du kan begynne helt fra scratch.

Endret av Sandie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (3 minutter siden):

Jeg ville satset på det AB over her linker til, som fører frem til fagbrev. Ville kontaktet Fylkeskommunen og hørt om du kan få starte på utdanningen gjennom dem. De arrangerer ofte egne studieløp for voksne og undervisningen er gjerne tilrettelagt slik at man kan jobbe utenom.

Vet også at enkelte arbeidsplasser f.eks.sykehus, har ordninger der ansatte innen renhold får ta fagbrev gjennom at de binder seg til å jobbe der i f.eks.5 år.

Smart :) Skal sjekke det. Takk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er for lite. Sjekk på Stillingsutlysninger hva de krever. 

Anonymkode: 08287...a4f

Skrevet

Joda, en viss positiv innvirkning vil det ha at du tar dette kurset. Tviler på at du lærer all verden, men det viser i det minste at du er seriøst interessert i renhold.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg bare skal jobbe i butikk, ser ut som det lønner seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 10.06):

Hvordan klarer folk å få fagbrev når ingen vil ansette folk uten fagbrev? Man må jo ha jobbet i fem år (eller mer) før man kan ta fagbrev. Virker helt umulig. 

Anonymkode: f3889...35a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 9.42):

Hei, jeg tenkte ta grunnkurs renholder, dette er et nett kurs som tar 12 dager K2 kompetanse, koster 6900. Ser bra ut. Vil dette være bra for fremtidig jobb eller blir dett for lite? Hvor skal jeg begynne? Vil jobbe som renholder men har ikke noen erfaring. Redd det er bortkastet åså av den grunn. 

Takk for svar :) 

Bare å ringe å sett deg som vikar, du får kurs på nett før du begynner å jobbe. Du kan få flere mnd opplæring også. Flere firmaer bidrar til fagbrev på sine renholdere. Bare hus at det er et skyhøyt tempo på renhold. Langt fra slik det er å vaske hjemme. 

Anonymkode: ed864...95f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kanskje jeg bare skal jobbe i butikk, ser ut som det lønner seg. 

50,- timen i lønnsforskjell. 

Anonymkode: ed864...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...