Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har googlet litt, og lest at mens kommer rundt 4 uker etter abort,spontanabort, ma, men er det noen som opplever tidligere?

Mistet for en uke siden, og blør fremdeles men føler meg desperat etter å prøve igjen, bli gravid. 

Hvor tidlig, hvor raskt er det mulig å bli gravid etter å ha mistet? Måtte få cytotec for å få ut alt, og er og bekymret for om det kanskje kommer en eggløsning mens jeg blør og jeg da går glipp av første mulighet til å bli gravid?

Noen som har erfaring eller bare vet mer om dette enn meg?

Anonymkode: 3c3fd...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EL ble litt forskyvd med ca 4 dager, da jeg mistet i SA uke 7. Jeg begynte å teste etter EL da jeg sluttet å blø. og ble gravid med en gang etterpå 😊 aner ikke om det har noe å si om du tester etter EL mens du blør.. 

AnonymBruker
Skrevet

Usannsynlig at du skulle "gå glipp av" eggløsning mens du fremdeles blør. Livmorhinnen må jo få bygd seg opp igjen for å kunne ta imot et egg, og det kan den ikke mens du fremdeles blør. Og så må hcg-nivået ned såpass at kroppen vet den ikke er gravid lenger og kan begynne modne neste egg. Er mye mer vanlig at eggløsning/mens er forsinket etter en SA, fordi det kan ta litt tid før systemet kommer igang igjen. Jeg fikk mens igjen ca seks uker etter MA og ble gravid igjen syklusen etter. 

Anonymkode: fd3d5...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Usannsynlig at du skulle "gå glipp av" eggløsning mens du fremdeles blør. Livmorhinnen må jo få bygd seg opp igjen for å kunne ta imot et egg, og det kan den ikke mens du fremdeles blør. Og så må hcg-nivået ned såpass at kroppen vet den ikke er gravid lenger og kan begynne modne neste egg. Er mye mer vanlig at eggløsning/mens er forsinket etter en SA, fordi det kan ta litt tid før systemet kommer igang igjen. Jeg fikk mens igjen ca seks uker etter MA og ble gravid igjen syklusen etter. 

Så det er umulig å bli gravid så lenge graviditetstestene er positive? Har lest noen få historier om noen som ble gravid 2 uker etter å ha mistet, men det stemmer kanskje ikke? Noen har pyntet litt på tidslinjen ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid bare et par uker etter SA. Jeg pynter ikke på 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så det er umulig å bli gravid så lenge graviditetstestene er positive? Har lest noen få historier om noen som ble gravid 2 uker etter å ha mistet, men det stemmer kanskje ikke? Noen har pyntet litt på tidslinjen ?

Jeg ble gravid to uker etter SA. Pynter ikke på tidslinjen 😊 Fikk tidlig ul fordi legen ikke var helt sikker på om jeg virkelig hadde mistet. Men jeg var helt sikker. Var et nytt svangerskap, og nå er gutten 8 år. 

Anonymkode: 861e8...065

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ble gravid bare et par uker etter SA. Jeg pynter ikke på 

Jeg ble gravid to uker etter SA. Pynter ikke på tidslinjen 😊 Fikk tidlig ul fordi legen ikke var helt sikker på om jeg virkelig hadde mistet. Men jeg var helt sikker. Var et nytt svangerskap, og nå er gutten 8 år. 

Anonymkode: 861e8...065

Så godt å lese, fin historie å få håp av. 😊

Om du har anledning å svare på; blødde du fremdeles i de dagene hvor du ble gravid? Har lest man ikke skal ha samleie så lenge man blør, men vet jo at en del ikke blør så lenge. 
Er det en stor risiko for infeksjon om man har samleie før to uker, selv med lite blod?

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

For noen, spesielt om man mister tidlig, så blir SA omtrent som en vanlig (om enn kraftig) mens, og man går rett i syklus igjen. Så det går selvfølgelig an. Men tror det er vanligere at syklusen etterpå blir litt kludrete og EL kommer seinere enn vanlig. Det jeg i alle fall ikke har hørt om er EL som kommer tidligere enn vanlig. Anbefaler å bruke EL-tester (når graviditetstester blir negative igjen -- EL-tester kan slå ut på hcg) om det er veldig viktig å ikke misse første EL. 

Ville ikke risikert infeksjon ved å ha samleie uten kondom om du fortsatt blør. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kjemisk abort, begynte å blø til vanlig ikm. Da ble eggløsning forskjøvet med 7 dager. Syklus etter der igjen var vanlig tid for el.

Anonymkode: 1c211...91d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid 6 måneder etter en spontanabort. Vet ikke om de kaller det missed abortion eller noe. Embryoet ville ikke ut. Det var godt festet til livmorveggen, så jeg måtte på sykehus for utskraping. Men ble gravid 6 måneder etter den gangen. 

Anonymkode: 9f400...f31

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på det med eggløsning etter en abort. Altså, det står at mens kommer alt fra 4 -8 uker etter en abort eller lengre. Har sett noen skrive at eggløsning kommer etter første mens, men pleier ikke eggløsning å komme et par uker før mens? Er jo sånn til vanlig, men kanskje annerledes etter abort?

Om jeg feks får mensen etter fire uker, vil det bety at det allerede har vært en eggløsning, eller vil første komme etter første mens? Takknemlig for svar.

Skrevet

Jeg fikk EL ca. 3 uker etter begge mine SA'er. Ble gravid på disse eggløsningene, altså kom det aldri noen mensen etter abortene. Satt med ny positiv test ganske nøyaktig 1 måned etter jeg mistet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjipt at du mistet. 
Tror det varierer veldig men jeg mistet i mars i uke 13 og jeg fikk ikke mensen før  4/5 uker etter.. og begynte å ordentlig prøve igjen nå i Juni, men det ble kjemisk graviditet nå nylig. 

Anonymkode: 7881a...31c

Skrevet

Hvor seint mista du? Det spiller inn. Jeg mista i uke 8-9-ish, og det tok 4 uker før ny eggløsning. Jeg ville vente en menstruasjon, da, så jeg blei gravid på andre eggløsning etter. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde en medisinsk abort etter en MA i uke 8 for 5 uker siden, går å venter på mensen som en gal for å prøve på nytt, usikker på om jeg har hatt EL, startet med EL tester igjen her om dagen, da jeg var klar. Men fått beskjed om å ta kontakt med gyn om jeg ikke har fått mensen igjen etter 4-6 uker, kan noen fortelle meg hva de gjør da? Jeg vil bare så inderlig bli gravid igjen så fort som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
Fiffig skrev (På 5.7.2021 den 21.53):

Hvor seint mista du? Det spiller inn. Jeg mista i uke 8-9-ish, og det tok 4 uker før ny eggløsning. Jeg ville vente en menstruasjon, da, så jeg blei gravid på andre eggløsning etter. 

I uke 11. Gått rundt tre uker nå, sluttet å blø og kjent det jeg tror er eggløsningssmerter og hadde slim i dag som var lett brunlig, samme konsistens som tidligere el, men litt annen farge. 
La uansett inn aksjer i går, og sannsynligvis også i morgen, i tilfelle jeg har el.

Klarer ikke teste ennå, psykisk sperre etter jeg mistet. Tenker å bare prøve naturlig uten testing, og se om det lykkes på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (På 5.7.2021 den 11.04):

Jeg fikk EL ca. 3 uker etter begge mine SA'er. Ble gravid på disse eggløsningene, altså kom det aldri noen mensen etter abortene. Satt med ny positiv test ganske nøyaktig 1 måned etter jeg mistet.

Er gått ca tre uker her også nå, og mistenker at jeg har hatt eller skal ha el de nærmeste dagene. Men, slimet var lett brunlig i fargen, betyr det at det ikke er mulig å bli gravid om dette evt er el?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...