AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Vi er begge i slutten av 20-årene og jeg har fortsatt ikke kommet inn på arbeidsmarkedet og leser fortsatt på universitetet etter en del dårlige valg med utdannelse, men har nå funnet noe jeg trives med. Kjæresten min gikk rett fra vgs til universitetet, tatt arbeidsmarkedet med storm og bytter jobb hvert halve år, hver gang med en kraftig lønnsøkning... Han eier boligen vi bor i, jeg bor gratis og han betaler for alt og spanderer ofte dyre ting på meg, selvom jeg har sagt at han ikke trenger å gjøre det... Jeg har bare mitt stipend og vi er egentlig i helt motsatt situasjon økonomisk sett. Hjemme er økonomi aldri et tema, men jeg føler at det plager meg mer og mer. Det er på en måte ham som får all makten i forholdet... Anonymkode: 9699c...104 1
Prøver18 Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Herregud nå må du skjerpe deg. Dersom du ønsker å kunne forsørge seg selv kan du ta en jobb, men synes du uansett bare skal være jævlig takknemlig. Han hjelper deg i den mest krevende situasjonen økonomisk du mest sannsynlig noen gang kommer til å ha. 13
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Hva er spørsmålet? Anonymkode: b0f1c...e02 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Okay...? Hva lurer du på her, hva er alternativet? At han sier opp jobben, at dere går fra hverandre? Anonymkode: 14f3b...6fb 5
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Jeg forstår deg TS. Du har egentlig bare noen få valg her: flytt ut og bo på hybel insister på å betale for deg selv sett av pengene du burde ha betalt i husleie og andre utgifter til sparing lev godt og slutt å la deg plages av "makt" i forholdet
Gjest 10.54 Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 På hvilken måte føler du at han har makten? Er det bare en følelse du har, eller utnytter han det faktum at han har mer penger enn deg til å styre hverdagen deres? Hvis dette bare bunner i dine egne følelser så hadde jeg forsøkt å svelge stoltheten. Han er tydeligvis investert 100 prosent i forholdet deres, og en gang i fremtiden kan det være du som må forsørge han. Man vet aldri hva livet bringer.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Hva er han utdannet som? Hva jobber han med? Anonymkode: 4c2c9...635 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Tenk at dette kun er midlertidig. Når du en gang fullfører utdannelsen og skaffer deg egen inntekt, blir dere mer likestilt. Jeg forstår følelsen din, for det er ikke kjekt å bli forsørget. Men som sagt, det er midlertidig, og forsøk heller å se det positive i at han investerer i forholdet. Anonymkode: e1883...170 2
Potetjinta Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Hvis dette genuint er et problem TS må du jo komme med konkrete eksempler. Får mer på følelsen av at du kun er ute etter å skryte 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 3 minutter siden, Potetjinta said: Hvis dette genuint er et problem TS må du jo komme med konkrete eksempler. Får mer på følelsen av at du kun er ute etter å skryte Du klarer ikke å tro på at noen kan ha problemer med å bli forsørget av en partner? Seriøst? Hvor mange konkrete eksempler trenger du for å skjønne hva TS mener? Bare det at hun bor gratis er jo et kjempeeksempel. De fleste av oss foretrekker faktisk å forsørge oss selv. Tro det eller ei. Anonymkode: 9c325...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Er du redd han skal bruke det mot deg senere? Da ville jeg gitt han noen tusenlapper i « husleie» hver måned. Hvis han nekter å ta imot, setter du de av på egen konto. Ellers bruker du pengene dine fornuftig (slik at han ser at du også investerer i han). Lykke til videre i livet! Anonymkode: 49255...8d1 1
Potetjinta Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du klarer ikke å tro på at noen kan ha problemer med å bli forsørget av en partner? Seriøst? Hvor mange konkrete eksempler trenger du for å skjønne hva TS mener? Bare det at hun bor gratis er jo et kjempeeksempel. De fleste av oss foretrekker faktisk å forsørge oss selv. Tro det eller ei. Anonymkode: 9c325...6cb Vil tro hun hadde kommet med flere konkrete eksempler da
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Hold ballene hans tomme så skal det nok gå bra. Kanskje analsex? Anonymkode: 1150e...e02 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 Du får si det til han. Jeg ser ikke at dette er et problem. Si at du føler pengebruken på deg blir for mye, selv om du setter pris på det. Du kan også betale han husleie Anonymkode: 0a8b1...22c 1
Gjest loveli Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 Jeg eier kanskje ikke skam, men med en mann med så godt betalt jobb hadde jeg bare latt meg bli spandert på. Hadde vært hel annerledes om han tjente middels, men han har overflod. Ikke noe å tenke over, bare nyt livet og føl på takknemligheten over at du har det trygt økonomisk. MANGE hadde glatt byttet plass med deg, jeg også da jeg var student og var sammen med en annen student og vi ikke hadde råd til en dritt.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Ta en prat med han og si at du vil bidra etter evne. Feks at du vil ta halvparten av strømregning og mat, og en tusenlapp til i husleie. Anonymkode: ff95e...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå