Gå til innhold

Hvordan velge riktig koffert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er den øverste nesten dobbelt så dyr? Originalprisen altså.

Anonymkode: cfcf3...ea4

AnonymBruker
Skrevet

Av disse hadde jeg uten tvil tatt drn fra Norli. Vekten og den ytre str er nesten lik, men innerommet er mye større på Norli.

Den er 77 liter, men jan utvides til 92. Mens den fra Morris er kun 68.

Anonymkode: 89e81...f64

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det øverste er av et litt lettere materiale, slik at den veier litt mindre. Jeg vil gjette at den kanskje tåler litt mer. Ellers er de ganske like, så til «vanlig» bruk er de sikkert greie, begge to. Om du skal ha med deg mye, eller shoppe på stedet du skal til, er det smart med en koffert som kan ekspanderes. Men du skal jo da slite rundt med tyngre bagasje, om du skal gå langt (togstasjoner, buss osv)

Etter å ha reist mye i mange år, har jeg nesten aldri med meg innsjekket baggasje. Er sikkert en time tidligere avgårde fra de større flyplassene, sammenlignet med mine medpassasjerer. 

Endret av reiseglad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koffert kan koste unødvendig mange penger. Det som teller er at den har 4 hjul, lav egenvekt, hardt skall, solid glidelås og ok solide håndtak på kort og langside. 

En Koffert må ikke koste en formue. Det er fullt mulig å finne Koffert på feks europris som holder i mange år. Har to store fra europris vi har brukt i ti år. 

Anonymkode: 481a8...ec0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville valgt den fra Morris. Siden den har så høy førpris, så bør den være bedre kvalitet. Dessuten finnes den i mange farger. Når man står ved bagasjebåndet er det en stor fordel å ha en koffert som skiller seg ut.

Endret av Hulderen
Skrevet

Jeg har den fra Norli i 2 størrelser. Anbefales😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (22 minutter siden):

Jeg ville valgt den fra Morris. Siden den har så høy førpris, så bør den være bedre kvalitet. Dessuten finnes den i mange farger. Når man står ved bagasjebåndet er det en stor fordel å ha en koffert som skiller seg ut.

Det er ikke sikkert, ofte betaler man for design,utvalg av farger og kanskje merket. Akkurat hva med den tenker du er bedre?

Det eneste jeg kan se er at den har doble jul og veier 300 gram mindre. Mens den andre fra Norli kan utvides en del slik at man får en større koffert også og dermed 2i1. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke sikkert, ofte betaler man for design,utvalg av farger og kanskje merket. Akkurat hva med den tenker du er bedre?

Det eneste jeg kan se er at den har doble jul og veier 300 gram mindre. Mens den andre fra Norli kan utvides en del slik at man får en større koffert også og dermed 2i1. 

At den har farge 😊

Kvaliteten er vanskelig å uttale seg om, uten å ha sett/tatt på den.  Men det står på den fra Morris at den har stillegående hjul. Det står ikke på den andre. Stillegående hjul er viktig for meg. Det er utrolig irriterende å dra på en trillekoffert som støyer.

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (2 minutter siden):

At den har farge 😊

Kvaliteten er vanskelig å uttale seg om, uten å ha sett/tatt på den.  Men det står på den fra Morris at den har stillegående hjul. Det står ikke på den andre. Stillegående hjul er viktig for meg. Det er utrolig irriterende å dra på en trillekoffert som støyer.

Sant, det så jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
7v8 skrev (3 timer siden):

Jeg har den fra Norli i 2 størrelser. Anbefales😊

Hvilken av størrelsene har liten, medium eller stor?:)

AnonymBruker
Skrevet

For meg er vekten på kofferten det viktigste, i alle fall for når jeg reiste mye. Jeg har en samsonite som veier bare 500 gram (og den er stor). Da får man plass til mye i uten at kofferten stjeler av vektgrensen.

Nest viktigste er fire hjul så jeg kan trille den akkurat som jeg vil, mannen min lånte min koffert en gang og oppgraderte sin etter det. Det er noe utrolig praktisk med å kunne ha den på fire hjul og stable veske oppå kofferten, og dermed ikke bruke noe krefter på det i det hele tatt.

Anonymkode: 11113...fdd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilken av størrelsene har liten, medium eller stor?:)

Jeg har liten og stor. Vurderer å kjøpe medium også. Den lille synes jeg egentlig er litt for liten (jeg er dårlig på å pakke lite klær🤣)😊

AnonymBruker
Skrevet
7v8 skrev (5 timer siden):

Jeg har liten og stor. Vurderer å kjøpe medium også. Den lille synes jeg egentlig er litt for liten (jeg er dårlig på å pakke lite klær🤣)😊

Ja den minste er en sånn man kan ha med på fly, har man med så lite kan man like gjerne ha med en liten bagg eller stor veske som også går i kabinhyllen:)

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring med den fra norli dessverre så kan ikke uttale meg om den, men den fra a to b har nok de mest stillegående hjulene du får, absolutt verdt å oppsøke en morris butikk å teste! Den har 4 doble hjul som gjør den mer robust om du f.eks skal trille litt i dårlig terreng, skallet et laget av et materiale som ikke skal sprekke, men heller blir bulker i, noe som helt enkelt kan fikses selv med litt varme og makt etterpå. Den har å en 10 års garanti om jeg ikke tar helt feil som dekker feil på kofferten fra fabrikkens side, prisen er ikke for merkets, men for kvaliteten!

Anonymkode: 7079a...fac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best å reise uten å sjekke inn baggasjen, så skaffet meg den største tillatte cabinkofferten til Samsonite. Romslig men veldig lett! Farge er ikke så nøye, men bagasjetag med adressefelt i knallfarge er et must.  Jeg har en modell som er noe lignende som denne: https://travelstuff.no/myk-kabin-koffert-med-2-hjul-fra-samsonite-5438

Anonymkode: 16dd0...4d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...