AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Det har gått opp for meg, etter 1,5 år med pandemi, at jeg faktisk ikke savner å reise til utlandet, men at jeg ønsker å se mer av Norge. På en miljøvennlig måte. Så nå ønsker jeg å legge en plan for de neste 2 - 3 årene for reiser fra Bergen med tog, buss og/eller båt. Kom gjerne med tips! Anonymkode: 2aef0...309
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Tog til Myrdal, videre derfra med Flåmsbana til Flåm. Er sikkert buss derfra videre mot Lærdal, Sogndal, Førde, Florø. Tog til Voss, buss videre til Hardanger. Tog til Oslo. Tog derfra mot Stavanger (Kristiansand på veien), eller tog helt opp til Bodø. Gjøvik, Hamar er fine byer, det samme med Røros og Trondheim - fine togturer. Hurtigruta fra Bergen til Kirkenes, eller en kortere distanse. Anonymkode: 88ef0...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 kystbussen til Haugesund og Stavanger. Fin tur, og Stavanger er en superkoselig by. Anonymkode: 8a4a4...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Tog til Myrdal, Flåmsbanen til Flåm og ekspressbåten tilbake til Bergen. Eller bytt båt i Rysjedalsvika å ta ekspressbåten nordover til Smørhamn eller Selje. Anonymkode: 7ab37...459
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Ta med sykkel på toget så kommer du deg raskere/lettere frem flere steder. Overnatt på Biologen på Herdla. Fint å gå tur og bade, se solnedgangen. Ta hurtigbåt til Haugesund. Anonymkode: 6f08f...055 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 takk for mange gode forslag, både lokalt og lengre unna. Jeg gleder meg allerede! Anonymkode: 2aef0...309
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta med sykkel på toget så kommer du deg raskere/lettere frem flere steder. Overnatt på Biologen på Herdla. Fint å gå tur og bade, se solnedgangen. Ta hurtigbåt til Haugesund. Anonymkode: 6f08f...055 Vær obs på at sykkel på toget kan bli temmelig utfordrende. Hver avgang har plass til 4 sykler, så da må du være tidlig ute i så fall 👍 Anonymkode: 8a4a4...3a9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta med sykkel på toget så kommer du deg raskere/lettere frem flere steder. Overnatt på Biologen på Herdla. Fint å gå tur og bade, se solnedgangen. Ta hurtigbåt til Haugesund. Anonymkode: 6f08f...055 Det er vel slutt på Flaggruten og hurtigbåt mellom Stavanger- Haugesund -Leirvik- Bergen? Men det går vel kanskje hurtigbåt til Husnes, buss videre til Odda, og derfra kan man ta Haukeliekspressen til Aksdal/Haugesund, og Kystbussen videre til Stavanger. Anonymkode: 88ef0...7d0
Aviale Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Hurtigbåt til Sogndal, buss fra Sogndal til Stryn/Loen eller eventuelt rett til Ålesund. Etter min mening er dette Norges fineste busstur! Fra Ålesund går det båt/hurtigrute til Geiranger og Hjørundfjorden om sommeren. Med litt planlegging kan du kanskje komme deg fra Ålesund til Åndalsnes og ta tog tilbake til Bergen via Dombås? Eventuelt går jo hurtigruta, så lenge man er fleksibel på reisetidspunkt på døgnet. En mer lokal tur er å ta hurtigbåt til Bekkjarvik på Austevoll og spise middag på Bekkjarvik gjestgiveri Fantastisk god mat der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå